Vyberte motorizaci pro AUDI - Q8 (4MN, 4MT)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1984 ccm3195 kW / 265 HP4 / 1604.2023 -
- 3996 ccm3373 kW / 507 HP8 / 3202.2020 -
- 2995 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2402.2018 -
- 2995 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2410.2020 -
- 2995 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2410.2020 -
- 2995 ccm3290 kW / 394 HP6 / 2404.2024 -
- 2995 ccm3360 kW / 489 HP6 / 2404.2024 -
- 3996 ccm3441 kW / 600 HP8 / 3209.2019 -
- 3996 ccm3471 kW / 640 HP8 / 3207.2024 -
- 2967 ccm3170 kW / 231 HP6 / 2407.2018 -
- 2967 ccm3210 kW / 286 HP6 / 2407.2018 -
- 3956 ccm3320 kW / 435 HP8 / 3205.2018 -
Audi Q8 (4MN, 4MT): luxusní SUV-coupé s moderní technikou a výkonnými motory
Audi Q8, s interním označením 4MN, 4MT, se vyrábí od roku 2018 jako vrcholné SUV-coupé značky. Sdílí technický základ s Audi Q7 (platforma MLB Evo), ale nabízí sportovnější design, nižší siluetu a luxusní interiér s nejmodernější technikou. V roce 2023 prošel modernizací (faceliftem), která přinesla aktualizovaný design, nové světlomety HD Matrix LED a rozšířenou nabídku mild-hybridních motorů.
Základní charakteristika modelu Audi Q8 (4MN, 4MT)
Karoserie: SUV-coupé (5 dveří)
Motory – benzínové (TFSI):
55 TFSI (3.0 V6 turbo, 250 kW)
SQ8 TFSI (4.0 V8 biturbo, 373 kW)
RS Q8 (4.0 V8 biturbo, 441 kW)
Motory – naftové (TDI):
45 TDI (3.0 V6, 170 kW)
50 TDI (3.0 V6, 210 kW)
SQ8 TDI (4.0 V8 biturbo, 320 kW – do 2020)
Hybridní verze:
Q8 TFSI e (3.0 V6 + elektromotor, systémový výkon 280–340 kW, plug-in hybrid)
Převodovka: 8stupňová automatická tiptronic
Pohon: quattro (AWD)
Objem kufru: 605 l / až 1 755 l po sklopení sedadel
Výhody Audi Q8 (4MN, 4MT)
Prémiový design SUV-coupé s výraznou maskou Singleframe
Moderní interiér se třemi displeji (Virtual Cockpit + MMI Touch)
Široká nabídka motorů od úspornějších V6 po extrémní RS Q8
Pohon quattro standardně u všech verzí
Komfortní podvozek s možností adaptivního vzduchového odpružení
Špičkové technologie – HD Matrix LED, noční vidění, asistenční systémy
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Slabiny a časté poruchy Audi Q8 (4MN, 4MT)
1. Motory
3.0 V6 TDI (45/50 TDI)
Úsporné a spolehlivé, ale riziko poruch EGR, DPF a vstřikovačů
Vyšší servisní náklady než u menších SUV
3.0 V6 TFSI (55 TFSI, TFSI e)
Kultivovaný a výkonný motor
Riziko karbonizace sacích ventilů (přímý vstřik)
U hybridní verze možnost degradace baterie
4.0 V8 TDI (SQ8 TDI – do 2020)
Obrovský točivý moment, výborný výkon
Velmi složitá technika → drahé opravy turbodmychadel a vstřikování
4.0 V8 TFSI (SQ8, RS Q8)
Extrémní výkon a dynamika, blízký Lamborghini Urus
Riziko poruch turbodmychadel a vyšší spotřeby oleje
Extrémní provozní náklady
2. Převodovka
8st. tiptronic
Komfortní a spolehlivá při pravidelné výměně oleje
Riziko cukání a opožděných reakcí při zanedbaném servisu
3. Elektronika a výbava
Infotainment MMI Touch – občas zamrzání, vysoké náklady na opravy displejů
Vadná čidla parkovacích senzorů a radarů (Distronic, Lane Assist)
Elektronická parkovací brzda – závady modulu
U plug-in hybridů možné poruchy řídicí jednotky baterie
4. Podvozek a brzdy
Vzduchový podvozek – komfortní, ale drahé opravy měchů a kompresoru
Vysoká hmotnost vozu → rychlé opotřebení brzd a pneumatik
RS Q8 a SQ8 → extrémně drahé keramické brzdy (pokud osazeny)
5. Koroze
Výborná antikorozní ochrana (hliníkové panely + pozink)
Riziko rzi jen u havarovaných nebo špatně opravených aut
Shrnutí
Audi Q8 (4MN, 4MT) je luxusní SUV-coupé, které kombinuje moderní technologie, pohon quattro a širokou nabídku motorů od úsporných V6 TDI po extrémní RS Q8. Nejlepší volbou pro dlouhodobý provoz je 3.0 TDI (45/50 TDI), který nabízí dobrý poměr výkon/spotřeba. Vrcholné verze SQ8/RS Q8 patří mezi nejrychlejší SUV na trhu, ale s vysokými provozními náklady.
