Vyberte motorizaci pro AUDI - Q7 (4LB)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 2995 ccm3200 kW / 272 HP6 / 2405.2010 - 08.2015
- 2995 ccm3206 kW / 280 HP6 / 2405.2011 - 08.2015
- 2995 ccm3245 kW / 333 HP6 / 2405.2010 - 08.2015
- 3597 ccm3206 kW / 280 HP6 / 2408.2006 - 05.2010
- 4163 ccm3257 kW / 350 HP8 / 3203.2006 - 05.2010
- 2967 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2405.2010 - 08.2015
- 2967 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2403.2006 - 05.2010
- 2967 ccm3165 kW / 224 HP6 / 2406.2009 - 05.2012
- 2967 ccm3171 kW / 233 HP6 / 2403.2006 - 05.2008
- 2967 ccm3176 kW / 240 HP6 / 2411.2007 - 08.2015
- 2967 ccm3180 kW / 245 HP6 / 2405.2011 - 08.2015
- 4134 ccm3240 kW / 326 HP8 / 3203.2007 - 06.2009
- 4134 ccm3250 kW / 340 HP8 / 3205.2009 - 08.2015
- 5934 ccm3368 kW / 500 HP12 / 4809.2008 - 05.2014
Audi Q7 I (4LB): první velké SUV Audi se silnými motory a nákladným servisem
Audi Q7 první generace, s interním označením 4LB, se vyráběla v letech 2005 až 2015. Sdílela technický základ s Volkswagenem Touareg a Porsche Cayenne, ale nabídla luxusnější design, prostorný interiér až pro 7 osob a širokou paletu výkonných motorů. Q7 4LB cílila na rodiny i manažery, kteří chtěli kombinaci komfortu, prestiže a praktičnosti.
Základní charakteristika modelu Q7 I (4LB)
Karoserie: SUV (5–7 míst)
Motory – benzínové:
3.6 FSI V6 (206 kW)
4.2 FSI V8 (257 kW)
3.0 TFSI V6 (213–245 kW, po faceliftu)
4.2 V8 (257–265 kW, po faceliftu)
6.0 W12 (331 kW, vzácně)
Motory – naftové (TDI):
3.0 V6 TDI (155–180 kW, facelift až 180–180 kW)
4.2 V8 TDI (240–250 kW)
6.0 V12 TDI (368 kW, speciální verze)
Převodovka: 6stupňová automatická Tiptronic (po faceliftu 8stupňová Tiptronic)
Pohon: quattro (stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen)
Objem kufru: 775 l / až 2 035 l po sklopení sedadel
Výhody Audi Q7 I (4LB)
Velký a luxusní interiér až pro 7 osob
Pohon quattro → jistota v zimě a na horším povrchu
Široká paleta silných motorů
Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Reprezentativní design a prestiž značky Audi
Slabiny a časté poruchy Audi Q7 I (4LB)
1. Motory
3.6 FSI / 4.2 FSI
Solidní výkon, ale vysoká spotřeba (12–16 l/100 km)
Problémy s rozvodovým řetězem u starších kusů
Spotřeba oleje
3.0 TFSI (po faceliftu)
Kultivovaný a silný motor
Riziko karbonizace sacích ventilů a závad kompresoru
6.0 W12
Extrémně vzácný motor, vysoké náklady na servis
3.0 V6 TDI
Nejčastější motor v nabídce
Typické problémy: EGR ventil, DPF filtr, swirl klapky
Poruchy řetězového rozvodu (u starších kusů)
4.2 V8 TDI
Výkonný motor, ale vysoké servisní náklady
Slabiny: vstřikovače, turbo, swirl klapky
6.0 V12 TDI
Extrémní výkon (500+ koní), ale i extrémní provozní náklady
Velmi drahé náhradní díly a složitý servis
2. Převodovky
6st. Tiptronic
Spolehlivá, ale nutná pravidelná výměna oleje
Riziko poruch měniče po vysokém nájezdu
8st. Tiptronic (facelift)
Komfortní a úspornější
Náročnější na servis při poruše
3. Elektronika a výbava
Poruchy komfortní jednotky (centrál, elektrická okna)
Vadná čidla ABS, ESP a parkovacích senzorů
Problémy s infotainmentem MMI (zamrzání, pomalé reakce)
Elektronická parkovací brzda občas selhává
4. Podvozek a brzdy
Vzduchový podvozek → komfortní, ale drahé opravy měchů a kompresorů
Vysoké opotřebení brzd (hlavně u V8 a V12)
Vůle v ramenech a silentblocích po vyšším nájezdu
5. Koroze
Výborná antikorozní ochrana karoserie
Rez se objevuje hlavně na podvozku a výfuku u aut s těžkým provozem
Shrnutí
Audi Q7 I (4LB) je velké luxusní SUV, které nabízí prostor, komfort a prestiž. Nejrozšířenější a doporučovanou volbou je 3.0 V6 TDI, i když má slabiny s EGR a DPF. Pro náročné zákazníky jsou k dispozici verze 4.2 V8 TDI nebo benzínové 4.2 FSI, ale ty mají vysoké provozní náklady. Slabinou jsou také složitý vzduchový podvozek a drahé opravy elektroniky.
