Vyberte motorizaci pro ŠKODA - E-CITIGO (NE1)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 0 ccm361 kW / 83 HP0 / 009.2019 - 09.2021
Škoda Citigo iV, interně označovaný jako NE1, je první sériově vyráběný elektromobil značky Škoda. Vyráběl se mezi lety 2019 a 2020, a to výhradně jako elektrická varianta běžného modelu Citigo. Nabízí jednoduché ovládání, solidní dojezd pro městský provoz a nízké provozní náklady. I přesto ale není bez slabin, které je dobré znát – ať už při nákupu ojetiny, nebo v rámci údržby.
Základní charakteristika modelu e-Citigo (NE1):
Karoserie: 5dveřový hatchback
Pohon: elektromotor 61 kW, pohon předních kol
Kapacita baterie: 36,8 kWh (využitelných cca 32,3 kWh)
Dojezd: cca 200–260 km dle stylu jízdy
Nabíjení: AC až 7,2 kW (typ 2), DC až 40 kW (CCS)
Platforma: sdílená s VW e-up! a SEAT Mii Electric
Výhody Škody e-Citigo (NE1)
Nízké provozní náklady – žádné palivo, minimální servis (žádný olej, řemeny, DPF atd.)
Tichý a svižný provoz – díky točivému momentu okamžitě dostupnému od 0 ot./min
Skvělý dojezd ve městě – 200+ km reálně dosažitelných
Nízká poruchovost mechanických dílů – jednoduchý pohon, málo součástek
Zvýhodnění ve městech – parkování zdarma, možnost vjezdu do center bez emisních poplatků
Nejčastější poruchy, slabiny a technické problémy e-Citigo
Přestože jde o jednoduchý elektromobil, e-Citigo má několik specifických problémů, které se po čase provozu začínají objevovat.
1. Baterie a nabíjecí systém
Ztráta kapacity baterie – u starších vozů (zejména při častém DC nabíjení) pokles až o 15–20 %
Problémy s nabíjením přes DC (CCS) – náhodné přerušení, nekompatibilita se staršími stanicemi
Vadná nabíjecí zásuvka nebo kabel – selhání komunikace se stanicí, přehřívání konektoru
Řešení: měření stavu baterie, omezení DC nabíjení pod 80 %, výměna zásuvky nebo kabelu u autorizovaného servisu
2. Elektronika a infotainment
Zamrzání infotainmentu (tzv. Move&Fun aplikace) – potíže s připojením přes Bluetooth
Poruchy nabíjecího plánování a klimatizace přes aplikaci – aplikace někdy nezapne klimatizaci nebo neukazuje stav nabití
Chyby v BMS (Battery Management System) – kontrolky na palubce, omezený výkon nebo odmítnutí nabíjení
Řešení: aktualizace softwaru v servisu, případně výměna jednotky BMS u vozů s vadou
3. Brzdový systém – problém rekuperace a nečinnosti
Zadření zadních brzdových bubnů – hlavně u vozů, které často brzdí rekuperací a málo používají klasickou brzdu
Zadřená ruční brzda – kvůli nečinnosti, hlavně u vozů garážovaných bez použití ručky
Pískání brzd – usazený prach, málo používané kotouče
Řešení: pravidelně brzdit klasicky, promazání lanovodů, výměna bubnů nebo lanovodů
4. Karoserie a podvozek
Koroze výfukového zbytku (odvodní trubky klimatizace) – ačkoli auto nemá výfuk, má některé podobné části
Povrchová koroze zadních náprav a šroubových spojů – hlavně v zimě
Klepe přední náprava – silentbloky, čepy – stejné slabiny jako u klasického Citigo
Řešení: výměna poškozených dílů – doporučené značky Lemförder, TRW, Meyle
Shrnutí: městský elektromobil, který má smysl – ale vyžaduje péči
Škoda e-Citigo (NE1) je praktický a velmi úsporný elektromobil pro každodenní městské ježdění. Díky nízkým nákladům, svižnému provozu a jednoduché konstrukci si rychle získal oblibu. Problémy se vyskytují hlavně v oblastech jako stav baterie, elektronika a zadní brzdy – tedy místa, kde elektromobil trpí odlišnými zátěžemi než spalovací vůz.
Výhodou je snadná dostupnost náhradních dílů – včetně komponentů podvozku, karoserie nebo elektroniky – na Motora.cz.
