Vyberte motorizaci pro ŠKODA - OCTAVIA II (1Z3)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 802.2010 - 06.2013
- 1390 ccm355 kW / 75 HP4 / 1605.2004 - 05.2006
- 1390 ccm359 kW / 80 HP4 / 1606.2004 - 04.2013
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1611.2008 - 06.2013
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 806.2004 - 06.2013
- 1598 ccm385 kW / 115 HP4 / 1602.2004 - 10.2008
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 06.2013
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1606.2007 - 04.2013
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2004 - 10.2008
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1610.2005 - 02.2013
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1606.2009 - 04.2013
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 806.2004 - 12.2010
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1603.2010 - 06.2013
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1602.2004 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1602.2004 - 04.2013
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 811.2005 - 05.2010
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1604.2006 - 02.2013
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 808.2009 - 11.2012
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 801.2008 - 06.2013
Škoda Octavia II liftback (1Z3): robustní druhá generace s osvědčenými TDI motory i známými úskalími
Škoda Octavia II, karoserie liftback s označením 1Z3, se vyráběla od roku 2004 do 2013 a navázala na úspěch první generace. Postavena na koncernové platformě PQ35 (sdílené s VW Golf V), nabídla lepší prostor, vyšší komfort a široký výběr motorizací. Oblíbili si ji nejen rodiny, ale i firemní flotily – a i dnes zůstává velmi žádanou ojetinou.
Základní charakteristika modelu Octavia II liftback (1Z3)
Karoserie: 5dveřový liftback
Motory: benzínové (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 MPI, 1.6 FSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI), naftové (1.9 TDI, 2.0 TDI PD/CR)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6/7stupňová DSG, 6stupňový automat Tiptronic
Platforma: PQ35
Pohon: přední / 4x4 (u vybraných motorů)
Objem kufru: 560 l / až 1 420 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Octavia II (1Z3)
Vysoká spolehlivost motorů 1.9 TDI a 2.0 TDI CR
Prostorný interiér i kufr – ideální pro rodiny
Jednoduchá a levná údržba (u atmosférických motorizací)
Široká nabídka dílů – originálních i aftermarket
Robustní karoserie s nadprůměrnou výdrží
Verze s pohonem všech kol vhodná i na zimu a chatu
Slabiny a časté poruchy Škody Octavia II liftback (1Z3)
I když je Octavia II považována za velmi odolný vůz, některé verze (zejména TSI a DSG) vyžadují pečlivější údržbu a dohled.
1. Motory
1.6 MPI (75 kW)
Jednoduchý a spolehlivý motor, ale vyšší spotřeba
Cívky a škrticí klapky občas zlobí
1.4 / 1.8 / 2.0 TSI (90–147 kW)
Vyšší spotřeba oleje (zejména 1.8 a 2.0)
Poruchy rozvodového řetězu – chrastění při startu
Karbonizace sacích ventilů
U 2.0 TSI možné poškození pístních kroužků
1.9 TDI (77 kW, PD)
Osvědčený a velmi spolehlivý
Možné poruchy EGR, tandemového čerpadla
Zvýšená hlučnost při studeném startu
2.0 TDI PD / CR (103–125 kW)
Verze PD (do 2008) – časté problémy s hlavou válců (praskání, těsnění)
Verze CR (od 2009) – spolehlivější, ale nutná kvalitní nafta
DPF filtry trpí při krátkých trasách
2. Převodovky
5/6stupňová manuální
Obecně bezproblémové
Opotřebení spojky a dvouhmotového setrvačníku (hlavně u 2.0 TDI)
DSG 6st. (DQ250) / 7st. (DQ200)
DQ250: spolehlivější, nutná výměna oleje každých 60 tis. km
DQ200: poruchy spojek, mechatroniky, cukání při rozjezdu
Při ignorování servisu hrozí nákladná oprava
Tiptronic (automat)
Starší konstrukce, vyšší spotřeba
Trhání při řazení, přehřívání v kolonách
3. Elektronika
Výpadky infotainmentu – navigace Columbus, Bolero
Problémy s komfortní jednotkou – centrální zamykání, okna
Poruchy snímačů ABS, tlaku v pneumatikách, dešťových senzorů
Slabší alternátory u starších verzí
4. Podvozek a brzdy
Opotřebení čepů, silentbloků a táhel přední nápravy
Pískání brzd a házení kotoučů – zejména u levnějších náhrad
U 4x4 verze častější výměna ložisek zadních kol
5. Koroze
Poměrně dobrá antikorozní ochrana
Pozor na: lemy zadních blatníků, spodní hrany dveří, spoj výfuku
U vozů po havárii nebo s neodborným lakováním možný výskyt rzi
Shrnutí
Škoda Octavia II liftback (1Z3) je dnes jedním z nejrozumnějších vozů ve své cenové kategorii. Při výběru doporučujeme spíše motorizace 1.9 TDI, 2.0 TDI CR nebo jednoduché 1.6 MPI. Verze s DSG nebo TSI motory vyžadují pečlivý servis a kontrolu. Díky obrovské dostupnosti náhradních dílů a známé technice je provoz i opravy stále cenově dostupné – např. přes Motora.cz.