Vyberte motorizaci pro AUDI - A4 B7 (8EC)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 811.2004 - 06.2008
- 1781 ccm3120 kW / 163 HP4 / 2011.2004 - 06.2008
- 1781 ccm3120 kW / 163 HP4 / 2011.2004 - 06.2008
- 1984 ccm396 kW / 130 HP4 / 2011.2004 - 06.2008
- 1984 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1610.2006 - 06.2008
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1606.2005 - 06.2008
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1606.2005 - 06.2008
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3011.2004 - 07.2006
- 3123 ccm3188 kW / 255 HP6 / 2401.2005 - 06.2008
- 3123 ccm3188 kW / 255 HP6 / 2401.2005 - 06.2008
- 4163 ccm3253 kW / 344 HP8 / 4011.2004 - 06.2008
- 4163 ccm3309 kW / 420 HP8 / 3209.2005 - 06.2008
- 1896 ccm385 kW / 116 HP4 / 811.2004 - 06.2008
- 1968 ccm389 kW / 121 HP4 / 1609.2005 - 09.2006
- 1968 ccm393 kW / 126 HP4 / 1611.2005 - 11.2006
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 811.2004 - 06.2008
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 801.2006 - 06.2008
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1606.2006 - 06.2008
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1606.2006 - 06.2008
- 2496 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2411.2004 - 05.2006
- 2698 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2411.2005 - 06.2008
- 2698 ccm3132 kW / 180 HP6 / 2401.2006 - 06.2008
- 2967 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2411.2004 - 06.2008
- 2967 ccm3171 kW / 233 HP6 / 2401.2006 - 06.2008
Audi A4 B7 (8EC): modernizovaný sedan s lepší spolehlivostí a širokou nabídkou motorů
Audi A4 B7, s interním označením 8EC, se vyráběla v letech 2004 až 2008. Na první pohled působí jako výrazný facelift předchozí generace B6, ale přinesla modernizované motory, nový podvozek i vylepšené převodovky. Díky vyšší kvalitě zpracování a bohatší výbavě se stala oblíbenou volbou mezi manažery i rodinami.
Základní charakteristika modelu A4 B7 (8EC)
Karoserie: sedan (4 dveře)
Motory – benzínové:
1.6 8V (75 kW)
2.0 20V (96 kW)
1.8T 20V (120 kW)
2.0 TFSI (147 kW)
3.2 FSI V6 (188 kW)
4.2 V8 (253 kW, S4)
Motory – naftové (TDI):
1.9 TDI PD (85 kW)
2.0 TDI PD/CR (103–125 kW)
2.5 V6 TDI (120–132 kW, začátek výroby)
2.7 V6 TDI (132–132 kW)
3.0 V6 TDI (150–171 kW)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, Multitronic (CVT), Tiptronic (automat), S tronic (dvouspojková u 3.0 TDI a sportovních verzí)
Pohon: přední kola nebo quattro (stálý pohon všech kol)
Objem kufru: 460 l
Výhody Audi A4 B7 (8EC)
Modernější design oproti B6, kvalitní interiér
Široká nabídka motorů a převodovek
Pohon quattro → výborné jízdní vlastnosti v zimě
Lepší spolehlivost motorů TDI CR oproti PD
Prémiová výbava (xenony, MMI, sportovní verze S4/RS4)
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Slabiny a časté poruchy Audi A4 B7 (8EC)
1. Motory
1.6 8V / 2.0 20V
Jednoduché, ale slabší dynamika
Vyšší spotřeba při plném zatížení
1.8T (120 kW)
Spolehlivý motor, ale spotřeba oleje je častým problémem
Riziko závad turba a zapalovacích cívek
2.0 TFSI (147 kW)
Silný, ale častá vyšší spotřeba oleje
Problémy s řetězovým rozvodem a vysokotlakým vstřikováním
3.2 FSI V6 (188 kW)
Výkonný motor s přímým vstřikováním
Riziko karbonizace sacích ventilů
Vyšší spotřeba (10–12 l/100 km)
4.2 V8 (S4, 253 kW)
Skvělý zvuk a výkon
Vysoká spotřeba oleje a paliva
Rizikové rozvodové řetězy
1.9 TDI (85 kW)
Osvědčený motor, jednoduchý a spolehlivý
Slabší výkon pro těžší karoserii
2.0 TDI (103–125 kW, PD/CR)
PD: časté poruchy vstřikovačů Siemens a praskající hlavy válců
CR: výrazně lepší spolehlivost, ale stále citlivost na EGR a DPF
2.5 V6 TDI
Problematický – časté závady vstřikovačů a vaček
2.7 V6 TDI (132 kW)
Dobrá kombinace výkonu a spotřeby
Riziko poruch EGR, turba a DPF
3.0 V6 TDI (150–171 kW)
Silný a pružný motor
Citlivost na kvalitu paliva → drahé vstřikovače
Poruchy EGR ventilu, swirl klapek a DPF
2. Převodovky
Manuální 5/6st. – spolehlivé, běžné opotřebení spojky
Multitronic (CVT) – časté poruchy mechatroniky, drahé opravy
Tiptronic – spolehlivější, ale vyžaduje pravidelný servis
S tronic – komfortní a rychlá, ale nákladnější na opravy
3. Elektronika a výbava
Časté poruchy komfortní jednotky (centrál, okna)
Vadná čidla ABS, ESP
Infotainment MMI → pomalé reakce, nutné aktualizace
Klimatizace → netěsnosti a závady kompresoru
4. Podvozek a brzdy
Přední víceprvková náprava → skvělé jízdní vlastnosti, ale časté vůle
Tlumiče a silentbloky kolem 150 tis. km vyžadují výměnu
Zadní brzdy méně trvanlivé
5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Rez se objevuje hlavně u havarovaných kusů nebo na podvozku
Shrnutí
Audi A4 B7 (8EC) je modernizovaný sedan, který nabízí lepší jízdní vlastnosti, spolehlivější motory (hlavně 1.9 TDI a 2.0 TDI CR) a kvalitní interiér. Rizikovými volbami jsou 2.0 TDI PD, 2.5 V6 TDI a převodovka Multitronic. Pro spolehlivý provoz jsou nejlepší benzínový 1.8T nebo diesel 1.9 TDI.
