Vyberte motorizaci pro AUDI - A4 B7 Avant (8ED)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 811.2004 - 06.2008
- 1781 ccm3120 kW / 163 HP4 / 2011.2004 - 06.2008
- 1781 ccm3120 kW / 163 HP4 / 2011.2004 - 06.2008
- 1984 ccm396 kW / 130 HP4 / 2011.2004 - 06.2008
- 1984 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1610.2006 - 06.2008
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1606.2005 - 06.2008
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1606.2005 - 06.2008
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3011.2004 - 05.2006
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3011.2004 - 07.2006
- 3123 ccm3188 kW / 255 HP6 / 2401.2005 - 06.2008
- 3123 ccm3188 kW / 255 HP6 / 2401.2005 - 06.2008
- 4163 ccm3253 kW / 344 HP8 / 4011.2004 - 06.2008
- 4163 ccm3309 kW / 420 HP8 / 3209.2005 - 06.2008
- 1896 ccm385 kW / 116 HP4 / 811.2004 - 06.2008
- 1968 ccm389 kW / 121 HP4 / 1609.2005 - 09.2006
- 1968 ccm393 kW / 126 HP4 / 1611.2005 - 11.2006
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 811.2004 - 06.2008
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2004 - 06.2008
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 801.2006 - 06.2008
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1606.2006 - 06.2008
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1606.2006 - 06.2008
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1606.2006 - 06.2008
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1606.2006 - 06.2008
- 2496 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2411.2004 - 05.2006
- 2698 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2411.2005 - 03.2008
- 2698 ccm3132 kW / 180 HP6 / 2401.2006 - 06.2008
- 2967 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2411.2004 - 06.2008
- 2967 ccm3171 kW / 233 HP6 / 2401.2006 - 06.2008
Audi A4 B7 Avant (8ED): praktické prémiové kombi s bohatou nabídkou motorů
Audi A4 B7 Avant, s označením 8ED, se vyráběla v letech 2004 až 2008. Oproti sedanu nabídla větší praktičnost a variabilitu díky prostornému zavazadlovému prostoru, přičemž si zachovala kvalitu interiéru a moderní techniku. Avant se stal oblíbenou volbou rodin i firem, které chtěly spolehlivé prémiové kombi.
Základní charakteristika modelu A4 B7 Avant (8ED)
Karoserie: kombi (Avant)
Motory – benzínové:
1.6 8V (75 kW)
2.0 20V (96 kW)
1.8T 20V (120 kW)
2.0 TFSI (147 kW)
3.2 FSI V6 (188 kW)
4.2 V8 (253 kW, S4 Avant)
Motory – naftové (TDI):
1.9 TDI PD (85 kW)
2.0 TDI PD/CR (103–125 kW)
2.5 V6 TDI (120–132 kW, začátek výroby)
2.7 V6 TDI (132 kW)
3.0 V6 TDI (150–171 kW)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, Multitronic (CVT), Tiptronic (automat), S tronic (u sportovních verzí)
Pohon: přední kola nebo quattro
Objem kufru: 442 l / až 1 184 l po sklopení sedadel
Výhody Audi A4 B7 Avant (8ED)
Praktické kombi s prémiovým interiérem
Široká paleta motorů pro různé potřeby
Pohon quattro → skvělé jízdní vlastnosti v zimě
Lepší spolehlivost motorů TDI CR oproti starším PD
Prémiová výbava, možnost verze S4 Avant
Dobrá antikorozní ochrana
Slabiny a časté poruchy Audi A4 B7 Avant (8ED)
1. Motory
1.6 8V / 2.0 20V
Jednoduché, ale slabší dynamika
Vyšší spotřeba při plném obsazení
1.8T (120 kW)
Oblíbený a odolný motor
Typická vyšší spotřeba oleje
Časté závady turba a zapalovacích cívek
2.0 TFSI (147 kW)
Silný motor, ale riziko spotřeby oleje
Problémy s řetězovými rozvody a vstřikováním
3.2 FSI V6 (188 kW)
Výkonný motor
Riziko karbonizace sacích ventilů
Vyšší spotřeba (10–12 l/100 km)
4.2 V8 (S4 Avant)
Výborný výkon a zvuk
Riziko vysoké spotřeby oleje a drahých oprav řetězů
1.9 TDI (85 kW)
Nejjednodušší a nejspolehlivější diesel
Slabší výkon, ale nízká spotřeba
2.0 TDI (103–125 kW, PD/CR)
PD: časté závady vstřikovačů Siemens a praskající hlavy válců
CR: mnohem spolehlivější, ale stále slabiny v EGR a DPF
2.5 V6 TDI (120–132 kW)
Rizikový motor → vstřikovače, čerpadla, vačky
2.7 V6 TDI (132 kW)
Dobrá rovnováha výkonu a spolehlivosti
Problémy s EGR, DPF a turby po vyšším nájezdu
3.0 V6 TDI (150–171 kW)
Silný a pružný motor
Citlivost na kvalitu paliva → drahé vstřikovače
Problémy s EGR ventilem a swirl klapkami
2. Převodovky
Manuály (5/6st.) – spolehlivé, opotřebení spojky a setrvačníku po 150–200 tis. km
Multitronic (CVT) – problematické, časté závady mechatroniky
Tiptronic – odolnější, ale nutná pravidelná výměna oleje
S tronic – komfortní a rychlá, ale drahé opravy
3. Elektronika a výbava
Poruchy komfortní jednotky (centrál, okna)
Vadná čidla ABS a ESP
Klimatizace → časté závady kompresoru
Infotainment MMI → slabší odezva a zamrzání
4. Podvozek a brzdy
Přední víceprvková náprava → skvělé jízdní vlastnosti, ale dražší servis
Vůle v čepech a silentblocích už kolem 120–150 tis. km
Brzdy: rychlejší opotřebení u těžších verzí (V6, S4)
5. Koroze
Výborná antikorozní ochrana
Riziko povrchové rzi u opravovaných kusů
Podvozek náchylný na rez po zimním provozu
Shrnutí
Audi A4 B7 Avant (8ED) je praktické prémiové kombi, které kombinuje eleganci, komfort a širokou nabídku motorů. Nejlepší volbou je benzínový 1.8T nebo diesel 1.9 TDI / 2.0 TDI CR. Rizikovými variantami jsou převodovky Multitronic a diesel 2.5 V6 TDI.