Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Škoda Octavia III liftback (5E3, NL3, NR3): elegantní a praktický vůz s úspornými motory a dobře známou technikou

Škoda Octavia III liftback, s typovým označením 5E3 (před faceliftem), NL3 a NR3 (faceliftové a hybridní verze), je jedním z nejúspěšnějších modelů značky Škoda vyráběným mezi lety 2013–2020. Nabízí velký zavazadlový prostor, širokou škálu motorizací a kombinaci osvědčené techniky s moderní výbavou. Díky výbornému poměru cena/výkon je Octavia III velmi oblíbená také jako ojetina.

Základní charakteristika modelu Octavia III liftback (5E3, NL3, NR3)

Karoserie: 5dveřový liftback
Motory: benzínové (1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.5 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI), naftové (1.6 TDI, 2.0 TDI), CNG (1.4 G-TEC)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6/7stupňová DSG
Platforma: MQB
Pohon: přední / 4x4 (u verzí s 2.0 TDI, 2.0 TSI)
Objem kufru: 590 l / až 1 580 l po sklopení sedadel

Výhody Škody Octavia III liftback

Velmi prostorný kufr a interiér
Spolehlivá technika, levný provoz
Bohatá výbava – adaptivní tempomat, parkovací senzory, LED světla
Nižší hmotnost = nižší spotřeba
Vhodná volba pro rodiny, firmy i začínající řidiče
Široká dostupnost náhradních dílů a servisní zázemí

Slabiny a časté poruchy Škoda Octavia III liftback

Octavia III je považována za mechanicky spolehlivý vůz, nicméně některé motory (zejména starší TSI), převodovky a komfortní elektronika vyžadují pozornost.

1. Motory

1.2 TSI (63–81 kW)
Starší verze měly problémy s rozvodovým řetězem
Spotřeba oleje, slabší výkon při plném zatížení
Vadné zapalovací cívky, EGR ventil

1.4 TSI / 1.5 TSI ACT (110 kW)
Cukání při nízké zátěži (hlavně ACT verze)
Pomáhá aktualizace softwaru ECU
Zvýšené riziko karbonizace ventilů u přímého vstřiku

1.8 TSI / 2.0 TSI (verze RS)
Vyšší spotřeba oleje, u některých vozů i únik oleje z turba
Vysoké opotřebení spojky a brzd u dynamické jízdy

1.0 TSI (85 kW)
Cukání při akceleraci, spotřeba oleje u kusů s vyšším nájezdem
Doporučení: výměna oleje každých 15 000 km (ne 30 000 km)

1.6 TDI / 2.0 TDI
Zanášení DPF při jízdě na krátké trasy
Poruchy čidel NOx, EGR ventilu, vstřikovačů
Úniky oleje z turbodmychadla

1.4 G-TEC (CNG)
Nízký výkon při plné zátěži
Omezený dojezd a složitější dostupnost plnicích stanic
Závady na vysokotlakém regulátoru nebo ventilech

2. Převodovky
5/6stupňová manuální
Většinou bezproblémové
U 1.2 TSI a 1.6 TDI občas vůle v kulise

6/7stupňová DSG (DQ200, DQ250)
DQ200 (suchá spojka) – poruchy mechatroniky, cukání
DQ250 (mokrá spojka) – spolehlivější, ale vyžaduje výměnu oleje po 60 000 km
Riziko náhlého přechodu do nouzového režimu

3. Elektronika a komfort

Výpadky infotainmentu Bolero/Amundsen – zamrzání, restarty
Slabší handsfree/Bluetooth signál
Vadné senzory ABS/ESP
Problémy se zadní kamerou a asistentem dálkových světel

4. Karoserie a podvozek

Pískání brzd, vibrace při brzdění (u levnějších dílů)
Opotřebení zadních tlumičů a silentbloků
Povrchová koroze výfuku a šroubových spojů

Shrnutí

Škoda Octavia III liftback (5E3, NL3, NR3) je ideální volbou pro ty, kdo hledají prostorný, univerzální a ekonomický vůz. Ať už v benzínové, dieselové nebo CNG variantě, nabídne nízké provozní náklady, pohodlnou jízdu a dostupné náhradní díly. Při výběru je důležité sledovat stav motoru, převodovky DSG a elektroniky, jinak se jedná o velmi povedený vůz pro každodenní využití.