Vyberte motorizaci pro ŠKODA - OCTAVIA II Combi (1Z5)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 802.2010 - 04.2013
- 1390 ccm355 kW / 75 HP4 / 1605.2004 - 05.2006
- 1390 ccm359 kW / 80 HP4 / 1605.2006 - 06.2013
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1611.2008 - 06.2013
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 809.2004 - 06.2013
- 1598 ccm385 kW / 115 HP4 / 1602.2004 - 10.2008
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 06.2013
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1603.2009 - 02.2013
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1606.2007 - 04.2013
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1611.2008 - 02.2013
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2004 - 10.2008
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2004 - 04.2009
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1610.2005 - 02.2013
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1606.2009 - 04.2013
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1606.2009 - 02.2013
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 809.2004 - 12.2010
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 811.2004 - 12.2010
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1603.2010 - 06.2013
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1605.2011 - 02.2013
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1602.2004 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1602.2004 - 05.2013
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 811.2005 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 807.2006 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1605.2010 - 02.2013
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1604.2006 - 02.2013
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 808.2009 - 11.2012
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 801.2008 - 06.2013
Škoda Octavia II Combi (1Z5): ideální rodinné kombi s robustní technikou a známými poruchami
Škoda Octavia II Combi, s typovým označením 1Z5, je kombi varianta druhé generace populárního modelu. Vyráběla se v letech 2004–2013 a nabídla větší praktičnost, větší zavazadlový prostor a osvědčenou techniku. Díky robustní konstrukci, úsporným TDI motorům a dostupnosti náhradních dílů se stala velmi rozšířeným vozem nejen v Česku.
Základní charakteristika modelu Octavia II Combi (1Z5)
Karoserie: 5dveřové kombi
Motory: benzínové (1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 MPI, 1.6 FSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI), naftové (1.9 TDI, 2.0 TDI PD/CR)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6/7stupňová DSG, 6stupňový Tiptronic
Platforma: PQ35
Pohon: přední / 4x4 (u některých motorizací)
Objem kufru: 580 l / až 1 620 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Octavia II Combi (1Z5)
Obrovský zavazadlový prostor – i s rovnou ložnou plochou
Osvědčené motory 1.9 TDI a 2.0 TDI CR
Ideální pro rodiny, delší cesty i firemní využití
Solidní antikorozní ochrana a robustní podvozek
Výborná dostupnost dílů, nízké provozní náklady
Vhodná i jako vůz s tažným zařízením nebo pro zimní provoz (verze 4x4)
Slabiny a časté poruchy Škody Octavia II Combi (1Z5)
Přestože jde o velmi spolehlivý vůz, některé motorizace (zejména TSI a DSG) vyžadují zvýšenou pozornost při výběru i údržbě.
1. Motory
1.6 MPI (75 kW)
Jednoduchý a spolehlivý, ale vyšší spotřeba
Častá výměna cívek a čištění škrticí klapky
1.2 / 1.4 / 1.8 / 2.0 TSI
Problémy s rozvodovým řetězem (chrastění při startu)
Zvýšená spotřeba oleje (zejména 1.8 a 2.0 TSI)
Karbonizace sacích ventilů – ztráta výkonu
U 1.2 TSI hrozí zadření kvůli vadnému napínáku
1.9 TDI (77 kW)
Velmi spolehlivý motor
Občasné problémy s tandemovým čerpadlem nebo EGR ventilem
2.0 TDI PD (103 kW)
Časté závady hlavy válců (zejména u motorového kódu BKD)
Náchylnost k tvorbě karbonu, ztráta výkonu
Vstřiky s vyšší hlučností a opotřebením
2.0 TDI CR (103–125 kW)
Spolehlivější než PD, ale vyžaduje kvalitní naftu
Ucpávání DPF při jízdách na krátké vzdálenosti
2. Převodovky
Manuální 5/6stupňová
Obecně bezproblémová, jen běžné opotřebení spojky
U 2.0 TDI se častěji mění dvouhmotový setrvačník
DSG (DQ250 / DQ200)
DQ250 (6st.): spolehlivější, nutná pravidelná výměna oleje
DQ200 (7st.): poruchy mechatroniky, spojek, škubání při rozjezdu
Vynechávání převodových stupňů, nutná repase
Tiptronic (automat)
Vyšší spotřeba, měkčí řazení
Možné cukání při řazení za studena
3. Elektronika a komfort
Poruchy komfortní jednotky – zamykání, okna, alarm
Výpadky palubního počítače a rádia (Columbus, Bolero)
Vadné čidla ABS, tlaku v pneumatikách nebo světel
Časté závady konektorů v zadní části (zavazadlový prostor)
4. Podvozek a brzdy
Opotřebované silentbloky předních ramen
Rychlejší opotřebení zadních tlumičů u naložených vozů
Pískání a házení brzdových kotoučů
Slabší účinek ruční brzdy – nutná kontrola lanovodů
5. Koroze
Kvalitní pozinkovaná karoserie
Nejčastěji napadené části: hrany dveří, spodky blatníků, panty kufru
Rzi v místech po neodborných opravách nebo lakování
Shrnutí
Škoda Octavia II Combi (1Z5) je jedním z nejlepších ojetých kombi na trhu – nabízí obrovský zavazadlový prostor, široký výběr motorů a spolehlivou techniku. Nejlepší volbou zůstává 1.9 TDI nebo 2.0 TDI CR, zatímco verze TSI a DSG vyžadují zvýšenou péči. Díky nízkým provozním nákladům a výborné dostupnosti dílů je to rozumná volba i v roce 2025. Díky obrovské dostupnosti náhradních dílů a známé technice je provoz i opravy stále cenově dostupné – např. přes Motora.cz.




