Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Audi A4 B7 (8EC): modernizovaný sedan s lepší spolehlivostí a širokou nabídkou motorů

Audi A4 B7, s interním označením 8EC, se vyráběla v letech 2004 až 2008. Na první pohled působí jako výrazný facelift předchozí generace B6, ale přinesla modernizované motory, nový podvozek i vylepšené převodovky. Díky vyšší kvalitě zpracování a bohatší výbavě se stala oblíbenou volbou mezi manažery i rodinami.

Základní charakteristika modelu A4 B7 (8EC)

Karoserie: sedan (4 dveře)

Motory – benzínové:

1.6 8V (75 kW)
2.0 20V (96 kW)
1.8T 20V (120 kW)
2.0 TFSI (147 kW)
3.2 FSI V6 (188 kW)
4.2 V8 (253 kW, S4)

Motory – naftové (TDI):

1.9 TDI PD (85 kW)
2.0 TDI PD/CR (103–125 kW)
2.5 V6 TDI (120–132 kW, začátek výroby)
2.7 V6 TDI (132–132 kW)
3.0 V6 TDI (150–171 kW)

Převodovky: 5/6stupňová manuální, Multitronic (CVT), Tiptronic (automat), S tronic (dvouspojková u 3.0 TDI a sportovních verzí)

Pohon: přední kola nebo quattro (stálý pohon všech kol)
Objem kufru: 460 l

Výhody Audi A4 B7 (8EC)

Modernější design oproti B6, kvalitní interiér
Široká nabídka motorů a převodovek
Pohon quattro → výborné jízdní vlastnosti v zimě
Lepší spolehlivost motorů TDI CR oproti PD
Prémiová výbava (xenony, MMI, sportovní verze S4/RS4)
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Slabiny a časté poruchy Audi A4 B7 (8EC)

1. Motory

1.6 8V / 2.0 20V
Jednoduché, ale slabší dynamika
Vyšší spotřeba při plném zatížení

1.8T (120 kW)
Spolehlivý motor, ale spotřeba oleje je častým problémem
Riziko závad turba a zapalovacích cívek

2.0 TFSI (147 kW)
Silný, ale častá vyšší spotřeba oleje
Problémy s řetězovým rozvodem a vysokotlakým vstřikováním

3.2 FSI V6 (188 kW)
Výkonný motor s přímým vstřikováním
Riziko karbonizace sacích ventilů
Vyšší spotřeba (10–12 l/100 km)

4.2 V8 (S4, 253 kW)
Skvělý zvuk a výkon
Vysoká spotřeba oleje a paliva
Rizikové rozvodové řetězy

1.9 TDI (85 kW)
Osvědčený motor, jednoduchý a spolehlivý
Slabší výkon pro těžší karoserii

2.0 TDI (103–125 kW, PD/CR)
PD: časté poruchy vstřikovačů Siemens a praskající hlavy válců
CR: výrazně lepší spolehlivost, ale stále citlivost na EGR a DPF

2.5 V6 TDI
Problematický – časté závady vstřikovačů a vaček

2.7 V6 TDI (132 kW)
Dobrá kombinace výkonu a spotřeby
Riziko poruch EGR, turba a DPF

3.0 V6 TDI (150–171 kW)
Silný a pružný motor
Citlivost na kvalitu paliva → drahé vstřikovače
Poruchy EGR ventilu, swirl klapek a DPF

2. Převodovky

Manuální 5/6st. – spolehlivé, běžné opotřebení spojky
Multitronic (CVT) – časté poruchy mechatroniky, drahé opravy
Tiptronic – spolehlivější, ale vyžaduje pravidelný servis
S tronic – komfortní a rychlá, ale nákladnější na opravy

3. Elektronika a výbava
Časté poruchy komfortní jednotky (centrál, okna)
Vadná čidla ABS, ESP
Infotainment MMI → pomalé reakce, nutné aktualizace
Klimatizace → netěsnosti a závady kompresoru

4. Podvozek a brzdy
Přední víceprvková náprava → skvělé jízdní vlastnosti, ale časté vůle
Tlumiče a silentbloky kolem 150 tis. km vyžadují výměnu
Zadní brzdy méně trvanlivé

5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Rez se objevuje hlavně u havarovaných kusů nebo na podvozku

Shrnutí

Audi A4 B7 (8EC) je modernizovaný sedan, který nabízí lepší jízdní vlastnosti, spolehlivější motory (hlavně 1.9 TDI a 2.0 TDI CR) a kvalitní interiér. Rizikovými volbami jsou 2.0 TDI PD, 2.5 V6 TDI a převodovka Multitronic. Pro spolehlivý provoz jsou nejlepší benzínový 1.8T nebo diesel 1.9 TDI.