Vyberte motorizaci pro VW - PASSAT B7 Variant (365)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1390 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1611.2012 - 12.2014
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1602.2011 - 12.2014
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1984 ccm3155 kW / 210 HP4 / 1611.2010 - 12.2015
- 3597 ccm3220 kW / 300 HP6 / 2401.2011 - 12.2014
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1608.2010 - 01.2013
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1612.2012 - 12.2014
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1601.2013 - 12.2014
- 1390 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1608.2010 - 12.2014
- 1390 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1611.2010 - 12.2014
Volkswagen Passat B7 Variant (365): praktické kombi s velkým kufrem a spolehlivějšími diesely
Volkswagen Passat B7 ve verzi Variant (365) se vyráběl v letech 2010 až 2014. Technicky vycházel z předchozí generace B6, ale dostal rozsáhlý facelift – modernizovaný design, kvalitnější interiér, nové asistenční systémy a hlavně spolehlivější diesely s common-rail vstřikováním. Kombi verze byla mimořádně populární, protože nabídla jeden z největších kufrů ve své třídě a praktický interiér vhodný pro rodiny i firmy.
Základní charakteristika modelu Passat B7 Variant (365)
Karoserie: kombi (5 dveří)
Motory – benzínové:
1.4 TSI (90 kW)
1.8 TSI (118 kW)
2.0 TSI (155 kW)
3.6 V6 FSI (220 kW, 4Motion)
Motory – naftové TDI:
1.6 TDI CR (77 kW)
2.0 TDI CR (81–130 kW)
Převodovky: 6stupňová manuální, 6/7stupňová dvouspojková DSG, 6stupňový Tiptronic (u V6)
Pohon: přední kola, 4Motion u vybraných verzí
Objem kufru: 603 l / až 1 731 l po sklopení sedadel
Výhody Volkswagen Passat B7 Variant (365)
Obrovský zavazadlový prostor a variabilní interiér
Kvalitní zpracování a bohatá bezpečnostní výbava
Diesely TDI s common-rail → spolehlivější než starší PD jednotky
Moderní technologie (parkovací asistent, adaptivní tempomat, LED světla)
Pohodlný podvozek na dlouhé cesty
Verze 4Motion vhodná do horších podmínek
Slabiny a časté poruchy Volkswagen Passat B7 Variant (365)
1. Motory
1.4 TSI (90 kW)
Riziko poruch rozvodového řetězu u starších kusů
Vyšší spotřeba oleje u zanedbaných motorů
1.8 TSI (118 kW) a 2.0 TSI (155 kW)
Silné a pružné jednotky
Častá spotřeba oleje a problémy s řetězem (2010–2012)
Riziko poruchy turbodmychadla
3.6 V6 FSI (220 kW)
Výborný výkon, kombinace s pohonem 4Motion
Spotřeba paliva kolem 11–13 l/100 km
Nákladnější servis
1.6 TDI CR (77 kW)
Úsporný, ale slabší výkon pro těžší kombi
Typické poruchy: EGR ventil, DPF při jízdách na krátko
2.0 TDI CR (81–130 kW)
Nejlepší volba z hlediska spolehlivosti
Nutná kvalitní nafta → citlivost vstřikovačů
Problémy s EGR a turbodmychadlem po vyšším nájezdu
2. Převodovky
6st. manuál
Spolehlivý, ale běžné opotřebení spojky a dvouhmotového setrvačníku
DSG (6/7st.)
Rychlé a komfortní řazení
Poruchy mechatroniky a spojek u starších verzí
Vyžaduje pravidelnou výměnu oleje
Tiptronic (6st., u V6)
Odolnější než DSG, ale vyšší spotřeba paliva
3. Elektronika a výbava
Elektronická parkovací brzda → časté závady
Poruchy komfortní jednotky (centrál, alarm, okna)
Vadná čidla ABS, ESP a airbagů
Nestabilní infotainment u starších verzí
4. Podvozek a brzdy
Víceprvková přední náprava → skvělé jízdní vlastnosti, ale dražší údržba
Vůle v čepech a silentblocích kolem 120–150 tis. km
Zadní brzdy mají kratší životnost
Tlumiče a pružiny trpí při vyšším zatížení
5. Koroze
Celkově dobrá ochrana karoserie
Riziková místa: spodní hrany dveří, víko kufru, podběhy
Povrchová rez na podvozku a výfuku
Shrnutí
Volkswagen Passat B7 Variant (365) je praktické a komfortní kombi, které nabízí velký kufr, prostorný interiér a moderní výbavu. Nejlepší volbou je diesel 2.0 TDI CR, který spojuje spolehlivost a úsporný provoz. Rizikovými motory jsou benzínové TSI (spotřeba oleje, řetězy) a pozor si zaslouží i převodovky DSG a elektronická parkovací brzda.
