Vznik trhlin na kotouči
Brzdové kotouče Zimmermann (standardní a perforované provedení) jsou zásadně vyráběny podle příslušného originálního náhradního dílu s ohledem na rozměry a použitý materiál (GFO-ISO9001-TS16949).
Děrované konstrukce byly testovány na funkčnost, spolehlivost a odolnost proti opotřebení organizací TÜV Nord a schváleny Federálním úřadem pro motorovou dopravu pro zamýšlené použití ve sériových vozidlech. Brzdové kotouče splňují požadavky, se kterými se setkáváme při běžném provozu s ohledem na mechanické a tepelné namáhání.
Při provozu brzdových kotoučů v upravených vozidlech, při rally/závodní jízdě a/nebo při agresivním stylu jízdy jsou požadavky samozřejmě mnohem náročnější na mechanické a tepelné zatížení brzdových kotoučů. To platí i při použití závodních podložek.
Tvorba síťovitých nebo radiálně se rozšiřujících trhlin na perforovaných brzdových kotoučích je normální. Podle směrnice „Požadavky na zkoušení náhradních a speciálních brzdových kotoučů a bubnů pro vozidla“ od TÜV NORD jsou povoleny až do následujících hodnot:
- Max. délka: 0,5 x šířka brzdového kotouče
- Max. šířka: 0,2 mm
- Max. hloubka: 0,2 mm
Pokud tyto limity nejsou překročeny, nedochází k žádné škodě dle ustanovení výše uvedené směrnice. Větší trhliny vznikají výhradně mechanickým a/nebo tepelným přepětím. Důvody mohou zahrnovat:
- ignorování předepsané fáze záběhu (viz upozornění na záběh)
- individuální jízdní chování
- intenzivní používání
- nevhodné brzdové destičky (tvrdé, zasklené, poškozené, opotřebované)
- vadná instalace (BD a/nebo podložky)
- Poruchy ostatních součástí (brzdový systém, odpružení nápravy, systém řízení)