Vyberte motorizaci pro ŠKODA - FABIA II Combi (545)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1197 ccm363 kW / 86 HP4 / 803.2010 - 12.2014
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 803.2010 - 12.2014
- 1198 ccm344 kW / 60 HP3 / 610.2007 - 11.2014
- 1198 ccm344 kW / 60 HP3 / 1211.2011 - 12.2014
- 1198 ccm351 kW / 70 HP3 / 1210.2007 - 12.2014
- 1390 ccm363 kW / 86 HP4 / 1610.2007 - 12.2014
- 1390 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1605.2010 - 12.2014
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1610.2007 - 12.2014
- 1199 ccm355 kW / 75 HP3 / 1205.2010 - 12.2014
- 1422 ccm351 kW / 70 HP3 / 610.2007 - 03.2010
- 1422 ccm359 kW / 80 HP3 / 610.2007 - 03.2010
- 1598 ccm355 kW / 75 HP4 / 1604.2010 - 12.2014
- 1598 ccm366 kW / 90 HP4 / 1603.2010 - 12.2014
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1603.2010 - 12.2014
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 810.2007 - 03.2010
- 1198 ccm351 kW / 69 HP3 / 1210.2007 - 11.2014
- 1390 ccm363 kW / 86 HP4 / 1610.2007 - 11.2014
Škoda Fabia II Combi (545): praktické a spolehlivé kombi pro každodenní provoz s několika slabšími místy
Škoda Fabia II Combi, označení 545, byla představena v roce 2007 jako prostornější varianta druhé generace Fabie. Vychází z platformy PQ24, stejně jako hatchback (542), ale oproti němu nabízí výrazně větší zavazadlový prostor a praktičtější využití. Fabia Combi II byla oblíbená mezi rodinami, firmami i živnostníky díky své odolnosti, jednoduché technice a dostupným náhradním dílům.
Základní charakteristika modelu Fabia II Combi (545)
Karoserie: 5dveřové kombi
Motory: benzínové (1.2 HTP, 1.4 16V, 1.2 TSI, 1.6 MPI), naftové (1.4 TDI, 1.6 TDI, 1.9 TDI)
Převodovky: 5stupňová manuální, 6stupňová manuální, 7stupňová DSG
Platforma: PQ24 (modernizovaná)
Pohon: přední
Objem kufru: 480 l / až 1 460 l po sklopení zadních sedadel
Výhody Škody Fabia II Combi
Velký zavazadlový prostor – jeden z největších ve třídě
Spolehlivé jednoduché motory (1.2 HTP, 1.9 TDI)
Nízké provozní náklady a levné náhradní díly
Dobrá manévrovatelnost i v městském provozu
Vhodná pro podnikatele, kurýry i rodiny
Nadprůměrná antikorozní ochrana na svou dobu
Slabiny a časté poruchy Škoda Fabia II Combi (545)
Ačkoliv je Fabia II obecně považována za spolehlivý vůz, některé motorizace, elektronické komponenty a prvky podvozku vykazují opakující se závady.
1. Motory
1.2 HTP (44/51 kW)
Časté problémy s rozvodovým řetězem – chrastění, přeskočení
Přehřívání motoru – často vadná hlava termostatu nebo čidla
Spotřeba oleje u starších kusů
1.2 TSI (63/77 kW)
Problémy s rozvodovým řetězem – nutná výměna okolo 100 000 km
Karbonizace sacích ventilů
Úniky oleje přes víko ventilů
1.4 16V a 1.6 MPI
Spolehlivé, ale s vyšší spotřebou paliva
U 1.6 MPI občasné problémy s volnoběhem a cívkami
1.4 TDI (51/59 kW)
Zvýšená hlučnost, ale celkově spolehlivé
Vstřiky a turbodmychadlo mohou být po 200 tis. km opotřebené
1.6 TDI (55–77 kW)
Regenerace DPF – nutnost delších jízd
Problémy s EGR ventilem nebo čidly tlaku
1.9 TDI (74 kW)
Jeden z nejspolehlivějších motorů
Vyšší hlučnost, ale vynikající spotřeba a odolnost
2. Převodovky
5/6stupňová manuální
Občasné problémy s ložiskem spojky nebo vůle v táhlech
Spojky drží dlouho, výměna až nad 150–200 tis. km
7stupňová DSG (DQ200)
Poruchy mechatroniky, cukání při rozjezdu
Opotřebení spojek, hlavně při častých rozjezdech ve městě
Doporučena výměna oleje každých 60 000 km
3. Elektronika a výbava
Časté poruchy komfortní jednotky (centrál, stahování oken)
Výpadky zadního stěrače – prasklé kabely ve svazku kufrových dveří
Vadná čidla ABS, ESP nebo tlaku v pneumatikách
Nestabilní spojení s mobilními zařízeními u starších infotainmentů
4. Podvozek a brzdy
Klepání od přední nápravy – vymlácené silentbloky ramen
Vůle na čepu řízení – typické pro vozy po 150 tis. km
Zvýšené opotřebení zadních brzd (hlavně u lehce zatížených vozů)
5. Koroze
Dobrá antikorozní ochrana, ale pozor na:
Hrany blatníků
Spoje výfukového systému
Spodní hrany dveří a pátých dveří
Shrnutí
Škoda Fabia II Combi (545) je ideální volbou pro ty, kdo hledají levné, prostorné a spolehlivé auto s jednoduchým servisem. Největší slabinou jsou rozvodové řetězy u motorů 1.2 TSI/HTP a DSG převodovky u menších motorů. Při pravidelné údržbě je ale vůz bezproblémový a vhodný jak pro městský provoz, tak pro dálkové cesty. Díky nízkým nákladům je ideální i pro firemní flotily nebo začínající řidiče.




