Vyberte motorizaci pro AUDI - A6 C6 (4F2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1984 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1606.2005 - 03.2011
- 2393 ccm3130 kW / 177 HP6 / 2405.2004 - 10.2008
- 2393 ccm3130 kW / 177 HP6 / 2401.2005 - 10.2008
- 2773 ccm3140 kW / 190 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2773 ccm3140 kW / 190 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2773 ccm3154 kW / 210 HP6 / 2411.2006 - 10.2008
- 2773 ccm3154 kW / 210 HP6 / 2406.2007 - 10.2008
- 2773 ccm3162 kW / 220 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2773 ccm3162 kW / 220 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3005.2004 - 05.2006
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3008.2004 - 05.2006
- 2995 ccm3213 kW / 290 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2995 ccm3220 kW / 299 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 3123 ccm3188 kW / 255 HP6 / 2405.2004 - 05.2009
- 3123 ccm3188 kW / 255 HP6 / 2405.2004 - 10.2008
- 3197 ccm3195 kW / 265 HP6 / 2405.2009 - 03.2011
- 4163 ccm3246 kW / 335 HP8 / 4005.2004 - 05.2006
- 4163 ccm3257 kW / 350 HP8 / 3206.2006 - 03.2011
- 4991 ccm3426 kW / 580 HP10 / 4009.2008 - 08.2010
- 5204 ccm3320 kW / 435 HP10 / 4003.2006 - 03.2011
- 1968 ccm389 kW / 121 HP4 / 1609.2005 - 06.2006
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1607.2004 - 03.2011
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1607.2004 - 10.2008
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1604.2009 - 03.2011
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1611.2008 - 03.2011
- 2698 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2411.2004 - 03.2011
- 2698 ccm3120 kW / 163 HP6 / 2406.2005 - 03.2011
- 2698 ccm3132 kW / 180 HP6 / 2411.2004 - 10.2008
- 2698 ccm3132 kW / 180 HP6 / 2411.2004 - 10.2008
- 2698 ccm3140 kW / 190 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2698 ccm3140 kW / 190 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
- 2967 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2405.2004 - 03.2011
- 2967 ccm3165 kW / 225 HP6 / 2405.2004 - 05.2006
- 2967 ccm3171 kW / 233 HP6 / 2406.2006 - 10.2008
- 2967 ccm3176 kW / 240 HP6 / 2410.2008 - 03.2011
Audi A6 C6, interně označovaná jako 4F2 pro sedan, patří mezi vozy, které ve své době definovaly vyšší střední třídu.
Vyráběla se mezi lety 2004 až 2011, a přinesla velký designový i technologický skok oproti předchůdci. Nabízela pohodlí, výbavu, prémiové materiály, ale i složitou elektroniku, u které je dnes nutná opatrnost.
Vzhledem k bohaté nabídce motorizací (od 2.0 TDI po 5.2 V10) a výbavových paketů je A6 C6 oblíbená mezi ojetinami, ale ne každý kus je dobrá koupě.
Co nabízí A6 C6 sedan?
Elegantní a stále aktuální design s LED technikou (po faceliftu)
Komfortní interiér, skvělé odhlučnění, měkký podvozek
Prostorný kufr s objemem 546 litrů
Bohatá výbava: MMI systém, navigace, dvouzónová klima, adaptivní tempomat, elektrická sedadla, čtyřramenný volant, xenony, TV tuner, keyless
Verze s pohonem předních kol i quattro
Časté závady Audi A6 C6 (4F2)
1. Motory – diesel
2.0 TDI PD (do 2008)
Známé problémy: praskající hlavy motorů, poruchy vstřikovačů, kolísání volnoběhu
Vstřikovače Siemens – méně spolehlivé než Bosch
Dvouhmotový setrvačník, EGR ventil, DPF
2.0 TDI CR (od 2008)
Spolehlivější common-rail systém
Problémy: EGR, DPF, olejové výpary, váha vzduchu
2.7 a 3.0 TDI (V6)
Výborný výkon, ale náročný servis
Slabiny: vířivé klapky v sání, EGR ventily, úniky oleje, vstřiky, vysokotlaká čerpadla, turba
Automatická převodovka tiptronic nebo multitronic vyžaduje pozornost
Po faceliftu (cca 2009) vylepšené vstřikování a spolehlivost
2. Motory – benzín
2.4 / 2.8 FSI
Solidní volba, ale u FSI: karbonizace sacího traktu, kolísání volnoběhu
Nutnost častější výměny oleje (max. 10 000 km)
3.2 FSI V6
Výkonný a hladký motor
Slabiny: karbonizace, rozvody (řetěz), napínáky, spotřeba oleje
4.2 V8 a 5.2 V10 (S6)
Prémiové a výkonné motory, ale:
vysoká spotřeba oleje, rozvody, těsnění, cívky, katy
Extrémní servisní náklady – vhodné jen pro znalé
3. Automatické převodovky
Multitronic (předokolky)
Velmi citlivá převodovka – nesnáší prudké rozjezdy, nečistoty v oleji
Poruchy: řídicí jednotka, lamely, ztráta tahu
Tiptronic (quattro)
Odolnější, ale i zde platí: výměna oleje každých 60–80 tis. km je nutností
Bez údržby přichází rázy, ztráta výkonu
4. Elektronika a MMI
Časté poruchy:
MMI jednotka (restarty, zamrzání), ovladače, vypínání displeje
Senzory PDC, ABS, ESP, modul komfortu
Neodemykající se kufr, selhání centrálu, nefunkční osvětlení interiéru
Problémová je také kabeláž v přechodu do víka kufru, známá u všech C6
5. Podvozek a řízení
U vyšších výbav (adaptive air suspension) může být vůz vybaven vzduchovým podvozkem – náchylný na úniky, selhání měchů nebo kompresoru
Čepy a ramena: měkké silentbloky, časté vůle
Sklony k nerovnoměrnému sjíždění pneumatik, nutnost přesné geometrie
Doporučení při výběru
Nejlepší diesel:
3.0 TDI po faceliftu (od 2009) – výkonný, spolehlivější, quattro
2.0 TDI CR (po 2008) – úsporný a jednodušší na servis
Nejlepší benzín:
2.8 FSI nebo 3.2 FSI – pokud je doložený servis a nízký nájezd
Na co si dát pozor:
Verze s Multitronicem – velmi opatrně
MMI – vyzkoušet vše: rádio, navigaci, CD, BT, displej
Kufr – funkčnost zámku a světel
Motory FSI – karbonizace a spotřeba oleje
Vzduchový podvozek – nesmí syčet, sedat ani chybovat
Při koupi doporučujeme kompletní diagnostiku všech jednotek a test převodovky při zahřátí.
Náhradní díly a servis
Na A6 C6 je velmi dobrá dostupnost dílů – aftermarket i originál.
Doporučené značky: Lemförder, Sachs, Bosch, INA, Pierburg, ZF, Hella
Často měněné díly:
Vířivé klapky, váhy vzduchu, EGR
Těsnění vík ventilů, zapalovací cívky, cívky vstřiků
MMI moduly, displeje, konektory, čidla PDC
Ložiska kol, ramena, silentbloky
Olej a filtr převodovky, palivové čerpadlo
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin
