Dayco je předním světovým výrobcem řemenů pro automobily a vývojovým lídrem a dodavatelem originálních dílů pro všechny hlavní výrobce automobilů.

V naší nabídce najdete od značky DAYCO

  • Rozvodové sady KTB bez vodní pumpy
  • Rozvodové sedy KTBWP s vodní pumpou
  • Klínové řemeny
  • Drážkové řemeny
  • Napínáky řemenů
  • Řemenice na klikovou hřídel


Řemenice DAYCO

Cílem řemenic DAYCO je nižší hluk, vibrace a zároveň vyšší výdrž. Technologie této značky maximalizuje stabilitu systému, maximalizuje napětí řemene a zlepšuje životnost komponentů.

Napínáky DAYCO

DAYCO nabízí kompletní řadu jednoduchých a dvojitých excentrikých předepínačů rozvodových řemenů, tyto napínáky jsou optimalizovány pro každou aplikaci a zároveň je kladen důraz na životnost. Neustále se zvyšující výkon motorů, vyžaduje značné úpravy v designu a výběrů materiálů pro všechny konstrukční prvky a to znamená že tyto díly musí plnit velmi vysoké požadavky na kvalitu

  • Stále méně pracovního prostoru
  • Vysoké vstřikovací tlaky
  • Vysoké teploty a napětí
  • Delší intervaly pro výměnu součástí


Automatické napínáky - jsou zatížené pružinou nebo hydraulicky, tyto dynamické napínáky se mohou přizpůsobit a vylepšit napnutí pásu v závislosti na zatížení motoru v provozním zatížení.
Vodící kladky s držákem nebo bez držáku, umožňují po aplikaci správné vedení pásu v jeho trase a zároveň jsou součástí celého sytému napínání pásu.
 

Tlumiče vibrací
Jsou konstruovány tak, aby absorbovaly vibrace, které vytváří kliková hřídel.

Řemeny HT ( High tencity )

 S tkaninou potaženou PTFE Otěru vzdorný teflonový materiál, který byl vyvinutý pro maximální ochranu před zničením tkaniny na povrchu a bocích zubů. Tyto řemeny můžeme najít v motorech TDI Audi a VW, motorech TDCi Ford, Dci Renault a JTD Fiat.
HT řemeny lze snad najít a to podle bílého nátěru na vnitřní straně, který je výsledkem nánosu PTFE fólie, která je patentována značkou DAYCO. Díky této technologii se podařilo snížit opotřebení řemenu a zvýšit jeho odolnost.

Složení HT rozvodového řemene

  • Zub na páse je chráněn PTFE fólií a připojen k tkanině
  • Rozvodový řemen obsahuje novou generaci skleněných vláken, která je ještě odolnější proti protažení řemene
  • Díky novému polymeru je řemen schopný pracovat při vysokých teplotách
     

DAYCO Vodní pumpy
Chlazení motoru je velmi důležité, proto je tento systém navržen tak, aby stabilizoval teplotu. Chladící kapalina je poháněna vodním čerpadlem, které musí mít správný průtok při všech otáčkách motoru. Při nesprávné funkci tohoto systému může dojít k závažným poškozením motoru.

  • Rotor - může být ze syntetického materiálu, který vyztužen skleněnými vlákny, ocelí nebo litinou. Profil lopatek vodní pumpy je velmi důležitý, protože musí zajistit správný tok a zabránit kavitačnímu efektu
  • Těsnění - mezi rotorem a ložiskem je velmi důležité protože, musí mít výbornou těsnost při všech provozních teplotách a rychlostech otáčení vodní pumpy a zároveň musí zabránit vniknutí kapaliny do ložiska, což by způsobilo nevratné poškození pumpy
  • Vodní pumpa bývá buď z plastu nebo hliníku, to záleží na výrobci vozidla, ale v obou případech musí systém mít odpovídající geometrii a tuhost