Vyberte motorizaci pro CITROËN - JUMPER II Krabice
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1997 ccm381 kW / 110 HP4 / 1611.2015 - 09.2019
- 1997 ccm396 kW / 130 HP4 / 1611.2015 - 09.2019
- 1997 ccm396 kW / 130 HP4 / 1611.2015 - 09.2019
- 1997 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1611.2015 - 09.2019
- 1997 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1611.2015 - 09.2019
- 2179 ccm388 kW / 120 HP4 / 1608.2019 - 10.2023
- 2179 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1608.2019 - 10.2023
- 2179 ccm3121 kW / 165 HP4 / 1608.2019 - 10.2023
- 2184 ccm388 kW / 120 HP4 / 1611.2023 -
- 2184 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2023 -
- 2184 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1611.2023 -
- 2198 ccm374 kW / 101 HP4 / 1604.2006 - 12.2012
- 2198 ccm381 kW / 110 HP4 / 1607.2011 - 12.2020
- 2198 ccm388 kW / 120 HP4 / 1604.2006 - 12.2016
- 2198 ccm396 kW / 130 HP4 / 1607.2011 -
- 2198 ccm396 kW / 130 HP4 / 1601.2012 - 05.2016
- 2198 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2011 -
- 2999 ccm3107 kW / 146 HP4 / 1607.2010 - 12.2013
- 2999 ccm3115 kW / 156 HP4 / 1607.2006 - 12.2015
- 2999 ccm3116 kW / 157 HP4 / 1609.2006 - 12.2015
- 2999 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1607.2011 -
- 0 ccm390 kW / 122 HP0 / 007.2021 - 10.2023
- 0 ccm3200 kW / 272 HP0 / 011.2023 -
Citroën Jumper II: praktická a spolehlivá dodávka s širokou nabídkou motorů
Citroën Jumper druhé generace se vyrábí od roku 2006 a dodnes patří mezi nejoblíbenější lehké užitkové vozy na evropském trhu. Ve spolupráci s koncernem Fiat a Peugeot vznikl model, který sdílí techniku s Fiat Ducato a Peugeot Boxer. Jumper II se nabízí v mnoha délkách, výškách a užitečných hmotnostech, takže pokryje potřeby od živnostníků po velké dopravní společnosti.
Základní charakteristika modelu Jumper II (krabicová verze)
Karoserie: dodávka (krabicová skříňová verze), minibus, podvozek pro nástavby
Motory – naftové (HDI / BlueHDi):
2.2 HDi (81–130 kW)
3.0 HDi (115–130 kW, Iveco motor)
2.0 BlueHDi (81–120 kW, od 2016)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, robotizovaná manuální (u některých verzí)
Pohon: přední kola
Užitečná hmotnost: 1 100–1 995 kg (podle verze)
Objem nákladového prostoru: 8–17 m³ (podle délky a výšky)
Výhody Citroën Jumper II
Velký výběr karosářských variant (L1–L4, H1–H3)
Úsporné a spolehlivé naftové motory HDi/BlueHDi
Pohodlné sezení a dobrý výhled z kabiny
Dostupné náhradní díly díky shodě s Ducatem a Boxerem
Nízké provozní náklady na km
Moderní bezpečnostní výbava (ESP, airbagy, parkovací senzory, asistenční systémy po faceliftu)
Solidní antikorozní ochrana
Slabiny a časté poruchy Citroën Jumper II
1. Motory
2.2 HDi (81–130 kW)
Nejčastější a spolehlivý motor
Riziko závad vstřikovačů a EGR ventilu
Problémy s DPF filtrem při jízdách na krátko
3.0 HDi (Iveco, 115–130 kW)
Odolný a spolehlivý motor, vhodný pro těžký provoz
Vyšší spotřeba paliva
Nákladnější servis
2.0 BlueHDi (81–120 kW, od 2016)
Úspornější a ekologičtější
Riziko závad AdBlue systému
EGR a DPF filtr citlivé na styl jízdy
2. Převodovky
Manuální – spolehlivé, ale spojka a dvouhmotový setrvačník odcházejí kolem 200 tis. km
Robotizované převodovky – méně spolehlivé, cukání při rozjezdech
3. Elektronika a výbava
Problémy s komfortní elektronikou (centrál, elektrická okna)
Vadná čidla ABS a ESP
U starších kusů časté závady alternátoru a startéru
Infotainment (po faceliftu) někdy zamrzá nebo má slabší odezvu
4. Podvozek a brzdy
Vysoká hmotnost → rychlejší opotřebení podvozkových dílů
Vůle v ramenech a silentblocích přední nápravy po 150–200 tis. km
Brzdy se opotřebovávají rychleji při častém městském provozu
5. Koroze
Dobrá antikorozní ochrana
Rez se objevuje hlavně na podvozku a dveřích u starších kusů
Shrnutí
Citroën Jumper II je spolehlivá a praktická dodávka, ideální pro přepravu zboží i jako základ pro přestavby (skříň, obytný vůz, minibus). Nejlepší volbou je motor 2.2 HDi pro univerzální použití nebo odolný 3.0 HDi Iveco pro těžký provoz. Rizikovými prvky jsou robotizované převodovky a u novějších motorů systém AdBlue. Celkově jde o užitkový vůz s nízkými provozními náklady a širokou dostupností náhradních dílů.
