Vyberte motorizaci pro ŠKODA - OCTAVIA IV (NX3, NN3, PV3)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 999 ccm381 kW / 110 HP3 / 1206.2020 -
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1601.2021 -
- 1495 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1601.2020 -
- 1498 ccm385 kW / 116 HP4 / 1604.2024 -
- 1984 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1607.2020 -
- 1984 ccm3150 kW / 204 HP4 / 1601.2025 -
- 1984 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1603.2020 -
- 1984 ccm3195 kW / 265 HP4 / 1608.2024 -
- 1968 ccm385 kW / 116 HP4 / 1603.2020 -
- 1968 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1606.2020 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1601.2020 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1609.2020 -
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1607.2020 -
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1607.2020 -
- 999 ccm381 kW / 110 HP3 / 1206.2020 -
- 1395 ccm3150 kW / 204 HP4 / 1606.2020 -
- 1395 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1606.2020 -
- 1498 ccm385 kW / 116 HP4 / 1604.2024 -
- 1498 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2020 -
- 1495 ccm396 kW / 131 HP4 / 1606.2020 -
Škoda Octavia IV liftback (NX3, NN3, PV3): moderní vůz s velkým zavazadlovým prostorem a technologiemi vyšší třídy
Škoda Octavia IV liftback, typová označení NX3, NN3, PV3, je čtvrtou generací nejprodávanějšího modelu značky, vyráběnou od roku 2020. Oproti předchozí generaci přináší nejen ostřejší design, ale hlavně pokročilou techniku, nové motory (včetně hybridních) a digitální prostředí. Liftback zůstává atraktivní volbou pro ty, kdo hledají prostorný, reprezentativní a úsporný vůz pro každodenní i služební využití.
Základní charakteristika modelu Octavia IV liftback (NX3, NN3, PV3)
Karoserie: 5dveřový liftback
Motory: benzínové (1.0 eTSI, 1.5 TSI, 2.0 TSI), naftové (2.0 TDI EVO), plug-in hybrid (1.4 TSI iV)
Převodovky: 6stupňová manuální, 7stupňová DSG
Platforma: MQB Evo
Pohon: přední / 4x4 (u některých 2.0 TSI/TDI)
Objem kufru: 600 l / až 1 555 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Octavia IV liftback
Obrovský zavazadlový prostor a dostatek místa i vzadu
Moderní interiér – digitální přístrojovka, infotainment 10"–13"
Úsporné motory – 1.5 TSI ACT, 2.0 TDI EVO, plug-in hybrid
Široká nabídka bezpečnostních asistentů (Travel Assist, ACC, Lane Assist)
Vysoký komfort jízdy i na delších trasách
Elegantní design se sportovním nádechem
Slabiny a časté poruchy Škoda Octavia IV liftback
Ačkoliv se jedná o velmi pokročilé vozidlo, některé technické problémy a softwarové chyby se u čtvrté generace vyskytují opakovaně.
1. Motory
1.0 eTSI / 1.5 TSI ACT (81–110 kW)
Cukání při akceleraci – problém s deaktivací válců (ACT)
Spotřeba oleje po delším nájezdu
Slabší výkon při zapnuté klimatizaci
Řešení: aktualizace řídicí jednotky, kontrola EGR, váhy vzduchu
2.0 TSI (140–180 kW, RS)
Pískání turba při vyšším zatížení
Vysoká spotřeba oleje při dynamické jízdě
Zvýšené opotřebení brzd a podvozku u sportovní jízdy
2.0 TDI EVO (85–110 kW)
Časté regenerace DPF v městském provozu
Vadné čidlo NOx, problémy s dávkováním AdBlue
Úniky oleje z turbodmychadla u vozů s vyšším nájezdem
1.4 TSI iV (plug-in hybrid)
Zkrácený dojezd v čistě elektrickém režimu
Zpožděné reakce při přechodu mezi EV a spalovacím pohonem
Potřeba aktualizace BMS a SW pro optimální řízení nabíjení
2. DSG převodovky
7stupňová DSG (DQ200 / DQ381)
Cukání při rozjezdu nebo změně režimu
Softwarové výpadky – nouzový režim, nefunkční P režim
Zpomalené reakce u plug-in hybridních verzí
Doporučená výměna oleje každých 60 000 km
3. Elektronika a infotainment
Výpadky infotainmentu (zamrzání, samovolné restarty)
Neplně funkční Apple CarPlay a Android Auto (výpadky připojení)
Poruchy klimatizace – nesprávné proudění vzduchu, přetížení jednotky
Chyby asistenčních systémů – falešné zásahy Lane Assist nebo ACC
4. Podvozek a provozní komfort
Rychlejší opotřebení zadních brzd (kotouče i destičky)
Hlučný chod podvozku u variant s většími koly (18"+)
Pískání brzd při pomalé jízdě – vliv složení brzdového materiálu
5. Karoserie a dílenské zpracování
Drobná koroze na chromovaných lištách a kolech u zimního provozu
Netěsnost pátých dveří – zatečení při prudkém dešti
Vůle v pantech dveří u vozů s vyšším nájezdem
Shrnutí
Škoda Octavia IV liftback (NX3, NN3, PV3) představuje vyspělý vůz střední třídy, který nabídne velký kufr, moderní technologie a velmi úsporný provoz. Přestože se objevují slabiny v oblasti infotainmentu, DSG převodovek a plug-in hybridního systému, při pravidelné údržbě a aktualizacích SW jde o spolehlivý a komfortní vůz vhodný pro rodiny i firmy. Náhradní díly a servisní komponenty jsou běžně dostupné na Motora.cz.