Vyberte motorizaci pro AUDI - TT (FV3, FVP)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1798 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1607.2015 - 08.2018
- 1984 ccm3145 kW / 197 HP4 / 1607.2018 -
- 1984 ccm3169 kW / 230 HP4 / 1607.2014 -
- 1984 ccm3169 kW / 230 HP4 / 1607.2014 -
- 1984 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1607.2018 -
- 1984 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1607.2018 -
- 1984 ccm3210 kW / 286 HP4 / 1602.2015 -
- 1984 ccm3225 kW / 306 HP4 / 1608.2018 -
- 1984 ccm3228 kW / 310 HP4 / 1611.2014 -
- 1984 ccm3235 kW / 320 HP4 / 1601.2021 -
- 2480 ccm3294 kW / 400 HP5 / 2005.2016 -
- 1968 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1607.2014 -
- 1968 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1601.2017 -
Audi TT (FV3, FVP): sportovní kupé a roadster s ikonickým designem
Audi TT třetí generace, s interním označením FV3 (kupé) a FVP (roadster), se vyrábí od roku 2014. Postavené na platformě MQB sdílí techniku s VW Golf VII a Audi A3, ale přináší výrazně sportovnější charakter a ikonický design. V nabídce jsou úsporné čtyřválce TFSI/TDI, výkonné verze TTS a vrcholné TT RS s pětiválcem 2.5 TFSI. V roce 2019 proběhl facelift, který přinesl modernizované motory, LED světlomety a drobné designové změny.
Základní charakteristika modelu Audi TT (FV3, FVP)
Karoserie: kupé (FV3), roadster (FVP)
Motory – benzínové (TFSI):
1.8 TFSI (132 kW, do 2018)
2.0 TFSI (145–180 kW)
TTS 2.0 TFSI (228–235 kW)
TT RS 2.5 TFSI (294–294 kW, po faceliftu 294–294 kW s filtrem OPF)
Motory – naftové (TDI):
2.0 TDI ultra (135 kW, jen FWD)
Převodovky:
6stupňová manuální
6/7stupňová dvouspojková S tronic
Pohon: přední kola nebo quattro (AWD u silnějších verzí)
Objem kufru:
Kupé: 305 l / až 712 l po sklopení sedadel
Roadster: 280 l
Výhody Audi TT (FV3, FVP)
Ikonický design kupé a roadsteru
Sportovní charakter a precizní jízdní vlastnosti
Moderní digitální kokpit (Virtual Cockpit) už od základní výbavy
Pohon quattro u silnějších verzí pro lepší trakci
Široká nabídka motorů – od úsporného TDI po extrémní TT RS
Nízká hmotnost díky platformě MQB → agilní chování
Dobrá antikorozní ochrana
Slabiny a časté poruchy Audi TT (FV3, FVP)
1. Motory
1.8 TFSI
Spolehlivý, ale občas vyšší spotřeba oleje
Riziko karbonizace ventilů (přímý vstřik)
2.0 TFSI (145–180 kW)
Výkonný a kultivovaný
Riziko problémů s rozvodovým řetězem a PCV ventilem
Karbonizace sacích ventilů
TTS 2.0 TFSI (228–235 kW)
Výborný kompromis výkonu a spolehlivosti
Vyšší servisní náklady (brzdy, podvozek)
TT RS 2.5 TFSI (294 kW)
Legendární pětiválec s nezaměnitelným zvukem
Vysoký výkon, ale i vysoké náklady na údržbu
Riziko opotřebení turba a vstřikovačů při agresivní jízdě
2.0 TDI ultra (135 kW)
Úsporný motor, vhodný pro dlouhé trasy
Slabiny: EGR ventil, DPF filtr, vstřikovače
2. Převodovky
Manuální 6st. – spolehlivá, běžné opotřebení spojky
S tronic – rychlé řazení, ale riziko problémů s mechatronikou a spojkami při vyšším nájezdu
Nutná pravidelná výměna oleje pro delší životnost
3. Elektronika a výbava
Virtual Cockpit – občasné poruchy displeje, drahá oprava
Vadná čidla ABS/ESP a parkovacích senzorů
Komfortní elektronika (klimatizace, centrální zamykání) → menší závady
4. Podvozek a brzdy
Tvrdší naladění podvozku – méně komfortní na rozbitých silnicích
U verzí TTS/TT RS vysoké náklady na brzdy a tlumiče
Vůle v ramenech přední nápravy po vyšším nájezdu
5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana karoserie
Rez se objevuje jen u havarovaných nebo špatně opravených aut
Shrnutí
Audi TT (FV3, FVP) je ikonické sportovní kupé a roadster, které nabízí moderní techniku, precizní jízdní vlastnosti a širokou nabídku motorů. Nejlepší volbou je 2.0 TFSI pro univerzální použití, zatímco TT RS je ryze sportovní auto pro nadšence. Rizikovými prvky jsou spotřeba oleje u starších TFSI, složitější S tronic převodovka a vyšší servisní náklady u výkonných verzí.
