Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Ford Focus třetí generace (interní označení DYB pro kombi a DYB/CB8 pro hatchback/sedan) se vyráběl v letech 2010 až 2018. Šlo o jeden z největších prodejních hitů značky Ford – i díky široké nabídce karoserií, bohaté výbavě, slušné spolehlivosti a především vynikajícím jízdním vlastnostem.
Focus III stál na globální platformě Fordu, a to znamenalo nejen sdílení techniky s dalšími modely (C-MAX, Kuga), ale i některé univerzální slabiny, typické pro tehdejší dobu – zejména u dieselů a malých přeplňovaných motorů EcoBoost.

Co Ford Focus III nabízí?

Focus III se vyráběl jako:

5dveřový hatchback – nejběžnější provedení
4dveřový sedan – méně časté, spíše ve firemních flotilách
kombi (Turnier) – velmi populární pro rodiny i jako firemní vůz

Výbava vozu mohla zahrnovat:
Systém Ford SYNC s hlasovým ovládáním, dotykový displej (po faceliftu)
Dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory, tempomat
Bi-xenonové nebo LED světlomety
Vyhřívané čelní sklo (Quickclear), startování bez klíče, systém automatického parkování
Sportovní verze: ST (benzín i diesel) a RS s pohonem všech kol a výkonem přes 350 koní
Podvozek Focusu III je velmi dobře naladěn – auto je stabilní, agilní, řízení má dobrou odezvu a držení stopy patří k nejlepším ve třídě. I základní verze působí jistě.

Časté závady a problémy Ford Focus III
1. Motory – benzín
1.0 EcoBoost (3válec)
Časté problémy s přehříváním kvůli vadné plastové trubce v chladicím okruhu
Zvýšená spotřeba oleje, výpadky zapalování
Karbonizace sacích kanálů kvůli přímému vstřiku

1.6 EcoBoost (4válec)
Problémy s těsněním pod hlavou, přehřívání, karbon, spotřeba oleje
Možné praskání pístů u nevhodně servisovaných vozidel
Atmosférické verze (1.6 Ti-VCT, 2.0)
Spolehlivější, ale slabší, vyšší spotřeba
Opotřebení těsnění ventilového víka, váhy vzduchu, cívky

2. Motory – diesel
1.6 TDCi (DV6, od PSA)
Problémy s EGR ventilem, DPF filtrem, karbonizací
Riziko poškození turbodmychadla kvůli zaneseným sítkům a nedostatečné údržbě
Vstřiky Siemens – dražší a náchylnější k poruchám než Bosch

2.0 TDCi
Výkonnější a spolehlivější, ale i zde rizika:
EGR chladicí modul, DPF, vířivé klapky v sání, turbo
Automat (Powershift) je častým zdrojem problémů

3. Automatická převodovka Powershift
Suchá dvouspojková převodovka – dříve oblíbená pro rychlost, dnes obávaná
Poruchy spojek, mechatroniky, škubání, cukání
Nutnost pravidelné výměny oleje každých 60 000 km – často zanedbané
U dieselových verzí a EcoBoostu s vyšším výkonem je riziko drahých oprav vysoké

4. Elektronika a komfortní výbava
Poruchy:
Centrální zamykání, ovládání oken, čidla PDC, snímače světel a deště
Modul komfortu – občasná chyba řídicí jednotky GEM
Systém SYNC (1 i 2) – výpadky Bluetooth, zpožděná odezva, restartování
Zamrzání couvací kamery a výpadky parkovací asistence
Po faceliftu (2014) se zlepšilo zpracování a odezva infotainmentu, ale i tak zůstává SYNC častým zdrojem problémů

5. Podvozek a řízení
Focus III má povedený podvozek, ale časem se objevují:
Vůle v silentblocích ramen, stabilizátorech, zadních ramenech
Často hlučná ložiska kol – hlavně zadní náprava
Po zimě problémy s ruční brzdou nebo zarezlými čelistmi
U verzí ST a RS opotřebení podvozkových komponent přichází rychleji kvůli tvrdšímu naladění

Shrnutí
Ford Focus III je skvělé auto na řízení, velmi univerzální a dostupné v široké škále výbav.
Ale zároveň patří k modelům, kde se pod dobře vyhlížejícím povrchem může skrývat náročná údržba a drahé opravy – zejména pokud je vůz po flotilovém provozu, s dieselovým motorem a automatickou převodovkou.

Pečlivá kontrola historie, výměn olejů, elektroniky a funkčnosti převodovky je klíčová.

Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin