Proč používat nové šrouby, při výměně dvouhmotového setrvačníku ?
K profesionální výměně dvouhmotového setrvačníku (ZMS) popř. kompaktního dvouhmotového setrvačníku (DFC) patří také použití nových upevňovacích šroubů.
Proč je nutné vyměňovat upevňovací šrouby dvouhmotového setrvačníku (ZMS)/(DFC)? Na základě trvalého a intenzivního střídavého zatěžování se používají speciální šrouby pro upevnění setrvačníků. Jsou to většinou roztažné šrouby popř. o šrouby s mikro-zapouzdřením.
Roztažné šrouby mají roztažnou stopku, která má pouze asi 90% průměru závitu. Při utahování utahovacím momentem předepsaným výrobcem vozidla (v některých případech ještě s přídavným utažením o určitý úhel) se z roztažného šroubu stává tvarově elastický šroub. Tím vytvořená tažná síla je vyšší než síla působící v provozu na setrvačník a jeho upevnění. V důsledku této elasticity roztažných šroubů mohou být šrouby namáhány až na hranici jejich délkové roztažnosti. Normální svorníkyby se v důsledku této chybějící vlastnosti po určité době zlomily na základě únavy materiálu, i když by byly dimenzovány značně víc. Šrouby s mikro-zapoudřením (což mohou být také roztažné šrouby) utěsňují prostor spojky proti prostoru klikové hřídele s náplní motorového oleje. To je potřebné, protože otvory se závitem v přírubě klikové hřídele jsou otevřeny ve směru do klikového mechanismu.
Kromě toho mají tyto potahy lepicí a svěrací vlastnosti a proto již není potřebné žádné další zajištění šroubů. Již použité šrouby se již nesmějí znovu použít. Na základě zkušeností se při utahování utrhnou. Kromě toho již nezajišťují těsnicí a svěrací vlastnosti. Z těchto důvodů dodává Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG díly dvouhmotového setrvačníku (ZMS)/(DFC) včetně potřebných upevňovacích šroubů popř. nabízí separátně objednávané sady upevňovacích šroubů!
Proč nejsou u všech dvouhmotových setrvačníků
přiloženy potřebné upevňovací šrouby? Již dnes jsou v části rozsáhlého dodavatelského programu přímo společně dodávány potřebné upevňovací šrouby. Přesto jsou u konstrukčně stejných dvouhmotových setrvačníků potřebné podle modelu vozidla různé šrouby. Z tohoto důvodu mají všechny dvouhmotové setrvačníky
odpovídající informační/objednací kód, z něj vyplývá, zda jsou či nejsou upevňovací šrouby v rozsah dodávky.
Kompletní informace naleznete zde