Vyberte motorizaci pro FORD - FOCUS III
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 998 ccm374 kW / 100 HP3 / 1202.2012 - 12.2017
- 998 ccm392 kW / 125 HP3 / 1202.2012 - 12.2017
- 998 ccm3103 kW / 140 HP3 / 1210.2017 - 02.2020
- 1498 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1609.2014 - 12.2017
- 1498 ccm3134 kW / 182 HP4 / 1609.2014 - 12.2017
- 1596 ccm363 kW / 85 HP4 / 1608.2011 - 12.2017
- 1596 ccm377 kW / 105 HP4 / 1607.2010 - 02.2020
- 1596 ccm388 kW / 120 HP4 / 1602.2012 - 12.2017
- 1596 ccm392 kW / 125 HP4 / 1607.2010 - 12.2017
- 1596 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2010 - 06.2014
- 1596 ccm3134 kW / 182 HP4 / 1607.2010 - 06.2014
- 1999 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1608.2011 - 02.2020
- 1999 ccm3184 kW / 250 HP4 / 1607.2012 - 12.2017
- 2261 ccm3257 kW / 350 HP4 / 1607.2015 - 02.2018
- 1499 ccm370 kW / 95 HP4 / 809.2014 - 04.2018
- 1499 ccm377 kW / 105 HP4 / 809.2014 - 12.2017
- 1499 ccm388 kW / 120 HP4 / 809.2014 - 04.2018
- 1560 ccm370 kW / 95 HP4 / 807.2010 - 12.2017
- 1560 ccm377 kW / 105 HP4 / 805.2012 - 07.2015
- 1560 ccm385 kW / 115 HP4 / 807.2010 - 12.2017
- 1997 ccm385 kW / 115 HP4 / 1607.2010 - 06.2014
- 1997 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1607.2010 - 06.2014
- 1997 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1607.2010 - 06.2014
- 1997 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2014 - 12.2017
- 1997 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1607.2010 - 06.2014
- 1997 ccm3136 kW / 185 HP4 / 1611.2014 - 12.2017
- 0 ccm3107 kW / 145 HP0 / 007.2013 - 12.2017
- 1596 ccm386 kW / 117 HP4 / 1602.2012 - 02.2020
- 1596 ccm388 kW / 120 HP4 / 1602.2012 - 02.2020
- 1596 ccm388 kW / 120 HP4 / 1607.2010 - 02.2020
- 1596 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2013 - 02.2020
Ford Focus třetí generace (interní označení DYB pro kombi a DYB/CB8 pro hatchback/sedan) se vyráběl v letech 2010 až 2018. Šlo o jeden z největších prodejních hitů značky Ford – i díky široké nabídce karoserií, bohaté výbavě, slušné spolehlivosti a především vynikajícím jízdním vlastnostem.
Focus III stál na globální platformě Fordu, a to znamenalo nejen sdílení techniky s dalšími modely (C-MAX, Kuga), ale i některé univerzální slabiny, typické pro tehdejší dobu – zejména u dieselů a malých přeplňovaných motorů EcoBoost.
Co Ford Focus III nabízí?
Focus III se vyráběl jako:
5dveřový hatchback – nejběžnější provedení
4dveřový sedan – méně časté, spíše ve firemních flotilách
kombi (Turnier) – velmi populární pro rodiny i jako firemní vůz
Výbava vozu mohla zahrnovat:
Systém Ford SYNC s hlasovým ovládáním, dotykový displej (po faceliftu)
Dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory, tempomat
Bi-xenonové nebo LED světlomety
Vyhřívané čelní sklo (Quickclear), startování bez klíče, systém automatického parkování
Sportovní verze: ST (benzín i diesel) a RS s pohonem všech kol a výkonem přes 350 koní
Podvozek Focusu III je velmi dobře naladěn – auto je stabilní, agilní, řízení má dobrou odezvu a držení stopy patří k nejlepším ve třídě. I základní verze působí jistě.
Časté závady a problémy Ford Focus III
1. Motory – benzín
1.0 EcoBoost (3válec)
Časté problémy s přehříváním kvůli vadné plastové trubce v chladicím okruhu
Zvýšená spotřeba oleje, výpadky zapalování
Karbonizace sacích kanálů kvůli přímému vstřiku
1.6 EcoBoost (4válec)
Problémy s těsněním pod hlavou, přehřívání, karbon, spotřeba oleje
Možné praskání pístů u nevhodně servisovaných vozidel
Atmosférické verze (1.6 Ti-VCT, 2.0)
Spolehlivější, ale slabší, vyšší spotřeba
Opotřebení těsnění ventilového víka, váhy vzduchu, cívky
2. Motory – diesel
1.6 TDCi (DV6, od PSA)
Problémy s EGR ventilem, DPF filtrem, karbonizací
Riziko poškození turbodmychadla kvůli zaneseným sítkům a nedostatečné údržbě
Vstřiky Siemens – dražší a náchylnější k poruchám než Bosch
2.0 TDCi
Výkonnější a spolehlivější, ale i zde rizika:
EGR chladicí modul, DPF, vířivé klapky v sání, turbo
Automat (Powershift) je častým zdrojem problémů
3. Automatická převodovka Powershift
Suchá dvouspojková převodovka – dříve oblíbená pro rychlost, dnes obávaná
Poruchy spojek, mechatroniky, škubání, cukání
Nutnost pravidelné výměny oleje každých 60 000 km – často zanedbané
U dieselových verzí a EcoBoostu s vyšším výkonem je riziko drahých oprav vysoké
4. Elektronika a komfortní výbava
Poruchy:
Centrální zamykání, ovládání oken, čidla PDC, snímače světel a deště
Modul komfortu – občasná chyba řídicí jednotky GEM
Systém SYNC (1 i 2) – výpadky Bluetooth, zpožděná odezva, restartování
Zamrzání couvací kamery a výpadky parkovací asistence
Po faceliftu (2014) se zlepšilo zpracování a odezva infotainmentu, ale i tak zůstává SYNC častým zdrojem problémů
5. Podvozek a řízení
Focus III má povedený podvozek, ale časem se objevují:
Vůle v silentblocích ramen, stabilizátorech, zadních ramenech
Často hlučná ložiska kol – hlavně zadní náprava
Po zimě problémy s ruční brzdou nebo zarezlými čelistmi
U verzí ST a RS opotřebení podvozkových komponent přichází rychleji kvůli tvrdšímu naladění
Shrnutí
Ford Focus III je skvělé auto na řízení, velmi univerzální a dostupné v široké škále výbav.
Ale zároveň patří k modelům, kde se pod dobře vyhlížejícím povrchem může skrývat náročná údržba a drahé opravy – zejména pokud je vůz po flotilovém provozu, s dieselovým motorem a automatickou převodovkou.
Pečlivá kontrola historie, výměn olejů, elektroniky a funkčnosti převodovky je klíčová.
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin