Vyberte motorizaci pro VW - TOUAREG (CR7, RC8)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1984 ccm3183 kW / 249 HP4 / 1605.2018 - 11.2023
- 2995 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2403.2018 -
- 2967 ccm3170 kW / 231 HP6 / 2405.2018 -
- 2967 ccm3183 kW / 249 HP6 / 2401.2018 - 11.2023
- 2967 ccm3210 kW / 286 HP6 / 2411.2017 -
- 3956 ccm3310 kW / 421 HP8 / 3206.2019 - 11.2021
- 2995 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2409.2020 -
- 2995 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2411.2020 -
Volkswagen Touareg III (CR7, RC8): moderní luxusní SUV s pokročilou technikou a výkonnými motory
Volkswagen Touareg třetí generace, s označením CR7 a RC8, se vyrábí od roku 2018 dodnes. Využívá platformu MLB Evo, kterou sdílí s Audi Q7/Q8, Porsche Cayenne či Bentley Bentayga. Oproti předchůdcům je lehčí, technologicky vyspělejší a zaměřený více na luxus a komfort. Nabízí digitální kokpit Innovision, pokročilé asistenční systémy, adaptivní podvozek a širokou paletu výkonných motorů včetně plug-in hybridu.
Základní charakteristika modelu Touareg III (CR7, RC8)
Karoserie: SUV (5 dveří)
Motory – benzínové (TSI):
3.0 V6 TSI (250–280 kW)
Motory – naftové (TDI):
3.0 V6 TDI (170–210 kW)
4.0 V8 TDI (310 kW, do 2020)
Hybridní verze:
3.0 V6 TSI eHybrid (280 kW)
Touareg R 3.0 V6 TSI PHEV (340 kW, plug-in hybrid)
Převodovka: 8stupňová automatická Tiptronic
Pohon: 4Motion (stálý pohon všech kol)
Objem kufru: 810 l / až 1 800 l po sklopení sedadel
Výhody Volkswagen Touareg III
Prémiový interiér s digitálním kokpitem Innovision
Výborný komfort a odhlučnění kabiny
Silné a kultivované motory V6 TDI i TSI
Verze R (PHEV) nabízí kombinaci výkonu a úsporného provozu
Moderní asistenční systémy (Travel Assist, Night Vision, adaptivní tempomat)
Vysoká úroveň bezpečnosti a spolehlivá antikorozní ochrana
Obrovský kufr a praktický interiér vhodný i na dlouhé cesty
Slabiny a časté poruchy Volkswagen Touareg III (CR7, RC8)
1. Motory
3.0 V6 TDI (170–210 kW)
Spolehlivý a úsporný motor
Riziko poruchy EGR ventilu a DPF při krátkých jízdách
Občasné netěsnosti AdBlue systému
4.0 V8 TDI (310 kW)
Extrémní výkon a pružnost
Vyšší servisní náklady, složitá technika
Riziko drahých oprav turba a vstřikování
3.0 V6 TSI (250–280 kW)
Silný a kultivovaný benzínový motor
Vyšší spotřeba (10–12 l/100 km)
Riziko poruchy vstřikovačů a turbodmychadla po vysokém nájezdu
Plug-in hybrid (280–340 kW)
Nízká spotřeba při nabíjení a krátkých trasách
Riziko rychlejší degradace baterie při častém rychlonabíjení
Vyšší pořizovací a servisní náklady
2. Převodovka
8st. Tiptronic
Komfortní a odolná převodovka
Nutná pravidelná výměna oleje každých 60 tis. km
U silných motorů (V8 TDI, R) vyšší zatížení → možnost dražších oprav
3. Elektronika a výbava
Občasné chyby infotainmentu (zamrzání, výpadky)
Poruchy čidel radarových a kamerových systémů (Travel Assist, Night Vision)
Elektronická parkovací brzda může vykazovat závady
U hybridů problémy s řídicí jednotkou baterie
4. Podvozek a brzdy
Adaptivní vzduchový podvozek → komfortní, ale drahý na opravy (měchy, kompresory)
Rychlejší opotřebení brzd u těžších verzí (hlavně V8 a R)
Vůle v ramenech náprav po vyšším nájezdu
5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Riziková místa: výfukové potrubí a podvozek po zimním provozu
Shrnutí
Volkswagen Touareg III (CR7, RC8) je moderní luxusní SUV, které kombinuje špičkový komfort, obrovský kufr a širokou paletu výkonných motorů. Nejlepší volbou je diesel 3.0 V6 TDI, který nabízí ideální poměr výkonu, spotřeby a spolehlivosti. Pro náročné je k dispozici sportovní plug-in hybrid Touareg R. Slabinou mohou být drahé opravy vzduchového podvozku, složitější elektronika a vyšší servisní náklady u V8 TDI či hybridních verzí.
