Vyberte motorizaci pro FORD - C-MAX (DM2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1596 ccm374 kW / 100 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1596 ccm385 kW / 116 HP4 / 1604.2007 - 09.2010
- 1798 ccm390 kW / 122 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1798 ccm392 kW / 125 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1999 ccm3107 kW / 145 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1560 ccm366 kW / 90 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1560 ccm374 kW / 101 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1560 ccm380 kW / 109 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1753 ccm385 kW / 115 HP4 / 802.2007 - 09.2010
- 1997 ccm381 kW / 110 HP4 / 1602.2008 - 09.2010
- 1997 ccm398 kW / 133 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1997 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
- 1999 ccm3107 kW / 145 HP4 / 1604.2009 - 09.2010
- 1999 ccm3107 kW / 145 HP4 / 1606.2008 - 09.2010
- 1798 ccm392 kW / 125 HP4 / 1602.2007 - 09.2010
Ford C-MAX druhé generace (DM2) se vyráběl od roku 2010 do 2019 a přinesl modernější design, více prostoru a lepší komfort oproti první generaci. Nabízel se jak v klasické délce C-MAX, tak jako prodloužený Grand C-MAX se 7 místy.
Byl postavený na platformě Ford Focus III, a sdílel s ním většinu techniky – včetně motorů a výbavy. Zatímco jízdní vlastnosti patří k lepším ve třídě, slabiny najdeme hlavně u dieselových motorů a převodovek.
Co C-MAX DM2 nabízí?
Prostorný interiér s praktickým sklápěním sedadel
Kufr: cca 471–1742 l (Grand C-MAX: až 1867 l)
Výbava: klimatizace, tempomat, SYNC, senzory, panoramatická střecha, parkovací kamera
Motory: benzínové atmosféry i turba, diesely TDCi, mild-hybridy (u faceliftu)
Manuální i automatické převodovky (Powershift)
Časté závady a slabiny Ford C-MAX DM2
1. Motory – benzín
1.6 Ti-VCT (atmosféra)
Jednoduchý a spolehlivý motor
Vyšší spotřeba a slabší dynamika
Často trpí na netěsnosti a opotřebení těsnění pod hlavou
1.6 EcoBoost (turbo)
Dobrá dynamika, ale pozor:
Zvýšená spotřeba oleje, praskání těsnění hlavy, karbonizace
Potenciální přehřívání a prasklé písty u špatně servisovaných aut
1.0 EcoBoost (3válec)
Kultivovaný, ale náchylný na přehřívání
Známé problémy: prasklá plastová trubka chladicího okruhu, spotřeba oleje
Pozor na nedostatečný servis a pozdní výměny oleje
2. Motory – diesel
1.6 TDCi (DV6 od PSA)
Nízká spotřeba, ale:
Ucpávání DPF, netěsnosti, problémy s EGR, turbo
Nutnost časté výměny oleje kvůli karbonizaci
2.0 TDCi (vlastní Ford)
Výkonnější, vhodný na dálky
Trpí na EGR chladič, vířivé klapky, vstřiky, turba
Lepší volba než 1.6, ale dražší servis
3. Automatická převodovka – Powershift
Dvouspojkový systém (suché spojky)
Typické problémy: cukání, kopání, porucha mechatroniky, selhání spojek
Nutná pravidelná výměna oleje každých 60 tis. km
U dieselů a EcoBoostů vysoké riziko drahých oprav
4. Elektronika a výbava
Poruchy centrálního zamykání, zadních dveří, vyhřívání
Selhávající parkovací senzory, ELM modul, ovládání klimatizace
SYNC systém – restarty, výpadky Bluetooth
U verzí s panoramatickou střechou – zatečení do interiéru
5. Podvozek a řízení
Vůle v silentblocích, čepy přední nápravy
Časté problémy se zadní nápravou u verzí s nákladem či tažným zařízením
Pískání nebo vrzání – často ložiska kol nebo horní uložení tlumičů
Doporučení při výběru
Nejlepší benzín:
1.6 Ti-VCT – pokud preferuješ jednoduchost a spolehlivost
1.0 EcoBoost (po výměně chladicí trubky) – pokud hledáš nízkou spotřebu
Nejlepší diesel:
2.0 TDCi – vhodný na delší trasy a tahání
Na co si dát pozor:
Automat Powershift – servis, stav mechatroniky
1.6 TDCi – DPF, turbo, EGR
EcoBoost – přehřívání, spotřeba oleje
Elektronika SYNC a senzory – zkontroluj vše
Náhradní díly a servis
Ford C-MAX má velmi dobrou dostupnost náhradních dílů.
Aftermarket: Motorcraft, Lemförder, Sachs, Delphi, Bosch, Valeo, INA
Často měněné díly:
EGR ventily, DPF filtry, váha vzduchu, vstřiky
Spojky Powershift, olej v převodovce
Rozvody (hlavně u EcoBoost a TDCi), těsnění hlav
Tlumiče, ložiska kol, ramena, silentbloky
SYNC moduly, senzory, relé, těsnění dveří
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin