Vyberte motorizaci pro ŠKODA - SUPERB III (3V3)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1395 ccm392 kW / 125 HP4 / 1603.2015 -
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2015 -
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2015 -
- 1495 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1602.2017 -
- 1798 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1603.2015 -
- 1984 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1607.2019 -
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1603.2015 -
- 1984 ccm3200 kW / 272 HP4 / 1603.2015 -
- 1984 ccm3206 kW / 280 HP4 / 1603.2015 -
- 1598 ccm388 kW / 120 HP4 / 1603.2015 -
- 1968 ccm390 kW / 122 HP4 / 1607.2020 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2015 -
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2015 -
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1603.2015 -
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1603.2015 -
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1609.2020 -
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1609.2020 -
- 1395 ccm3160 kW / 218 HP4 / 1608.2019 -
Škoda Superb III (3V3) je třetí generace liftbacku, vyráběná od roku 2015 do 2023, postavená na platformě MQB. Oproti předchozím generacím přinesla výrazný posun v designu, technologiích a jízdním komfortu. Nabízí vysokou míru prostoru pro posádku i zavazadla, kvalitní výbavu a širokou paletu motorů. Vhodný je jak pro dlouhé služební jízdy, tak jako komfortní rodinný vůz.
Základní charakteristika modelu Superb III (3V3):
Karoserie: 5dveřový liftback (s výklopnou zádí)
Motory: benzinové (1.4 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TSI), dieselové (1.6 TDI, 2.0 TDI)
Převodovky: 6stupňová a 7stupňová DSG, 6stupňová manuální
Platforma: MQB (společná s Passat B8, Octavia III)
Pohon: přední / 4x4 (u některých motorů)
Objem kufru: 625 l / až 1 760 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Superb III (3V3)
Velkorysý prostor v kabině i kufru – výborný i pro vyšší postavy
Pohodlné svezení – výborné odhlučnění, hladké DSG řazení
Úsporné motory – zejména 1.5 TSI ACT a 2.0 TDI (110–140 kW)
Moderní výbava – LED Matrix světla, asistenční systémy, virtuální kokpit
Výhodná volba pro firemní i soukromé využití – příznivý poměr cena / výbava / prostor
Slabiny a časté poruchy Superb III (3V3)
Přestože je Superb III výborný vůz, při vyšším nájezdu nebo špatné údržbě se objevují některé opakované problémy – zejména u TSI motorů, DSG převodovek a elektroniky.
1. Motory – TSI a TDI
1.4 TSI (92–110 kW):
Starší verze s řetězem trpí na vytahování a přeskakování
Vadná turba, vyšší spotřeba oleje
1.5 TSI ACT (110 kW):
Cukání při nízkém zatížení – vypínání válců (ACT)
Pomáhá aktualizace softwaru řídicí jednotky
2.0 TSI (140–206 kW):
Problémy s PCV ventilem, spotřeba oleje
Úniky oleje na víku ventilů a na turbu
1.6 TDI (88 kW):
Slabý výkon, ucpávání EGR, kratší životnost dvouhmoty
Vhodné spíš pro lehké uživatele / město
2.0 TDI (110–140 kW):
Známé závady EGR chladiče (úniky chladicí kapaliny)
Poruchy vstřikovačů po vysokém nájezdu
Úniky oleje z turbodmychadla
Doporučení: měnit olej a filtry dříve než udává servis, pravidelné regenerace DPF, sledovat rozvody (pás u TDI, řetěz u starších TSI)
2. DSG převodovky
6stupňová DSG (DQ250):
Robustní u 2.0 TDI, nutná výměna oleje po 60 000 km
Může cukat při rozjezdu – problém se spojkami
7stupňová DSG (DQ381):
U 1.5 TSI nebo 2.0 TSI a některých 4x4 verzí
Cukání, opožděné reakce při vysoké teplotě
Projevy při podřazení nebo v kolonách
Řešení: výměna oleje, aktualizace softwaru, případně repas mechatroniky
3. Podvozek a brzdový systém
Klepání při přejezdu nerovností – opotřebené silentbloky
Rychlé opotřebení brzd u těžších verzí nebo 4x4
Ztráta účinnosti adaptivních tlumičů DCC po 150 000+ km
Doporučené díly: Lemförder, Sachs, Zimmermann, ATE
4. Elektronika a komfortní systémy
Poruchy infotainmentu (zamrzání, restarty)
Výpadky senzorů (ABS, parkování, adaptivní tempomat)
Závady Lane Assist nebo Front Assist – chyba kamery nebo radaru
Nestabilní připojení Apple CarPlay / Android Auto
Řešení: aktualizace softwaru, výměna konkrétních jednotek nebo senzorů
5. Provozní nedostatky
Nižší světlá výška – náchylné na oděrky nárazníků
Provozní hlučnost u vozů s většími koly (18” a víc)
Riziko zadření elektromotorku u elektronické ruční brzdy
Shrnutí
Škoda Superb III liftback (3V3) je komfortní a prostorný vůz vyšší střední třídy, který zvládá dlouhé trasy i každodenní ježdění. Výhodou je vyvážený poměr výkonu, prostoru a úsporného provozu, zejména u 2.0 TDI s DSG převodovkou. Slabiny má především u některých TSI motorů, DSG převodovek a elektronických asistentů, ale jejich údržba je při včasném servisu snadno zvládnutelná. Náhradní díly – brzdy, podvozek, elektronika – najdeš na Motora.cz.
