Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Škoda Superb II Combi, typové označení 3T5, je kombi varianta druhé generace Superbu, která se vyráběla od roku 2009 do 2015. Vůz navazoval na úspěch liftbacku (3T4) a přinesl jeden z největších zavazadlových prostorů ve třídě. Díky široké nabídce motorů, možnostem 4x4 pohonu a kvalitnímu zpracování byl (a stále je) oblíbený mezi rodinami i firmami.

Základní charakteristika modelu Superb II Combi (3T5):

Karoserie: 5dveřové kombi
Motory: benzinové (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 V6), dieselové (1.6 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI)
Převodovky: 6stupňová manuální, 6st. a 7st. DSG, 6st. automat (u V6)
Pohon: přední nebo 4x4 (u TDI, TSI a V6)
Objem kufru: 633 l / až 1 865 l po sklopení sedadel

Výhody Škody Superb II Combi (3T5)

Jedno z největších kombi v segmentu – ideální pro rodiny i služební cesty
Prostorný interiér, pohodlná zadní sedadla
Bohatá výbava v lepších verzích – xenony, vyhřívaná sedadla, navigace Columbus
Dostupnost náhradních dílů a levný servis
Spolehlivé dieselové motory 2.0 TDI CR (103–125 kW)

Slabiny a časté poruchy Superb II Combi (3T5)

Přestože má Superb II velmi dobré renomé, některé motorizace (zejména starší TSI) a technické komponenty mohou být problematické.

1. Motory – slabá místa podle typu

1.4 TSI (92 kW):
Vytahování rozvodového řetězu, možný skok a destrukce motoru
Spotřeba oleje, problémy s turbodmychadlem

1.8 TSI (118 kW):

Velká spotřeba oleje – slabé pístní kroužky u motorů do 2012
Vadné rozvody, závady PCV ventilace

2.0 TSI (147–200 kW):

Spotřeba oleje, časté úniky chladicí kapaliny
Problémy s řídicí jednotkou motoru

1.9 TDI (77 kW):

Starší koncepce, hlučnější chod, ale velmi spolehlivý
Vhodný hlavně pro nenáročné uživatele

2.0 TDI CR (103–125 kW):

Problémy s EGR ventilem a chladičem (úniky chladiva)
Poruchy turba nebo vstřikovačů při vysokém nájezdu
DPF filtr u verzí s filtrem – nutná regenerace
Doporučení: používat kvalitní oleje (např. 5W-30 normy VW 507.00), měnit rozvody po 180 000 km, kontrola EGR a regenerace DPF

2. Převodovky – DSG a automat

7stupňová DSG (DQ200):
Používána u 1.4 TSI – časté problémy se spojkami a mechatronikou
Cukání, špatné řazení, přehřívání

6stupňová DSG (DQ250):
Používána u TDI a silnějších TSI – spolehlivější, ale nutná výměna oleje každých 60 000 km
6stupňový automat (u 3.6 V6):
Hladké řazení, ale vysoké náklady na servis a vyšší spotřeba
Řešení: pravidelná výměna oleje, softwarové aktualizace, repase mechatroniky při problémech

3. Podvozek a brzdy

Klepání přední nápravy – čepy, silentbloky, axiální táhla
Rychlejší opotřebení brzd u verzí s 4x4 a DSG
U některých vozů praskání pružin – hlavně zadní náprava
Doporučené díly: Lemförder, Sachs, ATE, TRW

4. Elektronika a výbava

Poruchy centrální jednotky komfortu – problémy se zámky, okny
Závady infotainmentu Columbus – restarty, zamrzání
Vybíjení baterie kvůli vadné jednotce Bluetooth nebo rádia
Nefunkční parkovací senzory – chyba v řídicí jednotce nebo kabeláži
Řešení: diagnostika, aktualizace softwaru, výměna vadných modulů

5. Další provozní nedostatky

Zamlžování světlometů – zejména u xenonových verzí
Korodující výfukové svody – hlavně u dieselů
Opotřebené těsnění dveří – vznik hluku na dálnici

Shrnutí

Škoda Superb II Combi (3T5) je vynikající volba pro ty, kdo hledají komfortní, prostorný a stále relativně levně servisovatelný kombík. Spolehlivost modelu je dobrá, pokud zvolíš správný motor – zejména 2.0 TDI CR nebo 1.8 TSI po modernizaci. Slabiny má hlavně u starších TSI motorů, DSG převodovky DQ200 a komfortní elektroniky, ale dostupnost dílů na trhu (např. Motora.cz) řešení výrazně usnadňuje.