Vyberte motorizaci pro FIAT - DUCATO Krabice (250_)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1956 ccm385 kW / 116 HP4 / 1606.2011 -
- 2184 ccm388 kW / 120 HP4 / 1607.2021 -
- 2184 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1607.2021 -
- 2184 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1607.2021 - 10.2023
- 2184 ccm3132 kW / 179 HP4 / 1607.2021 -
- 2198 ccm374 kW / 100 HP4 / 1607.2006 -
- 2287 ccm383 kW / 113 HP4 / 1610.2011 -
- 2287 ccm388 kW / 120 HP4 / 1607.2006 -
- 2287 ccm388 kW / 120 HP4 / 1603.2010 -
- 2287 ccm396 kW / 131 HP4 / 1608.2006 -
- 2287 ccm396 kW / 131 HP4 / 1606.2011 -
- 2287 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1605.2019 -
- 2287 ccm3109 kW / 148 HP4 / 1606.2011 -
- 2287 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1612.2015 -
- 2287 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1612.2015 -
- 2287 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1605.2019 -
- 2287 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1612.2015 -
- 2999 ccm3107 kW / 146 HP4 / 1604.2010 -
- 2999 ccm3115 kW / 156 HP4 / 1607.2006 - 12.2011
- 2999 ccm3116 kW / 158 HP4 / 1607.2006 -
- 2999 ccm3116 kW / 158 HP4 / 1607.2006 -
- 2999 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1606.2011 -
- 2999 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1604.2009 -
- 0 ccm390 kW / 122 HP0 / 012.2020 - 10.2023
- 0 ccm3200 kW / 272 HP0 / 011.2023 -
Fiat Ducato „Krabice“ (250_): moderní a spolehlivá dodávka s širokou nabídkou verzí
Fiat Ducato čtvrté generace, s označením 250_, se vyráběl od roku 2006 do roku 2014 (poté následoval modernizovaný model 290_). Stejně jako předchozí generace vznikal ve spolupráci s koncernem PSA (Peugeot Boxer, Citroën Jumper). Varianta Krabice (skříňová dodávka/van) byla nejrozšířenější díky obrovskému objemu nákladového prostoru, různým délkám a výškám karoserie a vysoké užitečné hmotnosti. Oblíbený byl také jako základ pro obytné vozy.
Základní charakteristika modelu Ducato (250_)
Karoserie: dodávka (krabice/skříň), podvozky pro nástavby, minibus
Motory – naftové Multijet:
2.2 JTD / Multijet (74–96 kW, dodáván ve spolupráci s PSA/Ford)
2.3 Multijet (88–130 kW)
3.0 Multijet (115–130 kW, Iveco F1C)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6stupňová robotizovaná Comfort-Matic
Pohon: přední kola (u 3.0 i zadní / 4x4 přestavby)
Užitečná hmotnost: 1 000–1 900 kg dle verze
Objem nákladového prostoru: 8–17 m³ (podle délky a výšky karoserie)
Výhody Fiat Ducato 250_
Obrovská variabilita délek a výšek karoserie
Úsporné a odolné diesely Multijet, zejména 2.3 a 3.0
Dostupné náhradní díly díky sdílené technice s Boxer a Jumper
Dobrá ergonomie kabiny a pohodlnější interiér než u 244
Vysoká užitná hodnota → oblíbený i pro obytné vestavby
Solidní antikorozní ochrana oproti starším generacím
Slabiny a časté poruchy Fiat Ducato 250_
1. Motory
2.2 Multijet
Úsporný, ale slabší výkon pro těžší verze
Riziko poruch vstřikovačů
Občas problémy s EGR ventilem
2.3 Multijet (88–130 kW)
Nejlepší kompromis výkon/spotřeba
Typické závady: EGR ventil, turbo při vysokém nájezdu
Občasná spotřeba oleje
3.0 Multijet (115–130 kW)
Silný a spolehlivý motor Iveco F1C
Vhodný pro těžké náklady a obytné vozy
Vyšší spotřeba při městském provozu
Riziko poruchy vstřikovačů po 300 tis. km
2. Převodovky
5/6st. manuál
Spolehlivé, časté opotřebení spojky a dvouhmotového setrvačníku po 200 tis. km
Comfort-Matic (robotizovaná 6st.)
Pohodlnější, ale pomalejší řazení
Problémy s mechatronikou a spojkou
Nutná pravidelná výměna oleje
3. Elektronika a výbava
Slabší alternátory a startéry u starších verzí
Problémy s centrálním zamykáním a ovládáním dveří
Vadné čidlo ABS nebo airbagu – časté svícení kontrolek
Klimatizace – netěsnosti okruhu, slabší kompresory
4. Podvozek a brzdy
Rychlé opotřebení předních ramen a silentbloků při častém přetěžování
Kratší životnost brzd při plném zatížení
Tlumiče a pružiny trpí u obytných verzí s vyšší hmotností
Koroze výfuku a zadní nápravy
5. Koroze
Karoserie dobře chráněná, lepší než u 244
Riziková místa: spodní hrany dveří, zadní dveře, podlaha nákladového prostoru
Shrnutí
Fiat Ducato 250_ „Krabice“ patří mezi nejúspěšnější dodávky své doby. Díky obrovské variabilitě, dostupným dílům a úsporným motorům Multijet je dodnes vyhledávaným užitkovým i obytným vozem. Nejlepší volbou je 2.3 Multijet, který nabízí ideální poměr spolehlivosti, výkonu a spotřeby. Slabší stránkou jsou problémy s EGR, turbodmychadly a opotřebení podvozku při častém přetěžování.
