Bilstein - historie značky

 

Málokdo ví, ale historie společnosti Bilstein začala v roce 1873 ve městě Altenvoerde. Právě tehdy August Bilstein inicioval inovativní přístup a zformoval společnost do podoby, v jaké ji známe dnes. Je pravda, že prvotní produkty s motorizací nijak nesouvisely. Bylo to... okenní kování prodávané pod názvem AUBI, ale netrvalo mnoho let a Bilstein začal podnikat úzce související s automobily.

 

První komerční aktivity značky Bilstein souvisely s výrobou okenního kování pod názvem AUBI. Produkty si rychle získaly slávu a začaly být zasílány mimo Německo. Výhodou společnosti oproti jiným společnostem tohoto typu byla od počátku touha zavádět inovace ve svém oboru. Úspěch se dostavil rychle a vyplynul z bezprecedentních řešení. Zlomovým bodem bylo otevření vlastní válcovny v roce 1919, které nám umožnilo výrazně zlepšit montážní etapy a nabídnout ještě rafinovanější kování.

 

Hans Bilstein, syn původního majitele, byl zastáncem rčení „Kdo odpočívá, rezaví“. Proto poté, co zdědil firmu po svém otci, odjel do Spojených států čerpat inspiraci pro nové produkty a řešení, které by bylo možné nabídnout zákazníkům. Právě z USA do Vestfálska přivezl mnoho zajímavých nápadů, které se později pro značku Bilstein proměnily v mezinárodní úspěch.

 

Automobilové začátky

Skutečným zlomem v historii Bilsteinu byl jeho vstup do automobilového průmyslu v roce 1927. Tehdy Hans Bilstein navázal spolupráci s berlínskou společností Levator-Hebezeug-Fabrik. První úspěchy z takového kolektivu se dostavily velmi rychle, již o rok později.

 

V roce 1928 dodala značka sériovou výrobní linku s chromovanými nárazníky. Díky tomu se přes noc stala velmi vážným hráčem v dynamicky se rozvíjejícím automobilovém průmyslu.

 

V roce 1929 firma zahájila výrobu výtahů, které v té době byly skutečnou revolucí a poskytovaly majiteli Bilsteinu pohodlné ekonomické podmínky pro podnikání. I přes výrazné úspěchy byly největší vavříny stále před německou firmou. Budoucnost vypadala jasně a optimisticky.