Vyberte motorizaci pro FIAT - PUNTO (188_)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1242 ccm344 kW / 60 HP4 / 809.1999 - 12.2010
- 1242 ccm359 kW / 80 HP4 / 1609.1999 - 04.2006
- 1368 ccm370 kW / 95 HP4 / 1609.2003 - 03.2012
- 1747 ccm396 kW / 130 HP4 / 1609.1999 - 03.2012
- 1248 ccm351 kW / 70 HP4 / 1606.2003 - 03.2012
- 1910 ccm344 kW / 60 HP4 / 809.1999 - 03.2012
- 1910 ccm359 kW / 80 HP4 / 809.1999 - 03.2012
- 1910 ccm363 kW / 86 HP4 / 810.2001 - 03.2012
- 1910 ccm374 kW / 101 HP4 / 806.2003 - 03.2012
- 1242 ccm338 kW / 52 HP4 / 804.2004 - 04.2006
- 1242 ccm344 kW / 60 HP4 / 809.2003 - 03.2012
- 1242 ccm344 kW / 60 HP4 / 808.2007 - 03.2012
- 1242 ccm344 kW / 60 HP4 / 808.2001 - 05.2003
Fiat Punto (188_) – Levné auto pro každodenní ježdění, ale ne bez chyb
Druhá generace Fiatu Punto (typ 188_) se vyráběla od roku 1999 až do 2012, přičemž od roku 2005 byla nabízena jako Punto Classic vedle novějšího Grande Punta.
Šlo o jedno z nejlevnějších aut své doby, a přesto překvapilo dobrou prostorností, příjemným řízením a jednoduchou mechanikou. Hodně se prodávalo do městského provozu, jako první auto nebo levný pracovní vůz.
Bylo k dispozici jako:
3- a 5dveřový hatchback
v omezené míře i jako dodávková verze Van
Co Punto 188 nabízí?
Výbava dle stupně: základní (Active), střední (Dynamic), vyšší (Emotion, Sporting)
Motory:
1.2 8V a 16V Fire – nejčastější benzín
1.4 16V – výkonnější benzín (Sporting)
1.3 JTD Multijet – diesel s nízkou spotřebou
1.9 JTD – starší, ale spolehlivější diesel
Převodovky:
5st. manuál,
automat Dualogic (u vyšších výbav)
Výbava:
klimatizace, el. okna, centrální zamykání, airbagy, posilovač řízení (Dualdrive), ABS
Nejčastější poruchy a slabiny
1. Benzínové motory
1.2 8V (Fire)
Jednoduchý a velmi spolehlivý motor
Slabiny:
úniky oleje z víka ventilů
vadné cívky, zapalování
opotřebení silentbloků motoru
poruchy snímače klikové hřídele
1.2 16V
Lepší výkon, ale:
rozvodový řemen – nutné měnit každých 60 000 km
vyšší citlivost na nekvalitní olej a svíčky
netěsnosti sání a občasný kolísavý volnoběh
1.4 16V (Sporting)
Svižný, ale náchylný na přehřátí
vadný termostat, ventilátor, čidlo teploty
2. Dieselové motory
1.3 JTD Multijet
Spotřeba pod 4 l/100 km
Slabiny:
poruchy EGR ventilu, čidla tlaku turba
opotřebení vstřikovačů nad 200 000 km
vada čerpadla nebo váhy vzduchu
1.9 JTD
Starší, ale robustní a odolný motor
unikající nafta z potrubí, koroze vedení, problémy se studenými starty (žhavení)
3. Převodovky
Manuál 5st.
opotřebení synchronů, hlavně 2. a 3. rychlostní stupeň
vůle v táhlech řazení, netěsnosti na gufeře
Automat Dualogic
selhání aktuátoru spojky
poruchy řídicí jednotky převodovky, trhané rozjezdy, chybová hlášení
4. Podvozek a karoserie
Slabší antikorozní ochrana – hlavně prahy, spodní nosníky
Zadní náprava – vůle v silentblocích, vymlácená uložení
Čepy řízení, stabilizátory, tlumiče – nevydrží české silnice
Praskání pružin (často zadní osa)
5. Elektronika a výbava
Poruchy přístrojovky – studené spoje, výpadky podsvícení
Elektrické stahování oken a centrální zamykání – vadné spínače
Snímače ABS, poruchy čidel teploty nebo snímače vačky
Závady posilovače řízení (Dualdrive) – selhání elektrohydraulického čerpadla
Často měněné díly
Zapalovací cívky, svíčky, těsnění víka ventilů
Rozvodový řemen a vodní pumpa (u 16V verzí)
EGR ventil, váha vzduchu, čidla ABS a teploty
Čepy ramen, stabilizační tyčky, ložiska kol
Tlumiče, pružiny, výfukové díly, baterie, snímače řízení
Spínače oken, aktuátor spojky (Dualogic)
Shrnutí
Fiat Punto II (188) je velmi jednoduché, levné a servisovatelné auto, ideální do města, pro začínající řidiče nebo jako druhý vůz.
Verze s motorem 1.2 8V je spolehlivá volba, ale verze s automatizovanou převodovkou nebo 1.3 JTD vyžadují pravidelný servis a pozornost.
Hlavní nevýhody: korodující karoserie, slabá elektroinstalace a podvozek citlivý na výmoly.
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz, www.motora.cz/vin
