Vyberte motorizaci pro SKODA - SUPERB II kombi (3T5)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1390 ccm392 kW / 125 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1605.2010 - 05.2015
- 3597 ccm3191 kW / 260 HP6 / 2410.2009 - 05.2015
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1609.2010 - 05.2015
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 810.2009 - 11.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 810.2009 - 03.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1611.2010 - 05.2015
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1610.2009 - 05.2015
Škoda Superb II Combi, typové označení 3T5, je kombi varianta druhé generace Superbu, která se vyráběla od roku 2009 do 2015. Vůz navazoval na úspěch liftbacku (3T4) a přinesl jeden z největších zavazadlových prostorů ve třídě. Díky široké nabídce motorů, možnostem 4x4 pohonu a kvalitnímu zpracování byl (a stále je) oblíbený mezi rodinami i firmami.
Základní charakteristika modelu Superb II Combi (3T5):
Karoserie: 5dveřové kombi
Motory: benzinové (1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.6 V6), dieselové (1.6 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI)
Převodovky: 6stupňová manuální, 6st. a 7st. DSG, 6st. automat (u V6)
Pohon: přední nebo 4x4 (u TDI, TSI a V6)
Objem kufru: 633 l / až 1 865 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Superb II Combi (3T5)
Jedno z největších kombi v segmentu – ideální pro rodiny i služební cesty
Prostorný interiér, pohodlná zadní sedadla
Bohatá výbava v lepších verzích – xenony, vyhřívaná sedadla, navigace Columbus
Dostupnost náhradních dílů a levný servis
Spolehlivé dieselové motory 2.0 TDI CR (103–125 kW)
Slabiny a časté poruchy Superb II Combi (3T5)
Přestože má Superb II velmi dobré renomé, některé motorizace (zejména starší TSI) a technické komponenty mohou být problematické.
1. Motory – slabá místa podle typu
1.4 TSI (92 kW):
Vytahování rozvodového řetězu, možný skok a destrukce motoru
Spotřeba oleje, problémy s turbodmychadlem
1.8 TSI (118 kW):
Velká spotřeba oleje – slabé pístní kroužky u motorů do 2012
Vadné rozvody, závady PCV ventilace
2.0 TSI (147–200 kW):
Spotřeba oleje, časté úniky chladicí kapaliny
Problémy s řídicí jednotkou motoru
1.9 TDI (77 kW):
Starší koncepce, hlučnější chod, ale velmi spolehlivý
Vhodný hlavně pro nenáročné uživatele
2.0 TDI CR (103–125 kW):
Problémy s EGR ventilem a chladičem (úniky chladiva)
Poruchy turba nebo vstřikovačů při vysokém nájezdu
DPF filtr u verzí s filtrem – nutná regenerace
Doporučení: používat kvalitní oleje (např. 5W-30 normy VW 507.00), měnit rozvody po 180 000 km, kontrola EGR a regenerace DPF
2. Převodovky – DSG a automat
7stupňová DSG (DQ200):
Používána u 1.4 TSI – časté problémy se spojkami a mechatronikou
Cukání, špatné řazení, přehřívání
6stupňová DSG (DQ250):
Používána u TDI a silnějších TSI – spolehlivější, ale nutná výměna oleje každých 60 000 km
6stupňový automat (u 3.6 V6):
Hladké řazení, ale vysoké náklady na servis a vyšší spotřeba
Řešení: pravidelná výměna oleje, softwarové aktualizace, repase mechatroniky při problémech
3. Podvozek a brzdy
Klepání přední nápravy – čepy, silentbloky, axiální táhla
Rychlejší opotřebení brzd u verzí s 4x4 a DSG
U některých vozů praskání pružin – hlavně zadní náprava
Doporučené díly: Lemförder, Sachs, ATE, TRW
4. Elektronika a výbava
Poruchy centrální jednotky komfortu – problémy se zámky, okny
Závady infotainmentu Columbus – restarty, zamrzání
Vybíjení baterie kvůli vadné jednotce Bluetooth nebo rádia
Nefunkční parkovací senzory – chyba v řídicí jednotce nebo kabeláži
Řešení: diagnostika, aktualizace softwaru, výměna vadných modulů
5. Další provozní nedostatky
Zamlžování světlometů – zejména u xenonových verzí
Korodující výfukové svody – hlavně u dieselů
Opotřebené těsnění dveří – vznik hluku na dálnici
Shrnutí
Škoda Superb II Combi (3T5) je vynikající volba pro ty, kdo hledají komfortní, prostorný a stále relativně levně servisovatelný kombík. Spolehlivost modelu je dobrá, pokud zvolíš správný motor – zejména 2.0 TDI CR nebo 1.8 TSI po modernizaci. Slabiny má hlavně u starších TSI motorů, DSG převodovky DQ200 a komfortní elektroniky, ale dostupnost dílů na trhu (např. Motora.cz) řešení výrazně usnadňuje.
