Vyberte motorizaci pro SKODA - ENYAQ iV SUV (5AZ)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 0 ccm3109 kW / 148 HP0 / 010.2020 -
- 0 ccm3125 kW / 170 HP0 / 007.2024 -
- 0 ccm3132 kW / 179 HP0 / 010.2020 -
- 0 ccm3150 kW / 204 HP0 / 010.2020 -
- 0 ccm3150 kW / 204 HP0 / 001.2025 -
- 0 ccm3195 kW / 265 HP0 / 010.2021 -
- 0 ccm3210 kW / 286 HP0 / 010.2023 -
- 0 ccm3210 kW / 286 HP0 / 010.2023 -
- 0 ccm3220 kW / 299 HP0 / 007.2023 -
- 0 ccm3250 kW / 340 HP0 / 010.2023 -
Škoda Enyaq iV SUV (označení 5AZ) je první čistě elektrické SUV značky Škoda, postavené na platformě MEB. Od svého uvedení v roce 2021 si získalo obrovskou popularitu díky prostornému interiéru, vysokému komfortu a slušnému dojezdu. Přestože se jedná o moderní a technicky vyspělý vůz, už se objevují opakované slabiny, zejména v oblasti softwaru a některých mechanických komponent.
Základní charakteristika modelu Enyaq iV SUV (5AZ):
Karoserie: 5dveřové SUV
Pohon: zadní náhon (Enyaq 60, 80) nebo 4x4 (80x, RS)
Výkon: 132–250 kW
Kapacita baterie: 58, 62 nebo 82 kWh (využitelná kapacita)
Reálný dojezd: 350–530 km dle verze
Nabíjení: DC až 135 kW, AC až 11 kW
Platforma: MEB (Volkswagen Group)
Výhody Enyaqu iV SUV (5AZ)
Velkorysý prostor – velký zavazadlový prostor, pohodlná druhá řada
Vysoký komfort jízdy – tichý chod, plynulý záběr, výborné odpružení
Reálný dojezd – zvládá i delší trasy díky velké baterii a efektivnímu řízení spotřeby
Moderní technologie – adaptivní tempomat, 360° kamera, head-up displej
Bezpečnostní výbava – vysoké hodnocení Euro NCAP (5 hvězd)
Nejčastější poruchy, slabiny a technické problémy Enyaq iV SUV
I když se jedná o nový a moderní elektromobil, při reálném provozu se objevují některé opakované technické a softwarové nedostatky, které ovlivňují uživatelský komfort a provozuschopnost.
1. Infotainment, software a elektronika
Zamrzání infotainmentu – pomalé reakce, výpadky, někdy úplné restartování systému
Neaktuální nebo chybné informace v navigaci – nesprávná poloha, nenačítání dobíjecích stanic
Problémy s aplikací MyŠkoda – nefunkční ovládání nabíjení, chyby v komunikaci s vozem
Nestabilní OTA aktualizace – někdy nedojde ke správnému nahrání softwaru
Řešení: aktualizace v servisu, doporučujeme ověřit verzi SW a provést tzv. “tvrdý restart” infotainmentu, případně přehrání jednotky.
2. Nabíjení a bateriový systém
Nestabilní výkon DC nabíjení – kolísání rychlosti nabíjení, hlavně při chladném počasí
Ztráta kapacity u verzí bez tepelného čerpadla – vyšší spotřeba v zimě, nižší reálný dojezd
Problémy se zahříváním baterie – chybějící pre-heating baterie při zimních startech
Vadná řídicí jednotka nabíjení (OBC) – vůz odmítá nabíjet nebo přerušuje nabíjení
Doporučení: před zimou aktivovat plánované nabíjení s předehřevem, kontrola SW řídicí jednotky baterie, uvažovat o modelu s tepelným čerpadlem.
3. Brzdy, nápravy a podvozek
Pískání brzd – často kvůli vlhkosti nebo oxidaci kotoučů při nízkém opotřebení
Klepání přední nápravy – známé z MEB platformy, hlavně při přejezdu nerovností
Vyšší opotřebení pneumatik u verzí 4x4/RS – silný záběr zvyšuje nároky na gumy
Doporučené díly: TRW, ATE, Zimmermann – kvalitní brzdové komponenty pro elektromobily.
4. Komfortní výbava a karoserie
Zamrzající kliky dveří – kvůli zapuštěnému designu a absenci vyhřívání
Slícování panelů karoserie – hlavně u prvních kusů z roku 2021
Zamlžování předních světlometů – někdy u Matrix LED verze
Řešení: ošetřit těsnění, pravidelně čistit a kontrolovat odtokové drážky, případně reklamace u LED světel.
Shrnutí: solidní elektromobil s dostatkem prostoru, ale stále s nedodělaným softwarem
Škoda Enyaq iV SUV (5AZ) je výborný elektromobil pro rodiny, který vyniká prostorem, komfortem a bezpečností. Největší slabiny se týkají infotainmentu, nabíjecí logiky a nápravové techniky. Velkou výhodou je dostupnost dílů – brzdové, podvozkové i elektronické komponenty dnes nabízí řada výrobců i mimo autorizovaný servis.
