Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Proč měnit olej v automatické převodovce: Co hrozí, když to neuděláte?

Mnoho řidičů si myslí, že automatická převodovka je bezúdržbová. Realita je však jiná – i automat vyžaduje pravidelnou výměnu převodového oleje, ať už jde o klasický hydroměničový automat, dvouspojkovou DSG převodovku nebo variátor (CVT). Zanesený a degradovaný olej může způsobit drahé poruchy a nevratné poškození převodovky. Včasná výměna oleje je nejlevnější prevence opravy za desítky tisíc korun.

Více zde

Jak poznat unavené nebo špatné vstřikovače: Příznaky, příčiny a co s tím dělat

Vstřikovače paliva jsou jednou z nejzatíženějších součástí moderního motoru – pracují pod vysokým tlakem a zajišťují přesné dávkování paliva do spalovacího prostoru. Jakmile se začnou projevovat problémy se vstřikováním, negativně to ovlivňuje výkon, spotřebu, emise i životnost motoru.

Více zde

Jak poznat špatné nebo zanesené sání: příznaky, rizika a jak to řešit

Více zde

Jak poznat špatný EGR ventil: Příznaky, důsledky a řešení

EGR ventil (Exhaust Gas Recirculation) slouží k recirkulaci části výfukových plynů zpět do spalovacího prostoru, čímž snižuje množství oxidů dusíku (NOx). Pokud ale dojde k jeho poruše nebo zanešení, negativně to ovlivní chod motoru, spotřebu i emise. Včasná identifikace závady EGR ventilu vám může ušetřit vysoké náklady na opravu motoru či DPF filtru.

Více zde

Jak poznat špatný chladič vody nebo turba: Příznaky, důsledky a co dělat

Chlazení je zásadní pro bezproblémový chod spalovacího motoru. Pokud selže chladič vody nebo intercooler (chladič turba), může dojít k přehřátí motoru, ztrátě výkonu, a v krajním případě i k jeho zničení. V tomto článku si ukážeme, jak poznat vadný chladič, podle čeho poznat rozdíl mezi závadou na chladiči motoru a turba, a co s tím udělat.

Více zde

Jak poznat špatné turbo: Příznaky, rizika a kdy je čas na opravu

Turbodmychadlo (neboli turbo) je klíčovým prvkem u moderních přeplňovaných motorů. Slouží ke zvýšení výkonu tím, že vhání více vzduchu do spalovacího prostoru. Pokud ale turbo selže, může způsobit nejen ztrátu výkonu, ale i vážné poškození motoru. V tomto článku si ukážeme, jak poznat špatné turbo, na co si dát pozor a kdy je nutné jednat.

Více zde

Jak poznat špatnou lambda sondu: Příznaky, důsledky a řešení

Lambda sonda (nebo také kyslíkový senzor) hraje klíčovou roli v řízení spalování a emisí moderních automobilů. Její úkolem je měřit obsah kyslíku ve výfukových plynech a předávat data řídicí jednotce motoru. Pokud lambda sonda nefunguje správně, může dojít ke zvýšené spotřebě paliva, horšímu výkonu i neúspěchu při měření emisí. Jak poznat, že je lambda sonda špatná, a co s tím dělat?

Více zde

Jak poznat přehřáté brzdové kotouče: Příznaky, příčiny a co dělat

Více zde

Můžou se kotouče zkroutit? Proč vibruje volant při brzdění

Auto lehce „škube“ nebo se třese při mírném sešlápnutí brzdového pedálu

Více zde

Proč pískají brzdy – Nejčastější důvody pískání brzdových kotoučů a destiček

Pískání brzd patří mezi nejčastější a zároveň nejvíce znepokojující zvuky, se kterými se řidiči setkávají. Ať už se ozývá při lehkém sešlápnutí pedálu nebo i během jízdy bez brzdění, vždy to znamená, že něco není v pořádku – nebo že je potřeba drobná údržba.

Více zde

Jak poznat vadné brzdové lanovody – Příznaky, příčiny a co dělat

Brzdové lanovody – často označované také jako brzdová lanka – jsou klíčovou součástí ruční (parkovací) brzdy, zejména u zadních kol. Vlivem času, vlhkosti a nečistot mohou zadrhávat, zatuhnout nebo se přetrhnout. Jak poznat, že už neslouží, jak mají

Více zde

Jak poznat špatné čepy řízení nebo axiální táhla – příznaky, rizika a řešení

Čepy řízení a axiální táhla patří mezi klíčové komponenty přední nápravy každého vozidla. Starají se o přesné vedení kol a přenos pohybu z volantu na kola. Pokud jsou opotřebované nebo uvolněné, může to výrazně ovlivnit řízení, bezpečnost a komfort jízdy.

Více zde

Jak poznat problémy se servořízením – Signály, příčiny a řešení

Jak poznat problémy se servořízením – hlavní příznaky a co dělat

Více zde

Levné vs. drahé brzdy – Vyplatí se připlatit? Rozdíly, výhody a rizika

Brzdy jsou klíčovou součástí bezpečnosti každého vozu. Při jejich výběru však mnozí řidiči stojí před otázkou: Stačí levnější varianta, nebo se vyplatí investovat do kvalitnějších brzd? Podívejme se na hlavní rozdíly a co může ovlivnit vaše rozhodnutí.

Více zde

Jak poznat vadné xenony – Signály poruchy a co s tím dělat

Xenonová světla jsou výkonnější než klasické halogenové žárovky, svítí dál a jasněji. Ale stejně jako každá jiná technologie, i xenonové výbojky časem stárnou a selhávají. Pokud si všimnete změn ve svítivosti, může být problém právě v nich. Přečtěte si, jak poznat vadné xenony a co dělat dál.

Více zde

Jak vybrat správné stěrače na auto – Rady, typy a výměna krok za krokem

Jak vybrat správné stěrače na auto – Rady, typy a výměna krok za krokem
 

Více zde

Jak poznat, že je autobaterie na odpis? 5 jasných signálů

Autobaterie je srdcem každého vozu. Bez ní auto nenastartuje, elektronika nefunguje a i ta nejvýkonnější technika zůstane stát. Ale jak poznat, že baterie už dosloužila? Přinášíme vám praktické rady, podle kterých snadno poznáte, že je čas ji vyměnit.

Více zde

Jak poznat špatně fungující klimatizaci v autě – příznaky a řešení

Více zde

Žhavicí svíčky a relé žhavení – jak fungují a jak poznat poruchu

Vznětové motory (diesely) potřebují při studeném startu pomocný ohřev spalovacího prostoru – a právě k tomu slouží žhavicí systém, který tvoří žhavicí svíčky a relé žhavení. Jejich správná funkce má přímý vliv na startování, chod motoru i životnost dalších součástí (např. DPF).

Více zde

Jak poznat opotřebené díly podvozku a řízení – čepy, ramena, stabilizátory, servořízení

Díly podvozku a řízení tlumí nárazy, přenáší pohyb volantu na kola a zajišťují stabilitu vozu. Postupem času se ale opotřebovávají – a jejich selhání může mít vliv nejen na komfort, ale i na bezpečnost.

Více zde

Jak poznat starou nebo špatnou chladicí kapalinu – testy a příznaky

Více zde

Jak poznat vadné zapalovací svíčky a cívky – příznaky a test

Více zde

Jak poznat špatný brzdový třmen – příznaky, test a oprava

Více zde

Jak poznat opotřebenou spojku – příznaky, domácí test a doporučení

Spojka je mechanický díl, který umožňuje přenášet výkon z motoru na převodovku. Postupem času a kilometrů se spojka opotřebovává a její funkce slábne – což může vést ke ztrátě výkonu, zhoršení jízdy a v krajním případě ke kompletnímu selhání.

Více zde

Jak poznat starou brzdovou kapalinu – příznaky, test a interval výměny

Brzdová kapalina je klíčovou součástí brzdového systému – přenáší sílu z brzdového pedálu na třmeny a tím umožňuje samotné brzdění. Na rozdíl od motorového oleje se nespaluje ani neznečišťuje vizuálně, ale postupně absorbuje vlhkost ze vzduchu.

Více zde

Jak poznat opotřebený motorový olej – 4 jasných příznaků

Motorový olej se s přibývajícími kilometry znečišťuje, degraduje a ztrácí své mazací vlastnosti. Nečekej na extrémní příznaky – zde je seznam signálů, že olej už dosloužil:

Více zde

Jak poznat opotřebené tlumiče a pružiny + domácí test a kontrola

Tlumiče pérování a pružiny jsou důležitou součástí podvozku vozidla. Zajišťují nejen komfort jízdy, ale především bezpečný kontakt kol s vozovkou. Pokud jsou opotřebené nebo unavené, může to výrazně ovlivnit ovladatelnost vozu i brzdnou dráhu. V článku se dozvíš, jak poznat vadné tlumiče a pružiny, jak je otestovat doma a kdy je správný čas na výměnu.

Více zde

Jak poznat opotřebené brzdové destičky a kotouče + jak je správně změřit

Brzdový systém je klíčovým prvkem bezpečnosti každého vozidla. Pokud jsou brzdové destičky nebo kotouče opotřebené, může dojít ke ztrátě brzdného účinku, prodloužení brzdné dráhy nebo dokonce k nebezpečné poruše. V tomto článku se dozvíte, jak poznat ojeté brzdy, jak je změřit a kdy je správný čas na jejich výměnu.

Více zde

Životnost autodílů - odpružení

Více zde

Výměna kabinového filtru, jak často by se měla provádět?

Více zde

Jak rychle se opotřebovávají brzdové destičky a kdy je potřeba je vyměnit?

Více zde

Jakou chladicí kapalinu vybrat a jak ji vyměnit?

Více zde

Jaké brzdové kotouče vybrat, kdy je vyměnit, na co si dát pozor a návod na jejich výměnu

Více zde

Brzdová kapalina - co potřebujete vědět a jak ji vyměnit

Více zde

Jak vyměnit autobaterii

Více zde

Palivový filtr, proč je tak důležitý a jak ho vyměnit v autě sami

Více zde

Výměna klínového řemene. Sami nebo s odborníkem?

Více zde

Vlastní výměna oleje a olejového filtru

Více zde

Výměna oleje v automatické převodovce. Statické nebo dynamické - co je lepší?

Více zde

Zapalovací svíčky a žhavicí svíčky. Jaký je rozdíl?

Více zde

Kapalina posilovače řízení - jakou roli hraje? Měla by být vyměněna?

Více zde

Ložisko kola - druhy, konstrukce, příznaky poškození, náklady na opravy

Více zde

Výměna vzduchového filtru. Co dělat a co si zapamatovat?

Více zde

Princip a činnost stabilizátorů na nápravě

Více zde

Příčná ramena v autě - co to je?

Více zde

Typické poškození brzdových kotoučů a destiček

Více zde

Proč používat nové šrouby, při výměně dvouhmotového setrvačníku ?

K profesionální výměně dvouhmotového setrvačníku (ZMS) popř. kompaktního dvouhmotového setrvačníku (DFC) patří také použití nových upevňovacích šroubů. Proč je nutné vyměňovat upevňovací šrouby dvouhmotového setrvačníku (ZMS)/(DFC)? Na základě trvalého a intenzivního střídavého zatěžování se používají speciální šrouby pro upevnění setrvačníků.

Více zde

Montáž a demontáž zapalovacích svíček

Sice je výměna zapalovacích svíček při dobré přístupnosti úkolem typu udělej si sám i pro majitele vozidla, přesto je však nutné pamatovat na některá důležitá pravidla.

Více zde

Diagnostické a montážní tipy pro zapalovací kabely

Protože jsou zapalovací kabely vystaveny velkému namáhání, měla by být vedení pravidelně kontrolována a kabely by měly být vyměněny při prvních znacích stárnutí.Vnější vzhled zapalovacího kabelu může v případě poškození udat příčinu této poruchy.

Více zde

Montáž a demontáž žhavících svíček

Před montáží nové žhavicí svíčky je nutné nejprve vyčistit závit. Potom se žhavicí svíčka zašroubuj rukou, až se těsnicí sedlo dotkne hlavy válců. Potom ji lze utáhnout správným utahovacím momentem. Pozor:Pokud se utáhnou špatným utahovacím momentem, může dojít k poškození žhavicí svíčky!

Více zde