Vyberte motorizaci pro ŠKODA - ROOMSTER (5J7)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1197 ccm363 kW / 86 HP4 / 803.2010 - 05.2015
- 1197 ccm377 kW / 105 HP4 / 803.2010 - 05.2015
- 1198 ccm347 kW / 64 HP3 / 1205.2006 - 01.2007
- 1198 ccm351 kW / 70 HP3 / 1201.2007 - 05.2015
- 1390 ccm363 kW / 86 HP4 / 1609.2006 - 05.2015
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1609.2006 - 05.2015
- 1199 ccm355 kW / 75 HP3 / 1203.2010 - 05.2015
- 1422 ccm351 kW / 70 HP3 / 607.2006 - 03.2010
- 1422 ccm359 kW / 80 HP3 / 609.2006 - 03.2010
- 1598 ccm366 kW / 90 HP4 / 1603.2010 - 05.2015
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1603.2010 - 05.2015
- 1896 ccm374 kW / 101 HP4 / 803.2006 - 05.2006
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 809.2006 - 03.2010
- 1198 ccm351 kW / 69 HP3 / 1203.2009 - 05.2015
- 1390 ccm363 kW / 86 HP4 / 1603.2010 - 05.2015
Škoda Roomster (5J7): praktický rodinný vůz s variabilním interiérem a jednoduchou technikou
Škoda Roomster, typové označení 5J7, je originálně pojatý kompaktní vůz typu MPV, vyráběný v letech 2006 až 2015. Nabízí kombinaci prostorného interiéru, posuvných zadních sedadel a vysokého stropu, což z něj činí velmi variabilní rodinný i pracovní vůz. Roomster sdílí techniku s Fabií II a díky tomu jsou náklady na údržbu i náhradní díly velmi nízké.
Základní charakteristika modelu Roomster (5J7)
Karoserie: 5dveřový hatchback/MPV
Motory: benzínové (1.2 HTP, 1.4 16V, 1.2 TSI), dieselové (1.2 TDI, 1.4 TDI, 1.6 TDI, 1.9 TDI)
Převodovky: 5stupňová manuální, 6stupňová manuální, 7stupňová DSG
Pohon: přední
Objem kufru: 480–530 l, až 1 800 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Roomster (5J7)
Vysoký strop a variabilní zadní sedadla (systém VarioFlex)
Praktický zavazadlový prostor – rovná podlaha, háčky, síťky
Velmi nízké provozní náklady
Levné a dostupné náhradní díly
Dobrá spolehlivost základních motorů (1.4 MPI, 1.9 TDI)
Jednoduchá a robustní konstrukce – vhodná pro domácí opravy
Slabiny a časté poruchy Škoda Roomster (5J7)
Roomster je jednoduchý a spolehlivý, přesto má několik známých technických slabin – především u některých motorů a podvozku.
1. Motory a jejich problémy
1.2 HTP (47–51 kW)
Problémy s rozvodovým řetězem – hluk, riziko přeskočení
Tepelné deformace hlavy válců a přehřívání
Nízký výkon při plném zatížení
1.2 TSI (63–77 kW)
Vyšší spotřeba oleje, cukání při akceleraci
Závady EGR ventilů a váhy vzduchu
Nutnost časté výměny oleje (max. 15 000 km)
1.4 a 1.9 TDI PD
Spolehlivé motory s nízkou spotřebou
Riziko úniku oleje z turba, problémy s EGR
Citlivost na kvalitu nafty a možné závady vstřikovačů
1.6 TDI CR (55–66 kW)
Závady na DPF u krátkých tras
Vadné vstřikovače nebo EGR chladič
2. Převodovky
5stupňová a 6stupňová manuální převodovka
Občasné vůle a horší řazení 1.–2. stupně po vyšším nájezdu
Doporučená výměna oleje i když není předepsaná
7stupňová DSG (u 1.2 TSI)
Poruchy mechatroniky a spojek – cukání při rozjezdu
Nutná výměna oleje každých 60 000 km
3. Podvozek a náprava
Klepání přední nápravy – vadné silentbloky, čepy, táhla
Opotřebení zadních tlumičů – hlavně při častém zatížení
Měkčí odpružení – méně jisté chování ve vyšších rychlostech
4. Komfort a elektronika
Výpadky komfortní jednotky – centrální zamykání, okna
Čidla ABS a ESP – časté chyby nebo poruchy kabeláže
Výpadky displeje palubního počítače
Nefunkční imobilizér – problém se snímačem klíče
5. Koroze a karoserie
Koroze spodní části zadních dveří a prahů u starších kusů
Rez u zadních lemu blatníků a pod plastovými kryty
Praskliny čelního skla kvůli tuhosti karoserie
Shrnutí
Škoda Roomster (5J7) je ideální rodinný nebo pracovní vůz s velkým vnitřním prostorem, jednoduchou konstrukcí a levnou údržbou. Ačkoliv má některé známé neduhy (1.2 HTP, DSG převodovky, slabiny náprav), při pravidelném servisu je to velmi spolehlivý model. Náhradní díly jsou snadno dostupné a levné – např. přes Motora.cz.
