Vyberte motorizaci pro VW - TIGUAN (5N_)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1608.2010 - 07.2018
- 1390 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1609.2007 - 07.2018
- 1390 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2008 - 07.2018
- 1390 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1605.2011 - 07.2018
- 1390 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1605.2011 - 07.2018
- 1395 ccm392 kW / 125 HP4 / 1605.2015 - 07.2018
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2015 - 07.2018
- 1984 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1609.2007 - 07.2018
- 1984 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1605.2011 - 07.2018
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1609.2007 - 07.2018
- 1984 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1605.2011 - 07.2018
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1605.2010 - 07.2018
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1611.2007 - 07.2018
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1609.2007 - 07.2018
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1603.2008 - 07.2018
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2015 - 07.2018
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2015 - 07.2018
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1602.2008 - 08.2009
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1609.2007 - 07.2018
- 1968 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1611.2012 - 07.2018
- 1968 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1605.2015 - 07.2018
Volkswagen Tiguan I (5N_): kompaktní SUV s širokou nabídkou motorů a rizikovými TSI
Volkswagen Tiguan první generace, s interním označením 5N, se vyráběl v letech 2007 až 2016. Postavený na platformě PQ35 (sdílené s Golfem V), nabídl vyšší posez, praktičnost a možnost pohonu 4Motion. V roce 2011 prošel faceliftem, který přinesl modernější design a úspornější motory. Tiguan I si rychle získal popularitu jako univerzální rodinné SUV.
Základní charakteristika modelu Tiguan I (5N)
Karoserie: SUV (5 dveří)
Motory – benzínové (TSI):
1.4 TSI (90–118 kW)
2.0 TSI (125–155 kW, facelift až 155–162 kW)
Motory – naftové (TDI):
2.0 TDI PD/CR (81–135 kW, facelift až 135–135 kW)
Převodovky: 6stupňová manuální, 6/7stupňová DSG, 6stupňová Tiptronic (vybrané verze USA)
Pohon: přední kola nebo 4Motion (Haldex)
Objem kufru: 470 l / až 1 510 l po sklopení sedadel
Výhody Volkswagen Tiguan I
Vyšší posez a pohodlné nastupování
Dobré jízdní vlastnosti díky platformě Golfu V
Možnost pohonu všech kol (4Motion)
Variabilní interiér s posuvnou zadní lavicí
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Široká nabídka motorů a výbav
Populární rodinné SUV → velký výběr ojetin
Slabiny a časté poruchy Volkswagen Tiguan I
1. Motory
1.4 TSI (90–118 kW)
Problémy s rozvodovým řetězem (u starších kusů)
Spotřeba oleje
Riziko poruch turbodmychadla a u Twinchargeru (turbo + kompresor) drahé opravy
2.0 TSI (125–162 kW)
Výkonný motor, ale riziko spotřeby oleje
U některých ročníků praskající pístní kroužky
Karbonizace sacích ventilů
2.0 TDI PD (81–103 kW, do 2009)
Typické problémy PD vstřikovačů Siemens
Riziko praskání hlavy válců
Citlivé turbodmychadlo
2.0 TDI CR (81–135 kW, od 2009)
Spolehlivější než PD, ale stále slabiny s EGR ventilem a DPF filtrem
Vstřikovače citlivé na kvalitu paliva
2. Převodovky
Manuální – spolehlivé, ale spojka a dvouhmotový setrvačník kolem 150–200 tis. km
DSG (6/7st.) – komfortní, ale riziko poruch mechatroniky a spojek
Tiptronic (6st., hlavně USA) – robustní, ale vyšší spotřeba
3. Elektronika a výbava
Problémy s elektronikou komfortní jednotky (centrál, okna, alarm)
Infotainment RNS → občas zamrzá, slabší softwarová podpora
Vadná čidla ABS, ESP a parkovacích senzorů
Klimatizace → poruchy kompresoru
4. Podvozek a brzdy
Přední víceprvková náprava → skvělé jízdní vlastnosti, ale dražší servis
Vůle v čepech a silentblocích po 120–150 tis. km
Rychlejší opotřebení brzd u těžších verzí 4Motion
5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Rez se objevuje jen u havarovaných nebo mechanicky poškozených kusů
Shrnutí
Volkswagen Tiguan I (5N) je univerzální rodinné SUV s dobrou spolehlivostí a praktičností. Nejlepší volbou jsou diesely 2.0 TDI CR po faceliftu, které kombinují výkon a úspornost. Rizikové jsou hlavně benzínové 1.4 TSI a 2.0 TSI (spotřeba oleje, rozvody) a převodovky DSG u starších ročníků. Celkově jde o jedno z nejprodávanějších SUV své doby.
