Vyberte motorizaci pro BMW - X6 (E71, E72)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 2979 ccm3225 kW / 306 HP6 / 2401.2008 - 07.2014
- 4395 ccm3300 kW / 408 HP8 / 3206.2008 - 07.2014
- 4395 ccm3408 kW / 555 HP8 / 3207.2009 - 07.2014
- 2993 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2404.2010 - 07.2014
- 2993 ccm3173 kW / 235 HP6 / 2404.2008 - 03.2010
- 2993 ccm3180 kW / 245 HP6 / 2404.2010 - 07.2014
- 2993 ccm3210 kW / 286 HP6 / 2401.2008 - 03.2010
- 2993 ccm3225 kW / 306 HP6 / 2407.2009 - 06.2014
- 2993 ccm3280 kW / 381 HP6 / 2408.2011 - 06.2014
- 4395 ccm3357 kW / 485 HP8 / 3201.2009 - 10.2011
BMW X6 první generace s interním označením E71 (běžné verze) a E72 (hybrid) se vyráběl mezi lety 2008 až 2014. Šlo o vůbec první model svého druhu – SUV s karoserií typu coupé, které BMW označovalo jako SAC (Sports Activity Coupé). Design rozděloval veřejnost, ale v prodejích měl vůz úspěch – a dnes je považován za zakladatele segmentu SUV-coupé.
Technicky vycházel z modelu X5 E70, sdílel s ním platformu, motory i většinu výbavy, ale nabízel nižší a sportovnější siluetu, tvrdší podvozek a výhradně čtyřmístné nebo pětimístné uspořádání (na rozdíl od X5 neexistovala verze se 7 sedadly).
Co nabízí BMW X6 E71?
Design a interiér
Design X6 E71 je dodnes výrazný – svažující se střecha, široké blatníky, mohutná příď a sportovní proporce.
Interiér odpovídá prémiové třídě – kvalitní zpracování, iDrive, možnost čtyřzónové klimatizace, elektrická a vyhřívaná sedadla, panoramatická střecha, měnič DVD, HUD a další výbava typická pro luxusní SUV.
Sportovní charakter
BMW X6 E71 bylo laděno sportovněji než X5 – tvrdší podvozek, ostřejší řízení a nižší těžiště.
Pohon xDrive byl standardem a model nabízel široké spektrum motorů – od úsporného 30d po výkonný 50i V8 nebo extrémní X6 M s 555 koňmi. Kromě toho se v roce 2009 objevila i hybridní verze X6 ActiveHybrid (E72) kombinující 4.4 V8 s elektromotorem.
Časté závady a slabiny BMW X6 E71 / E72
1. Automatická převodovka ZF
Spolehlivá, ale trpí při zanedbané údržbě.
Projevy: cukání při rozjezdu, opožděné řazení, vibrace.
Doporučeno: výměna oleje a filtru každých 80–100 tis. km.
2. Dieselové motory – M57, N57
Známé závady na EGR ventilu, vířivých klapkách a ucpaném DPF filtru.
U verze M50d (tri-turbo) hrozí po vyšším nájezdu poruchy turbodmychadel.
Obecně se doporučuje sledovat vstřikovače, EGR, a turba po 200+ tis. km.
3. Benzínové motory – 50i, X6 M
Motory N63 (4.4 V8) a S63 (X6 M) jsou velmi výkonné, ale náročné na údržbu.
Časté problémy: úniky oleje, přehřívání, opotřebení turbodmychadel, rozvody (napínáky, řetězy).
Spotřeba oleje a paliva je výrazná – vůz vyžaduje špičkový servis.
4. Vzduchový podvozek a adaptivní systémy
Verze s vzduchovým odpružením na zadní nápravě trpí na únik vzduchu z měchů, selhání kompresoru nebo chyby senzorů výšky.
Adaptivní systémy (Dynamic Drive) bývají nákladné na opravu.
5. Elektronika a komfortní výbava
Couvací kamera, servomotorky klimatizace, PDC senzory, zámky dveří, Head-Up Display – poruchy nejsou výjimkou.
U některých vozů dochází k poruchám modulů světlometů, řídicích jednotek, nebo výpadkům iDrive systému.
6. Hybridní verze X6 E72 (ActiveHybrid)
Kombinuje benzinový motor 4.4 V8 s elektromotorem – výkon 485 koní.
Reálná spotřeba kolem 10–12 l/100 km, malý elektrický dojezd, složitá a drahá údržba.
Výpadky baterií nebo měničů jsou nákladné a špatně řešitelné mimo autorizovaný servis.
Doporučení při výběru
Nejlepší poměr výkon/spolehlivost/servis mají verze 30d nebo 40d – výkonné, relativně úsporné, s dostupným servisem.
M50d nebo 50i jsou extrémně silné, ale servisně náročné.
X6 M je supersport v těle SUV – provozní náklady odpovídají výkonnému sportovnímu vozu.
U všech verzí si ověřte:
Stav převodovky a oleje v ní
Těsnost motoru, stav EGR, DPF a turba
Funkčnost vzduchového podvozku a adaptivních tlumičů
Historii výměn kapalin, baterie a opravy modulů výbavy
Náhradní díly a servis
Na BMW X6 E71 je dostupné velké množství originálních i kvalitních aftermarket dílů – Sachs, Lemförder, INA, Meyle HD, ZF, Bosch, Mahle.
Opravy se u jednotlivých motorizací liší výrazně cenově – běžný servis je dostupný, ale některé díly (turbo, měchy, elektronika) jsou výrazně dražší než u běžného SUV.
Mezi často měněné díly patří:
Vzduchové měchy, čepy, ramena, stabilizátory
Brzdové kotouče a destičky – hlavně u M verzí
EGR ventily, DPF filtry, vířivé klapky
Těsnění motoru, expanzní nádoby, vodní pumpy
Moduly světel, parkovací senzory, zámky dveří
Turbodmychadla, vstřikovače, termostaty
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin
