Vyberte motorizaci pro AUDI - Q3 (8UB, 8UG)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1395 ccm392 kW / 125 HP4 / 1607.2016 - 10.2018
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1610.2013 - 10.2018
- 1984 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1606.2011 - 04.2015
- 1984 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1611.2014 - 10.2018
- 1984 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1605.2015 - 10.2018
- 1984 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1605.2011 - 04.2015
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1611.2014 - 10.2018
- 2480 ccm3228 kW / 310 HP5 / 2010.2013 - 10.2018
- 2480 ccm3250 kW / 340 HP5 / 2005.2013 - 10.2018
- 2480 ccm3270 kW / 367 HP5 / 2001.2015 - 10.2018
- 1968 ccm388 kW / 120 HP4 / 1603.2015 - 10.2018
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1609.2011 - 10.2018
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1609.2011 - 10.2018
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1601.2012 - 10.2018
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2014 - 10.2018
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2014 - 10.2018
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1606.2011 - 04.2015
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1606.2011 - 04.2015
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1606.2011 - 10.2018
- 1968 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1611.2014 - 10.2018
- 1968 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1605.2015 - 10.2018
Audi Q3 (8UB, 8UG): kompaktní prémiové SUV s úspornými diesely a spolehlivým quattro
Audi Q3 první generace, s interním označením 8UB (před faceliftem) a 8UG (facelift, od 2014), se vyrábělo v letech 2011 až 2018. Postavené na platformě PQ35 (společná s VW Tiguan I) přineslo atraktivní design, kvalitní interiér a širokou nabídku motorů. Díky kombinaci prémiového zpracování, pohonu quattro a kompaktních rozměrů se stalo oblíbenou volbou v segmentu menších SUV.
Základní charakteristika modelu Audi Q3 (8UB, 8UG)
Karoserie: SUV (5 dveří)
Motory – benzínové (TFSI):
1.4 TFSI (92–110 kW, facelift)
1.8 TFSI (125–132 kW)
2.0 TFSI (125–162 kW)
RS Q3 2.5 TFSI (228–250 kW, po faceliftu až 270–270 kW)
Motory – naftové (TDI):
2.0 TDI (103–135 kW, později 110–135 kW)
Převodovky:
6stupňová manuální
6stupňová dvouspojková S tronic (DSG)
7stupňová S tronic (facelift, 1.4 TFSI, 2.0 TDI/TFSI)
Pohon: přední kola nebo quattro (AWD u 2.0 TDI a 2.0 TFSI)
Objem kufru: 460 l / až 1 365 l po sklopení sedadel
Výhody Audi Q3 (8UB, 8UG)
Prémiový design a kvalitní interiér
Kompaktní rozměry vhodné do města i na delší cesty
Možnost pohonu quattro – jistota na sněhu a mokru
Úsporné a rozšířené motory 2.0 TDI
Bohatá výbava (MMI, xenony/LED, asistenční systémy)
RS Q3 s pětiválcem – unikát mezi kompaktními SUV
Dobrá antikorozní ochrana
Slabiny a časté poruchy Audi Q3 (8UB, 8UG)
1. Motory
1.4 TFSI (facelift)
Úsporný, ale riziko poruch turba a karbonizace sacích ventilů
Slabší dynamika v nižších otáčkách
1.8 a 2.0 TFSI
Výkonné, ale starší verze trpí na spotřebu oleje (zejména před 2012)
Karbonizace sacích ventilů (přímý vstřik)
Riziko poruchy rozvodového řetězu
RS Q3 2.5 TFSI
Skvělý pětiválcový motor s nezaměnitelným zvukem
Vysoká spotřeba paliva i oleje
Náročný a drahý servis
2.0 TDI (103–135 kW)
Úsporný a oblíbený motor
Typické slabiny: EGR ventil, DPF filtr, vstřikovače
Riziko problémů s rozvodovým řetězem u některých verzí
2. Převodovky
Manuální 6st. – spolehlivá, běžné opotřebení spojky
S tronic (6/7st.) – komfortní, ale náchylná na poruchy mechatroniky a spojek při vyšším nájezdu
Nutná pravidelná výměna oleje pro delší životnost
3. Elektronika a výbava
Infotainment MMI – občasné poruchy jednotek a displeje
Vadná čidla parkovacích senzorů a ABS
Elektronická parkovací brzda – poruchy modulu
Menší problémy s komfortní elektronikou (centrál, klimatizace)
4. Podvozek a brzdy
Tvrdší naladění podvozku → méně komfortní na rozbitých silnicích
Vůle v ramenech přední nápravy po vyšším nájezdu
Rychlejší opotřebení brzd u těžších verzí (quattro, TDI)
5. Koroze
Výborná antikorozní ochrana karoserie
Riziko rzi jen u havarovaných nebo špatně opravených aut
Shrnutí
Audi Q3 (8UB, 8UG) je kompaktní prémiové SUV, které kombinuje praktičnost, kvalitní interiér a spolehlivý pohon quattro. Nejlepší volbou je diesel 2.0 TDI po faceliftu, který nabízí dobrý poměr výkon/spotřeba. Benzínové TFSI je třeba vybírat až v novějších verzích kvůli spotřebě oleje. Vrcholná verze RS Q3 je unikát, ale s vysokými provozními náklady.




