Vyberte motorizaci pro ŠKODA - FABIA III kombi (NJ5)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 999 ccm344 kW / 60 HP3 / 1210.2014 - 12.2022
- 999 ccm355 kW / 75 HP3 / 1210.2014 - 12.2022
- 999 ccm370 kW / 95 HP3 / 1208.2014 - 12.2022
- 999 ccm381 kW / 110 HP3 / 1208.2014 - 12.2022
- 1197 ccm366 kW / 90 HP4 / 1610.2014 - 12.2022
- 1197 ccm381 kW / 110 HP4 / 1610.2014 - 12.2022
- 1598 ccm381 kW / 110 HP4 / 1601.2015 - 12.2022
- 1422 ccm355 kW / 75 HP3 / 1205.2015 - 12.2022
- 1422 ccm366 kW / 90 HP3 / 1210.2014 - 12.2022
- 1422 ccm377 kW / 105 HP3 / 1210.2014 - 12.2022
Škoda Fabia III Combi (NJ5): prostorné kombi s nízkými náklady a několika známými nedostatky
Škoda Fabia III Combi, s označením NJ5, byla vyráběna v letech 2014 až 2021 a nabídla výrazně větší zavazadlový prostor než hatchback (NJ3). Postavena na lehké platformě MQB A0/PQ25, nabízí úsporné motory, jednoduchou techniku a velkou variabilitu. Díky výhodné ceně, dostupným dílům a nízké spotřebě se stala oblíbeným vozem nejen pro rodiny, ale i pro firmy a kurýry.
Základní charakteristika modelu Fabia III Combi (NJ5)
Karoserie: 5dveřové kombi
Motory: benzínové (1.0 MPI, 1.0 TSI, 1.2 TSI), naftové (1.4 TDI – do 2018)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 7stupňová DSG
Platforma: MQB A0/PQ25
Pohon: přední
Objem kufru: 530 l / až 1 395 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Fabia III Combi
Jeden z největších zavazadlových prostorů v segmentu
Úsporné motory – běžná spotřeba 4–6 l/100 km
Spolehlivá konstrukce, jednoduchý servis
Odolné vůči korozi (pozinkovaná karoserie)
Ideální pro rozvážkovou službu, rodinu i začínající řidiče
Dostupné autodíly a nízké provozní náklady
Slabiny a časté poruchy Škoda Fabia III Combi (NJ5)
Ačkoli jde o spolehlivý vůz, některé motory a komponenty vykazují slabá místa – obzvlášť po větším nájezdu nebo u verzí s DSG převodovkou.
1. Motory
1.0 MPI (44/55 kW)
Vysoká spolehlivost
Možná vyšší spotřeba oleje po 150 000 km
Občasné výpadky zapalování – vadné cívky nebo svíčky
1.2 TSI (66/81/90 kW)
Slabší rozvodový řetěz – riziko přeskočení (zejména do roku 2015)
Karbonizace ventilů, spotřeba oleje
Turbo může při vyšším nájezdu pískat nebo ztrácet tlak
1.0 TSI (70/81 kW)
Cukání při nižším zatížení – problém s EGR nebo softwarová chyba
Vadné cívky, čidla kliky nebo teploty výfukových plynů
V kombinaci s DSG: škubání při rozjezdu
1.4 TDI (55/66/77 kW)
Poruchy EGR ventilu
Zanášení DPF u vozů s městským provozem
Vibrace při volnoběhu – často viníkem silentbloky motoru
2. Převodovky
Manuální (5/6st.)
Spolehlivé
Po 150–200 tis. km obvyklé opotřebení spojky
Měkčí synchronizace u 2. rychlostního stupně
7stupňová DSG (DQ200)
Časté škubání při rozjezdu
Problémy s mechatronikou
Přehřívání při krátkých městských trasách
Doporučuje se výměna oleje každých 60 000 km
3. Elektronika a komfortní výbava
Výpadky infotainmentu Swing/Bolero – zamrzání, restarty
Nestabilní připojení přes Apple CarPlay / Android Auto
Vadné senzory parkovací asistence
Slabší LED denní světla – blikání, výpadky
4. Podvozek a brzdy
Klepání od přední nápravy – silentbloky, stabilizační tyčky
Opotřebení zadních brzd – hlavně kotouče a destičky
Měkčí tlumiče – u plně naloženého vozu nižší komfort
5. Koroze
Kvalitní pozinkovaná karoserie
Riziková místa: spodní hrana dveří, kufrový práh a hrana blatníků (zejména po mechanickém poškození)
Shrnutí
Škoda Fabia III Combi (NJ5) nabízí vynikající poměr mezi praktičností, úsporou a spolehlivostí. Velký kufr, jednoduchý interiér a nenáročná technika z ní dělají ideální volbu jak pro každodenní provoz, tak jako firemní vůz nebo rodinný kombík. Slabší stránky má hlavně u starších 1.2 TSI (rozvody) a DSG převodovek. Při výběru ojetiny je důležité znát historii servisu, ale jinak jde o mimořádně povedený vůz s dlouhou životností.
