Vyberte motorizaci pro AUDI - A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 2498 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2407.2012 - 06.2016
- 2995 ccm3213 kW / 290 HP6 / 2407.2010 - 04.2014
- 2995 ccm3228 kW / 310 HP6 / 2411.2011 - 01.2018
- 2995 ccm3245 kW / 333 HP6 / 2406.2010 - 01.2018
- 3993 ccm3309 kW / 420 HP8 / 3203.2012 - 12.2014
- 3993 ccm3320 kW / 435 HP8 / 3210.2013 - 12.2015
- 3993 ccm3382 kW / 520 HP8 / 3204.2012 - 01.2018
- 3993 ccm3445 kW / 605 HP8 / 3211.2015 - 01.2018
- 4163 ccm3273 kW / 371 HP8 / 3211.2009 - 12.2012
- 6299 ccm3368 kW / 500 HP12 / 4801.2011 - 01.2018
- 2967 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2409.2011 - 09.2013
- 2967 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2408.2010 - 11.2015
- 2967 ccm3176 kW / 239 HP6 / 2411.2012 - 06.2016
- 2967 ccm3184 kW / 250 HP6 / 2407.2010 - 01.2018
- 2967 ccm3190 kW / 258 HP6 / 2410.2013 - 01.2018
- 2967 ccm3193 kW / 262 HP6 / 2405.2015 - 01.2018
- 4134 ccm3258 kW / 351 HP8 / 3211.2009 - 04.2014
- 4134 ccm3283 kW / 385 HP8 / 3210.2013 - 01.2018
- 1984 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1602.2012 - 11.2015
Audi A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL): moderní luxusní limuzína s vysokou spolehlivostí a drahým servisem
Audi A8 třetí generace, s interním označením D4 (4H2 – standardní rozvor, 4H8 – long, 4HC/4HL – speciální pancéřované verze Security), se vyráběla v letech 2010 až 2017. Oproti předchozí generaci D3 přinesla ještě lehčí hliníkovou karoserii Audi Space Frame, modernější design a nejnovější technologie (např. Matrix LED světlomety). Nabídla širokou paletu motorů, od úsporných dieselů až po sportovní verzi S8 s dvakrát přeplňovaným osmiválcem.
Základní charakteristika modelu A8 D4 (4H2, 4H8, 4HC, 4HL)
Karoserie: sedan (standardní i prodloužený rozvor, speciální pancéřované verze)
Motory – benzínové:
3.0 TFSI V6 (213–245 kW)
4.0 TFSI V8 (309–382 kW, facelift až 445 kW v S8 Plus)
6.3 W12 (368 kW)
Motory – naftové (TDI):
3.0 V6 TDI (150–193 kW)
4.2 V8 TDI (258–283 kW)
Hybridní verze:
2.0 TFSI Hybrid (180 kW, omezeně prodáváno)
Převodovka: 8stupňová automatická Tiptronic
Pohon: quattro (stálý pohon všech kol)
Objem kufru: 490 l
Výhody Audi A8 D4
Luxusní interiér s moderní výbavou (Matrix LED, HUD, adaptivní tempomat)
Hliníková konstrukce → nízká hmotnost a odolnost proti korozi
Pohon quattro → jistota v každém počasí
Široká nabídka motorů od úsporných TDI po výkonné V8 a W12
Verze S8 a S8 Plus → špičkový výkon přes 600 koní
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Vysoká úroveň komfortu a bezpečnosti
Slabiny a časté poruchy Audi A8 D4
1. Motory
3.0 TFSI V6
Spolehlivý motor, ale riziko závad vodní pumpy a termostatu
Karbonizace sacích ventilů u vyšších nájezdů
4.0 TFSI V8 (S8, S8 Plus)
Extrémní výkon, ale vysoké servisní náklady
Riziko poruch turbodmychadel
Spotřeba oleje u starších kusů
6.3 W12
Luxusní a výjimečný motor
Extrémně drahý servis, vysoká spotřeba paliva
Riziko závad chlazení
3.0 V6 TDI (150–193 kW)
Nejčastější a úsporný motor
Slabiny: EGR ventil, DPF filtr, swirl klapky
Riziko závad vstřikovačů
4.2 V8 TDI (258–283 kW)
Silný a pružný motor
Typické problémy: turbodmychadla, vstřikovače, EGR systém
Vysoké servisní náklady
2.0 TFSI Hybrid
Omezená nabídka, složitý a problematický systém
Časté závady baterie a řídicí elektroniky
2. Převodovka
8st. Tiptronic
Komfortní a odolná převodovka
Vyžaduje pravidelnou výměnu oleje (každých 60 tis. km)
Riziko poruch měniče po vyšším nájezdu
3. Elektronika a výbava
Infotainment MMI → občasné poruchy a zamrzání, nutné aktualizace
Vadná čidla parkovacích senzorů, ABS a adaptivních systémů
Poruchy elektronické parkovací brzdy
U některých kusů problémy s kamerami pro asistenty
4. Podvozek a brzdy
Adaptivní vzduchový podvozek → komfortní, ale drahé opravy měchů a kompresorů
Rychlé opotřebení brzd u těžších a výkonnějších verzí (S8, W12)
Vůle v ramenech přední nápravy po vyšším nájezdu
5. Koroze
Výborná odolnost díky hliníkové karoserii
Riziko galvanické koroze při špatně provedených opravách
Shrnutí
Audi A8 D4 (4H) je luxusní limuzína, která kombinuje špičkový komfort, moderní technologie a širokou nabídku motorů. Nejlepší volbou pro dlouhodobý provoz je diesel 3.0 TDI díky spolehlivosti a úspornosti. Pro náročné zákazníky je ideální S8 Plus s výkonem přes 600 koní, ale s extrémními servisními náklady. Slabšími místy jsou drahé opravy vzduchového podvozku, turbodmychadel a složité elektroniky.




