CO JE DEKARBONIZACE?
CO JE DEKARBONIZACE?
BG dekarbonizace je unikátní odstranění pevných uhlíkových úsad chemickou cestou, bez složité, drahé a nebezpečné mechanické procedury. Tyto úsady vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky nebo při spalování paliva.
Součásti motorů, převodovek, diferenciálů a dalších systémů se časem začnou zanášet karbonovými úsadami, které vznikají působením vysokých teplot na uhlovodíkové látky (palivo, oleje). Tyto úsady začnou postupně zanášet sací a výfukové ventily, vstřikovací trysky, spalovací komoru, výfukový systém i katalyzátor, což způsobuje ztrátu síly motoru, vyšší spotřebu paliva, pokles kompresních tlaků a tím i výkonu motoru, nepravidelné zážehy, klepání motoru, špatné startování. Odstranění těchto úsad z motorů, převodovek a dalších systémů se nazývá dekarbonizací.
DEKARBONIZACI LZE PROVÁDĚT DVĚMA ZPŮSOBY
BG dekarbonizace odborným servisem, která se provádí v autorizovaném servisu pomocí speciálních BG přístrojů, se provádí u motorů, které mají najeto více než 50.000 km nebo při znatelných obtížích. Také servis sacího systému lze dělat jen touto cestou.
BG dekarbonizace vlastními silami je preventivní servis, který se provádí pravidelně každých cca 15.000 km od nového vozu. Aplikace je do palivové nádrže, olejového prostoru, chladícího systému, posilovače řízení a dalších systémů vozu. Tento pravidelný preventivní servis zajistí, že se v motoru a v dalších systémech nebudou úsady vytvářet, budou vždy v dobré kondici a nebude nutné již provádět náročnější opravy. Touto cestou nelze udělat dekarbonizaci sacího systému, ta se provádí pouze v autorizovaných provozovnách.
ROZDÍLNÝ PROCES DEKARBONIZACE U BENZÍNOVÝCH A NAFTOVÝCH MOTORŮ
Jelikož konstrukce naftových a benzínových motorů je odlišná, tak BG dekarbonizace je přesně nastavena na jednotlivé motory a jejich požadavky, aby byla účinnost 100%. Produkty BG jsou vyvíjeny ve spolupráci s výrobci automobilů Volkswagen, Honda, Mitsubishi, Renault, atd.
KAM ODCHÁZÍ KARBONOVÉ ÚSADY?
Ropná paliva jsou kapalné uhlovodíky (aromatické, alifatické...), vytvářejí saze (pevné částice), které vlivem teploty a tlaku zanášejí sací systém, spalovací systém, vstřikovače atd. Motorový olej, také ropného původu (uhlovodík) se dostává do sacího, spalovacího systému (těkavost degradovaného maziva) a tím množství úsad navyšuje. Účinná látka v BG produktech PEA (polyetheramin) a další podpůrné látky je vlivem chemické reakce, teploty, tlaku opět přetváří v kapalné/plynné složení = takže jsou transformovány obdobně, jako byla počáteční fáze paliva. Výsledné molekuly jsou velmi malé, bezpečně procházejí celým systémem a nezanášejí katalyzátory ani DPF. Naopak molekuly PEA, které se nenasytí, dále v tomto procesu pokračují i ve výfukovém systému, kde dochází také k odstranění úsad.
Proto je i při běžné BG dekarbonizaci spalovacího, sacího a olejového prostoru "přidruženým" efektem čistší/průchodnější DPF nebo katalyzátor. Průměrné číslo snížení úsad v DPF je 26 %. Při BG dekarbonizaci můžete sledovat i průvodní jev, kdy z výfuku vychází bílý kouř/pára, která se okamžitě v atmosféře rozptýlí. Neobsahuje pevné částice, saze, proto není kouř černý, což by ukazovalo na veliké částice a postupné zanášení systému. NIC NEBEZPEČNÉHO NEPROCHÁZÍ PŘES SPALOVACÍ PROSTOR. ABSOLUTNĚ BEZPEČNÉ PRO KATALYZÁTOR, DPF I LAMBDA SONDU.
TESTY VÝZKUMNÉHO ÚSTAVU MOTOROVÝCH VOZIDEL
Pro český trh máme k dispozici testy od Výzkumného ústavu motorových vozidel.