Vyberte motorizaci pro AUDI - A8 D3 (4E2, 4E8)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 2773 ccm3154 kW / 210 HP6 / 2408.2007 - 07.2010
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3007.2003 - 05.2006
- 2976 ccm3160 kW / 218 HP6 / 3011.2003 - 05.2004
- 2976 ccm3162 kW / 220 HP6 / 3007.2003 - 05.2005
- 2976 ccm3162 kW / 220 HP6 / 3007.2003 - 05.2005
- 3123 ccm3191 kW / 260 HP6 / 2406.2005 - 07.2010
- 3123 ccm3191 kW / 260 HP6 / 2406.2005 - 07.2010
- 3697 ccm3206 kW / 280 HP8 / 4010.2002 - 05.2006
- 4163 ccm3257 kW / 350 HP8 / 3206.2006 - 07.2010
- 4172 ccm3246 kW / 335 HP8 / 4010.2002 - 07.2010
- 5204 ccm3331 kW / 450 HP10 / 4006.2006 - 07.2010
- 5998 ccm3331 kW / 450 HP12 / 4812.2003 - 07.2010
- 2967 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2411.2003 - 07.2010
- 2967 ccm3171 kW / 233 HP6 / 2408.2003 - 07.2010
- 3936 ccm3202 kW / 275 HP8 / 3205.2003 - 07.2005
- 4134 ccm3235 kW / 320 HP8 / 3201.2005 - 06.2005
- 4134 ccm3240 kW / 326 HP8 / 3207.2005 - 07.2010
Audi A8 D3 (4E2, 4E8): luxusní limuzína s hliníkovou karoserií a vysokými servisními náklady
Audi A8 druhé generace, s interním označením D3 (4E2 – sedan, 4E8 – long), se vyráběla v letech 2002 až 2010. Oproti předchozí generaci přinesla moderní design, pokročilou elektroniku a lehkou hliníkovou karoserii Audi Space Frame. Nabídla širokou paletu motorů – od úsporných dieselů až po sportovní verzi S8 s desetiválcem.
Základní charakteristika modelu A8 D3 (4E2, 4E8)
Karoserie: sedan (standardní rozvor 4E2, prodloužený rozvor 4E8 – A8 L)
Motory – benzínové:
3.0 V6 (160 kW)
3.2 FSI V6 (191 kW)
4.2 V8 (246–257 kW)
4.2 FSI V8 (246–257 kW, facelift)
6.0 W12 (309–331 kW)
5.2 V10 (331 kW, S8)
Motory – naftové (TDI):
3.0 V6 TDI (171–176 kW)
4.0 V8 TDI (202–240 kW)
4.2 V8 TDI (240–258 kW)
Převodovka: 6stupňová automatická Tiptronic
Pohon: quattro (stálý pohon všech kol)
Objem kufru: 500 l
Výhody Audi A8 D3
Luxusní interiér s prvotřídními materiály
Hliníková karoserie → nižší hmotnost a odolnost proti korozi
Pohon quattro → jistota v každých podmínkách
Široká nabídka výkonných motorů (od V6 po W12 a S8)
Bohatá komfortní a bezpečnostní výbava (adaptivní tempomat, vzduchový podvozek)
Reprezentativní design a prestiž
Slabiny a časté poruchy Audi A8 D3
1. Motory
3.0 V6 / 3.2 FSI
Solidní motory, ale slabší dynamika pro těžkou limuzínu
U FSI riziko karbonizace sacích ventilů
4.2 V8 / 4.2 FSI
Výkonné motory, ale spotřeba oleje je častým problémem
Poruchy řetězových rozvodů u FSI verzí
6.0 W12
Vrchol nabídky, extrémně drahý servis
Riziko přehřívání a vysoké spotřeby paliva
5.2 V10 (S8)
Výjimečný motor se skvělým zvukem
Spotřeba oleje a paliva velmi vysoká
Nákladná údržba
3.0 V6 TDI
Úspornější varianta
Typické problémy: EGR ventil, DPF, swirl klapky
4.0 / 4.2 V8 TDI
Silné a pružné motory
Problémy se vstřikovači, turbodmychadly a karbonizací
Vyšší náklady na opravy při velkém nájezdu
2. Převodovka
6st. Tiptronic
Komfortní, ale vyžaduje pravidelnou výměnu oleje
Riziko poruch měniče točivého momentu po vyšším nájezdu
3. Elektronika a výbava
Poruchy komfortní jednotky (centrální zamykání, okna, sedadla)
Infotainment MMI → časté výpadky, poruchy optického MOST vedení
Vadná čidla ABS, ESP a parkovacích senzorů
Elektronická parkovací brzda → náchylná na poruchy
4. Podvozek a brzdy
Vzduchový podvozek → komfortní, ale drahé opravy měchů a kompresoru
Vysoké opotřebení brzd u těžších verzí (V8, W12, S8)
Vůle v ramenech přední víceprvkové nápravy po 150 tis. km
5. Koroze
Díky hliníkové konstrukci odolná proti korozi
Riziko oxidace spojů a galvanické koroze po neodborných opravách
Shrnutí
Audi A8 D3 (4E2, 4E8) je luxusní limuzína, která kombinuje prestiž, pohodlí a pokročilou techniku. Nejlepší volbou jsou diesely 3.0 TDI a 4.2 TDI, které nabízejí solidní výkon a přijatelnou spotřebu. Rizikovými variantami jsou složité benzínové W12 a V10, které mají extrémní servisní náklady. Slabinou jsou také drahé opravy vzduchového podvozku a časté závady elektroniky.
