Vyberte motorizaci pro AUDI - A4 B6 (8E2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 811.2000 - 12.2004
- 1781 ccm3110 kW / 150 HP4 / 2011.2000 - 07.2002
- 1781 ccm3110 kW / 150 HP4 / 2011.2000 - 07.2002
- 1781 ccm3120 kW / 163 HP4 / 2007.2002 - 12.2004
- 1781 ccm3120 kW / 163 HP4 / 2007.2002 - 12.2004
- 1781 ccm3125 kW / 170 HP4 / 2007.2001 - 12.2004
- 1781 ccm3140 kW / 190 HP4 / 2011.2002 - 12.2004
- 1781 ccm3140 kW / 190 HP4 / 2011.2002 - 12.2004
- 1984 ccm396 kW / 130 HP4 / 2011.2000 - 12.2004
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2002 - 12.2004
- 2393 ccm3120 kW / 163 HP6 / 3009.2001 - 12.2004
- 2393 ccm3125 kW / 170 HP6 / 3009.2001 - 12.2004
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3004.2001 - 12.2004
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3004.2001 - 12.2004
- 2976 ccm3162 kW / 220 HP6 / 3011.2000 - 12.2004
- 2976 ccm3162 kW / 220 HP6 / 3011.2000 - 12.2004
- 4163 ccm3253 kW / 344 HP8 / 4003.2003 - 12.2004
- 1896 ccm374 kW / 101 HP4 / 805.2001 - 12.2004
- 1896 ccm385 kW / 116 HP4 / 806.2004 - 12.2004
- 1896 ccm396 kW / 130 HP4 / 811.2000 - 12.2004
- 1896 ccm396 kW / 130 HP4 / 811.2001 - 12.2004
- 2496 ccm3114 kW / 155 HP6 / 2408.2001 - 07.2002
- 2496 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2407.2002 - 12.2004
- 2496 ccm3132 kW / 180 HP6 / 2411.2000 - 12.2004
Audi A4 B6 (8E2): oblíbený sedan s širokou nabídkou motorů a typickými slabinami
Audi A4 B6, s interním označením 8E2, se vyráběla v letech 2000 až 2004 jako nástupce generace B5. Nový design, kvalitnější interiér a modernější technika posunuly model výše mezi prémiovými vozy střední třídy. A4 B6 se nabízela jako sedan (8E2), kombi Avant (8E5) i kabriolet (8H7).
Základní charakteristika modelu A4 B6 (8E2)
Karoserie: sedan (4 dveře)
Motory – benzínové:
1.6 8V (75 kW)
1.8 20V (92 kW)
1.8T 20V (110–140 kW)
2.0 20V (96 kW)
3.0 V6 (162 kW)
Motory – naftové (TDI):
1.9 TDI (74–96 kW, PD)
2.5 V6 TDI (114–132 kW)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, Multitronic (CVT), Tiptronic (automat)
Pohon: přední kola nebo quattro (stálý pohon všech kol)
Objem kufru: 445 l
Výhody Audi A4 B6 (8E2)
Kvalitní interiér a prémiový design
Široká nabídka motorů včetně oblíbeného 1.8T
Pohon quattro → výborné jízdní vlastnosti v zimě
Relativně levné náhradní díly díky shodě s dalšími modely VW/Audi
Solidní antikorozní ochrana karoserie
Dobrá nabídka ojetin na trhu
Slabiny a časté poruchy Audi A4 B6 (8E2)
1. Motory
1.6 8V / 2.0 20V
Jednoduché motory, ale slabší dynamika
Vyšší spotřeba při plném zatížení
1.8T 20V
Oblíbený a silný motor
Typická vyšší spotřeba oleje
Riziko praskání hadic turba a závad cívky zapalování
3.0 V6
Výkonný, ale nákladnější na servis
Problémy s rozvodovým řetězem a cívkami
1.9 TDI (74–96 kW)
Nejlepší volba – spolehlivý a úsporný motor
Slabiny: EGR ventil, váha vzduchu, turbo po vyšším nájezdu
2.5 V6 TDI (114–132 kW)
Silnější, ale problematický motor
Časté závady vstřikovačů VP44 a čerpadel
Riziko poškození vačkových hřídelů
2. Převodovky
Manuály (5/6st.) – spolehlivé, spojka a dvouhmotový setrvačník po 150–200 tis. km
Multitronic (CVT) – časté poruchy mechatroniky, drahé opravy
Tiptronic (automat) – odolnější, ale nutná pravidelná výměna oleje
3. Elektronika a výbava
Poruchy komfortní jednotky (centrál, elektrická okna)
Vadné senzory ABS a airbagů
Klimatizace → časté problémy s kompresorem
Infotainment starší generace, občasné výpadky
4. Podvozek a brzdy
Vůle v přední víceprvkové nápravě už kolem 100–150 tis. km
Rychlejší opotřebení brzd u těžších verzí V6
Tlumiče a silentbloky často vyžadují výměnu
5. Koroze
Karoserie dobře chráněná
Rez se objevuje hlavně u poškozených nebo opravovaných vozů
Ohrožené spodky dveří a lemy blatníků
Shrnutí
Audi A4 B6 (8E2) je spolehlivý prémiový sedan, který nabízí kvalitní interiér, dobré jízdní vlastnosti a širokou paletu motorů. Nejlepší volbou je benzínový 1.8T nebo diesel 1.9 TDI, které mají dobrou rovnováhu výkonu a spolehlivosti. Rizikovými volbami jsou převodovky Multitronic a motor 2.5 V6 TDI.
