V případě přetržení řemene přestanou fungovat všechny důležité komponenty vozidla od alternátoru, přes klimatizaci a posilovač řízení. Ozubený klínový řemen se používá nejčastěji pro pohon alternátoru. zajišťuje optimální kontakt při omezeném tření. Je odolný proti opotřebení a má nízkou hlučnost. Drážkový řemen je nejvíce používaný řemen s lehkou montáží, lze jej používat se všemi druhy řemenic. Kromě toho se ideálně se osvědčuje v komplexních soustavách pohonu příslušenství motoru, přenáší větší točivý moment a může pohánět více komponentů naráz.

Příklad číslování řemene CA6PK1740

  1. CA - řemen
  2. 6 - počet drážek
  3. PK - drážkovaný řemen
  4. 1740 = délka řemene ( mm )

Jak zabránit poškození řemenů

  1. Neskladovat na přímém slunci
  2. Neohýbat, nekroutit a nepřevracet
  3. Nemontujte řemen silou na řemenici
  4. Používejte správné nářadí

Tipy poškození řemenů

  1. praskliny drážkového řemene - částečné roztržení aspoň jedné drážky - postupující praskliny kvůli přítomnosti cizích těles v drážkách řemenice v důsledku nesprávné montáže
  2. roztřepení a odřeniny klínového řemene - roztřepený řemen - nadměrné natažení, řemenice nejsou v jedné ose. Kontakt s nepohyblivou částí.
  3. opotřebení řemene - praskliny příčné - jedná se o normální opotřebení řemen, obvykle se vyskytují v 70% životnosti řemene
  4. Poškození  cizími tělesy - špatné pracovní napnutí nebo přílišné posouvání, řemenice a kladky nejsou v jedné ose, popřípadě opotřebovaná řemenice