Vyberte motorizaci pro BMW - 5 (F10)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1997 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 1997 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 1997 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 1997 ccm3180 kW / 245 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 2979 ccm3225 kW / 306 HP6 / 2401.2010 - 10.2016
- 2979 ccm3225 kW / 306 HP6 / 2403.2011 - 10.2016
- 2979 ccm3240 kW / 326 HP6 / 2407.2013 - 10.2016
- 2979 ccm3240 kW / 326 HP6 / 2407.2013 - 10.2016
- 2996 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2406.2009 - 08.2011
- 2996 ccm3190 kW / 258 HP6 / 2403.2010 - 08.2011
- 2996 ccm3190 kW / 258 HP6 / 2403.2010 - 06.2013
- 2996 ccm3200 kW / 272 HP6 / 2405.2011 - 06.2013
- 4395 ccm3300 kW / 408 HP8 / 3203.2010 - 06.2013
- 4395 ccm3300 kW / 408 HP8 / 3208.2010 - 06.2013
- 4395 ccm3330 kW / 449 HP8 / 3207.2013 - 10.2016
- 4395 ccm3330 kW / 449 HP8 / 3207.2013 - 10.2016
- 4395 ccm3412 kW / 560 HP8 / 3209.2011 - 10.2016
- 4395 ccm3423 kW / 575 HP8 / 3202.2013 - 10.2016
- 4395 ccm3441 kW / 600 HP8 / 3207.2014 - 10.2016
- 1995 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1607.2013 - 10.2016
- 1995 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1607.2013 - 06.2014
- 1995 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1607.2014 - 10.2016
- 1995 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1606.2010 - 10.2016
- 1995 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1607.2013 - 10.2016
- 1995 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1610.2013 - 10.2016
- 1995 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1606.2010 - 06.2014
- 1995 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1607.2013 - 06.2014
- 1995 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1607.2014 - 10.2016
- 1995 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1607.2014 - 10.2016
- 1995 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1606.2010 - 06.2014
- 1995 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1601.2013 - 06.2014
- 1995 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 1995 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 1995 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1610.2013 - 10.2016
- 1995 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1610.2013 - 10.2016
- 1995 ccm3160 kW / 218 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 1995 ccm3160 kW / 218 HP4 / 1609.2011 - 10.2016
- 2993 ccm3150 kW / 204 HP6 / 2403.2010 - 08.2011
- 2993 ccm3180 kW / 245 HP6 / 2401.2010 - 08.2011
- 2993 ccm3190 kW / 258 HP6 / 2403.2011 - 10.2016
- 2993 ccm3190 kW / 258 HP6 / 2409.2011 - 10.2016
- 2993 ccm3210 kW / 286 HP6 / 2409.2010 - 10.2016
- 2993 ccm3210 kW / 286 HP6 / 2403.2011 - 10.2016
- 2993 ccm3220 kW / 299 HP6 / 2409.2010 - 08.2011
- 2993 ccm3230 kW / 313 HP6 / 2409.2011 - 10.2016
- 2993 ccm3230 kW / 313 HP6 / 2409.2011 - 10.2016
- 2993 ccm3280 kW / 381 HP6 / 2403.2012 - 10.2016
- 2979 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2412.2011 - 10.2016
BMW řady 5 F10/F11 – Popis, časté závady a doporučení pro provoz
BMW řady 5 generace F10 (sedan) a F11 (Touring) bylo vyráběno v letech 2010 až 2017 a představovalo návrat ke konzervativnějšímu designu po kontroverzním E60. Zároveň přineslo zásadní zlepšení v oblasti komfortu, odhlučnění a výbavy.
Oproti předchozí generaci E60 nabídlo F10 především lepší ergonomii, luxusní interiér, spolehlivější infotainment systém iDrive (CIC/NBT) a modernější pohon xDrive. Auto se stalo oblíbeným nejen mezi manažery a firemními zákazníky, ale i mezi nadšenci díky výbornému poměru cena/výkon na trhu ojetin.
Proč je BMW F10/F11 tak žádané?
Luxusní a pohodlný interiér
Interiér působí moderně i po letech. Použité materiály jsou kvalitní, přístrojová deska přehledná a zpracování velmi precizní. Výbava zahrnovala vše, co si jen šlo v dané době přát – adaptivní světlomety, Head-Up Display, vyhřívaná a ventilovaná sedadla, surround audio, adaptivní podvozek, navigaci NBT, bezklíčový přístup nebo samočinné parkování.
Všestranné motorizace
Nabídka motorů byla široká – od čtyřválcových dieselů 518d/520d přes oblíbené šestiválce 525d, 530d až po silnější verze 535d, 535i a 550i. Nechyběla ani verze M5 s motorem V8 BiTurbo a pohonem zadních kol. Mnoho modelů bylo dostupných s xDrive – pohonem všech kol.
Kvalita jízdy
F10/F11 patří mezi jedny z nejkomfortnějších BMW řady 5. I přes vysoký komfort si auto zachovává typicky přesné řízení, výbornou stabilitu a kultivovaný chod motorů. Verze s adaptivním podvozkem (Dynamic Drive, Adaptive Drive) dokážou výborně kombinovat komfort s jistotou v zatáčkách.
Časté závady a slabiny BMW F10/F11
I když je F10 výrazně spolehlivější než E60, některé problémy se pravidelně opakují – zejména u vozů s vyšším nájezdem nebo při zanedbané údržbě.
Elektronika a infotainment
Problémy s jednotkami CIC/NBT – výpadky zvuku, restartování, nefunkční navigace.
Poruchy parkovacích senzorů, kamer a systému Surround View.
Občas selhávají senzory pod sedadly (zádržové systémy), senzory tlaku v pneumatikách, nebo řídicí jednotky v zadních dveřích (u Touringů).
Automatická převodovka ZF 8HP
Extrémně spolehlivá, ale vyžaduje pravidelnou výměnu oleje každých 80–100 tis. km.
Zanedbaná údržba může vést ke zhoršenému řazení, cukání nebo „plavání“ mezi rychlostmi.
Dieselové motory – EGR, DPF, vířivé klapky
U motorů N47 (např. 520d) známý problém s rozvodovým řetězem – zejména u starších ročníků před 2015.
EGR ventily a DPF filtry trpí hlavně při krátkých jízdách.
U šestiválců (např. 530d) vířivé klapky mohou selhat – doporučuje se je preventivně vyjmout nebo vyměnit.
Podvozek
Verze s adaptivním podvozkem vyžadují dražší údržbu (např. výměna tlumičů Dynamic Drive).
U kombi (F11) odcházejí vzduchové měchy zadní nápravy kolem 150–200 tis. km.
Koroze
Vzácná, ale možné body: hrany dveří, pod nálepkami VIN, hrany kufru, výfuk a ramena v zavěšení.
Doporučení pro výběr a provoz
Nejvhodnější volba pro poměr výkon/spolehlivost/spotřeba je 530d xDrive s automatickou převodovkou.
520d (s motorem B47 od r. 2015) je ideální volba pro úsporný provoz – rozvody již vpředu, výrazně méně problémů.
Pokud chcete benzin, 528i a 535i s motorem N20/N55 jsou skvělou volbou – pozor na výměnu oleje a chladicí soustavu.
U všech motorů dbejte na výměnu oleje dříve než předepisuje výrobce, ideálně po 10–15 tis. km.
Vyhýbejte se vozům s nejasnou historií – opravy elektroinstalace, pohonu nebo řízení mohou být velmi nákladné.
Náhradní díly a servis
Na BMW F10/F11 je široká nabídka originálních i kvalitních aftermarket dílů od značek jako Lemförder, Sachs, INA, Meyle, ZF, Bosch, Mahle a další. Díky rozšířenosti modelu nejsou náhradní díly drahé a mnoho servisu je dostupného i mimo autorizované sítě.
Mezi nejčastěji měněné díly patří:
Tlumiče, stabilizátory, ramena, silentbloky
Brzdové destičky a kotouče
EGR ventily, DPF filtry, vířivé klapky
Expanzní nádoby, termostaty, vodní pumpy
Čidla ABS, senzory tlaku, parkovací kamery
Vzduchové měchy zadní nápravy (F11)
Moduly CIC/NBT, antény, čtečky klíčů
Díly lze snadno dohledat pomocí VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz.- www.motora.cz/vin
