Vyberte motorizaci pro AUDI - Q5 (8RB)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1984 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1608.2009 - 05.2017
- 1984 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1609.2008 - 09.2012
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1605.2013 - 05.2017
- 1984 ccm3165 kW / 224 HP4 / 1606.2012 - 05.2016
- 1984 ccm3169 kW / 230 HP4 / 1608.2015 - 05.2017
- 2995 ccm3200 kW / 272 HP6 / 2406.2012 - 05.2017
- 2995 ccm3260 kW / 354 HP6 / 2405.2013 - 05.2017
- 3197 ccm3199 kW / 270 HP6 / 2411.2008 - 12.2012
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1608.2009 - 05.2017
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1611.2010 - 05.2017
- 1968 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1608.2009 - 05.2013
- 1968 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1611.2010 - 05.2013
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2013 - 05.2017
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2013 - 05.2017
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1611.2008 - 05.2017
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1611.2008 - 09.2012
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1606.2012 - 05.2017
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1611.2013 - 05.2017
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1609.2015 - 05.2017
- 2967 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2411.2008 - 09.2012
- 2967 ccm3176 kW / 240 HP6 / 2411.2008 - 05.2017
- 2967 ccm3180 kW / 245 HP6 / 2406.2012 - 05.2017
- 2967 ccm3184 kW / 250 HP6 / 2406.2012 - 05.2017
- 2967 ccm3190 kW / 258 HP6 / 2411.2013 - 05.2017
- 2967 ccm3230 kW / 313 HP6 / 2412.2012 - 11.2015
- 2967 ccm3240 kW / 326 HP6 / 2404.2015 - 05.2017
- 2967 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2411.2015 - 05.2017
- 1984 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1606.2011 - 06.2016
Audi Q5 I (8RB): oblíbené prémiové SUV s úspornými diesely a rizikovým 2.0 TFSI
Audi Q5 první generace, s interním označením 8RB, se vyráběla v letech 2008 až 2017. Postavená na platformě MLB sdílené s Audi A4 a A5, nabídla prémiový interiér, pohon quattro a širokou nabídku motorů. V roce 2012 prošla modernizací (facelift), která přinesla úspornější motory a modernější infotainment.
Základní charakteristika modelu Q5 I (8RB)
Karoserie: SUV (5 dveří)
Motory – benzínové:
2.0 TFSI (132–165 kW, facelift až 169–185 kW)
3.2 FSI V6 (199 kW)
3.0 TFSI V6 (200–245 kW, po faceliftu)
Motory – naftové (TDI):
2.0 TDI (105–140 kW, facelift až 140–140 kW)
3.0 V6 TDI (176–210 kW)
Motory – hybridní:
Q5 Hybrid quattro 2.0 TFSI + elektromotor (180 kW, od 2011)
Sportovní verze:
SQ5 3.0 BiTDI (230–250 kW, od 2012)
Převodovky: 6stupňová manuální, 7stupňová dvouspojková S tronic, 8stupňová Tiptronic (u silnějších motorů)
Pohon: quattro (mezinápravová spojka), u slabších verzí i FWD
Objem kufru: 540 l / až 1 560 l po sklopení sedadel
Výhody Audi Q5 I (8RB)
Prémiový interiér s kvalitními materiály
Pohon quattro → výborná trakce a jistota v zimě
Široká nabídka motorů včetně silného SQ5 BiTDI
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Velký a praktický zavazadlový prostor
Bohatá bezpečnostní a komfortní výbava
Slabiny a časté poruchy Audi Q5 I (8RB)
1. Motory
2.0 TFSI (132–185 kW)
Nejčastější benzínový motor, ale problematický
Častá nadměrná spotřeba oleje
Poruchy rozvodového řetězu u starších kusů
Riziko karbonizace sacích ventilů
3.2 FSI V6 (199 kW)
Výkonný motor, ale riziko karbonizace ventilů
Vysoká spotřeba paliva (12+ l/100 km)
3.0 TFSI V6 (200–245 kW)
Silný a spolehlivější motor po faceliftu
Riziko poruchy vodní pumpy a termostatu
2.0 TDI (105–140 kW)
Úsporný motor, ale problematické verze PD (do 2010)
CR (od 2010) spolehlivější, ale riziko EGR, DPF a vstřikovačů
3.0 V6 TDI (176–210 kW)
Silný a pružný motor
Typické závady: EGR ventil, swirl klapky, drahé vstřikovače
Riziko poruchy DPF při častých krátkých jízdách
Q5 Hybrid quattro (2.0 TFSI + elektromotor)
Úspornější, ale riziko poruch baterie a elektroniky
Vyšší servisní náklady
SQ5 3.0 BiTDI (230–250 kW)
Skvělý výkon a pružnost
Riziko poruch turbodmychadel a složitější servis
2. Převodovky
Manuální 6st. – spolehlivá, běžné opotřebení spojky
S tronic (7st. DSG) – časté závady mechatroniky a spojek u prvních ročníků
Tiptronic (8st.) – spolehlivější, ale dražší na servis
3. Elektronika a výbava
Problémy s komfortní jednotkou (centrál, okna, klíč)
Infotainment MMI → občas zamrzá, vyžaduje aktualizace
Vadná čidla ABS, ESP, parkovacích senzorů
Elektronická parkovací brzda → poruchy ovládací jednotky
4. Podvozek a brzdy
Přední víceprvková náprava → vůle v čepech a silentblocích po 120–150 tis. km
Vzduchový podvozek (u některých verzí) → drahé opravy měchů a kompresorů
Rychlejší opotřebení brzd u těžších verzí (V6 TDI, SQ5)
5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Povrchová rez jen u mechanicky poškozených míst
Shrnutí
Audi Q5 I (8RB) je prémiové SUV, které spojuje komfort, praktičnost a výborné jízdní vlastnosti. Nejlepší volbou je 2.0 TDI CR nebo 3.0 V6 TDI po faceliftu. Rizikové jsou hlavně benzínové 2.0 TFSI (spotřeba oleje) a převodovky S tronic u prvních ročníků. Celkově jde o jedno z nejprodávanějších SUV ve své třídě.
