Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Ford C-MAX druhé generace (DM2) se vyráběl od roku 2010 do 2019 a přinesl modernější design, více prostoru a lepší komfort oproti první generaci. Nabízel se jak v klasické délce C-MAX, tak jako prodloužený Grand C-MAX se 7 místy.
Byl postavený na platformě Ford Focus III, a sdílel s ním většinu techniky – včetně motorů a výbavy. Zatímco jízdní vlastnosti patří k lepším ve třídě, slabiny najdeme hlavně u dieselových motorů a převodovek.

Co C-MAX DM2 nabízí?
Prostorný interiér s praktickým sklápěním sedadel
Kufr: cca 471–1742 l (Grand C-MAX: až 1867 l)
Výbava: klimatizace, tempomat, SYNC, senzory, panoramatická střecha, parkovací kamera
Motory: benzínové atmosféry i turba, diesely TDCi, mild-hybridy (u faceliftu)
Manuální i automatické převodovky (Powershift)

Časté závady a slabiny Ford C-MAX DM2
1. Motory – benzín
1.6 Ti-VCT (atmosféra)
Jednoduchý a spolehlivý motor
Vyšší spotřeba a slabší dynamika
Často trpí na netěsnosti a opotřebení těsnění pod hlavou

1.6 EcoBoost (turbo)
Dobrá dynamika, ale pozor:
Zvýšená spotřeba oleje, praskání těsnění hlavy, karbonizace
Potenciální přehřívání a prasklé písty u špatně servisovaných aut

1.0 EcoBoost (3válec)
Kultivovaný, ale náchylný na přehřívání
Známé problémy: prasklá plastová trubka chladicího okruhu, spotřeba oleje
Pozor na nedostatečný servis a pozdní výměny oleje

2. Motory – diesel
1.6 TDCi (DV6 od PSA)
Nízká spotřeba, ale:
Ucpávání DPF, netěsnosti, problémy s EGR, turbo
Nutnost časté výměny oleje kvůli karbonizaci

2.0 TDCi (vlastní Ford)
Výkonnější, vhodný na dálky
Trpí na EGR chladič, vířivé klapky, vstřiky, turba
Lepší volba než 1.6, ale dražší servis

3. Automatická převodovka – Powershift
Dvouspojkový systém (suché spojky)
Typické problémy: cukání, kopání, porucha mechatroniky, selhání spojek
Nutná pravidelná výměna oleje každých 60 tis. km
U dieselů a EcoBoostů vysoké riziko drahých oprav

4. Elektronika a výbava
Poruchy centrálního zamykání, zadních dveří, vyhřívání
Selhávající parkovací senzory, ELM modul, ovládání klimatizace
SYNC systém – restarty, výpadky Bluetooth
U verzí s panoramatickou střechou – zatečení do interiéru

5. Podvozek a řízení
Vůle v silentblocích, čepy přední nápravy
Časté problémy se zadní nápravou u verzí s nákladem či tažným zařízením
Pískání nebo vrzání – často ložiska kol nebo horní uložení tlumičů

Doporučení při výběru
Nejlepší benzín:

1.6 Ti-VCT – pokud preferuješ jednoduchost a spolehlivost

1.0 EcoBoost (po výměně chladicí trubky) – pokud hledáš nízkou spotřebu

Nejlepší diesel:

2.0 TDCi – vhodný na delší trasy a tahání

Na co si dát pozor:
Automat Powershift – servis, stav mechatroniky
1.6 TDCi – DPF, turbo, EGR
EcoBoost – přehřívání, spotřeba oleje
Elektronika SYNC a senzory – zkontroluj vše

Náhradní díly a servis
Ford C-MAX má velmi dobrou dostupnost náhradních dílů.
Aftermarket: Motorcraft, Lemförder, Sachs, Delphi, Bosch, Valeo, INA

Často měněné díly:
EGR ventily, DPF filtry, váha vzduchu, vstřiky
Spojky Powershift, olej v převodovce
Rozvody (hlavně u EcoBoost a TDCi), těsnění hlav
Tlumiče, ložiska kol, ramena, silentbloky
SYNC moduly, senzory, relé, těsnění dveří

Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin