Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Audi A6 C6, interně označovaná jako 4F2 pro sedan, patří mezi vozy, které ve své době definovaly vyšší střední třídu.
Vyráběla se mezi lety 2004 až 2011, a přinesla velký designový i technologický skok oproti předchůdci. Nabízela pohodlí, výbavu, prémiové materiály, ale i složitou elektroniku, u které je dnes nutná opatrnost.

Vzhledem k bohaté nabídce motorizací (od 2.0 TDI po 5.2 V10) a výbavových paketů je A6 C6 oblíbená mezi ojetinami, ale ne každý kus je dobrá koupě.

Co nabízí A6 C6 sedan?
Elegantní a stále aktuální design s LED technikou (po faceliftu)
Komfortní interiér, skvělé odhlučnění, měkký podvozek
Prostorný kufr s objemem 546 litrů
Bohatá výbava: MMI systém, navigace, dvouzónová klima, adaptivní tempomat, elektrická sedadla, čtyřramenný volant, xenony, TV tuner, keyless
Verze s pohonem předních kol i quattro

Časté závady Audi A6 C6 (4F2)
1. Motory – diesel
2.0 TDI PD (do 2008)
Známé problémy: praskající hlavy motorů, poruchy vstřikovačů, kolísání volnoběhu
Vstřikovače Siemens – méně spolehlivé než Bosch
Dvouhmotový setrvačník, EGR ventil, DPF

2.0 TDI CR (od 2008)
Spolehlivější common-rail systém
Problémy: EGR, DPF, olejové výpary, váha vzduchu

2.7 a 3.0 TDI (V6)

Výborný výkon, ale náročný servis
Slabiny: vířivé klapky v sání, EGR ventily, úniky oleje, vstřiky, vysokotlaká čerpadla, turba
Automatická převodovka tiptronic nebo multitronic vyžaduje pozornost
Po faceliftu (cca 2009) vylepšené vstřikování a spolehlivost

2. Motory – benzín
2.4 / 2.8 FSI

Solidní volba, ale u FSI: karbonizace sacího traktu, kolísání volnoběhu
Nutnost častější výměny oleje (max. 10 000 km)

3.2 FSI V6

Výkonný a hladký motor
Slabiny: karbonizace, rozvody (řetěz), napínáky, spotřeba oleje

4.2 V8 a 5.2 V10 (S6)
Prémiové a výkonné motory, ale:
vysoká spotřeba oleje, rozvody, těsnění, cívky, katy
Extrémní servisní náklady – vhodné jen pro znalé

3. Automatické převodovky
Multitronic (předokolky)
Velmi citlivá převodovka – nesnáší prudké rozjezdy, nečistoty v oleji
Poruchy: řídicí jednotka, lamely, ztráta tahu
Tiptronic (quattro)
Odolnější, ale i zde platí: výměna oleje každých 60–80 tis. km je nutností
Bez údržby přichází rázy, ztráta výkonu

4. Elektronika a MMI
Časté poruchy:

MMI jednotka (restarty, zamrzání), ovladače, vypínání displeje
Senzory PDC, ABS, ESP, modul komfortu
Neodemykající se kufr, selhání centrálu, nefunkční osvětlení interiéru
Problémová je také kabeláž v přechodu do víka kufru, známá u všech C6

5. Podvozek a řízení
U vyšších výbav (adaptive air suspension) může být vůz vybaven vzduchovým podvozkem – náchylný na úniky, selhání měchů nebo kompresoru
Čepy a ramena: měkké silentbloky, časté vůle
Sklony k nerovnoměrnému sjíždění pneumatik, nutnost přesné geometrie

Doporučení při výběru
Nejlepší diesel:

3.0 TDI po faceliftu (od 2009) – výkonný, spolehlivější, quattro

2.0 TDI CR (po 2008) – úsporný a jednodušší na servis

Nejlepší benzín:

2.8 FSI nebo 3.2 FSI – pokud je doložený servis a nízký nájezd

Na co si dát pozor:

Verze s Multitronicem – velmi opatrně
MMI – vyzkoušet vše: rádio, navigaci, CD, BT, displej
Kufr – funkčnost zámku a světel
Motory FSI – karbonizace a spotřeba oleje
Vzduchový podvozek – nesmí syčet, sedat ani chybovat
Při koupi doporučujeme kompletní diagnostiku všech jednotek a test převodovky při zahřátí.

Náhradní díly a servis
Na A6 C6 je velmi dobrá dostupnost dílů – aftermarket i originál.
Doporučené značky: Lemförder, Sachs, Bosch, INA, Pierburg, ZF, Hella

Často měněné díly:

Vířivé klapky, váhy vzduchu, EGR
Těsnění vík ventilů, zapalovací cívky, cívky vstřiků
MMI moduly, displeje, konektory, čidla PDC
Ložiska kol, ramena, silentbloky
Olej a filtr převodovky, palivové čerpadlo

Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin