Vyberte motorizaci pro DACIA - LOGAN II
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 898 ccm366 kW / 90 HP3 / 1210.2012 -
- 998 ccm354 kW / 73 HP3 / 1201.2017 -
- 999 ccm374 kW / 101 HP3 / 1211.2019 -
- 1149 ccm354 kW / 73 HP4 / 1605.2015 -
- 1149 ccm355 kW / 75 HP4 / 1610.2012 -
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1601.2013 -
- 1461 ccm355 kW / 75 HP4 / 810.2012 -
- 1461 ccm363 kW / 84 HP4 / 801.2013 -
- 1461 ccm366 kW / 90 HP4 / 810.2012 -
- 1461 ccm370 kW / 95 HP4 / 805.2018 -
- 898 ccm366 kW / 90 HP3 / 1209.2015 -
- 999 ccm374 kW / 101 HP3 / 1211.2019 -
- 1149 ccm353 kW / 72 HP4 / 1602.2013 -
- 1149 ccm355 kW / 75 HP4 / 1610.2012 -
Dacia Logan II: jednoduchý a úsporný sedan s lepší kvalitou než první generace
Dacia Logan II, vyráběná od roku 2012 do 2020, navázala na úspěch první generace (LS_) a přinesla modernější design, kvalitnější interiér a bohatší výbavu. Přesto si zachovala hlavní přednosti – nízkou pořizovací cenu, prostorný interiér a levné provozní náklady. Logan II se nabízel jako sedan, kombi MCV a také ve verzích pro firemní využití.
Základní charakteristika modelu Logan II
Karoserie: sedan, kombi MCV, van (užitkové verze)
Motory – benzínové:
1.0 SCe (54 kW)
1.2 16V (55 kW)
0.9 TCe (66 kW)
1.6 SCe (75 kW, některé trhy)
Motory – naftové (dCi):
1.5 dCi (55–70 kW)
Motory – LPG (z výroby):
1.0 SCe LPG (54 kW)
0.9 TCe LPG (66 kW)
Převodovky: 5stupňová manuální, 6stupňová manuální (u silnějších dieselů), 5stupňová robotizovaná Easy-R
Pohon: přední kola
Objem kufru: 510 l (sedan), 573 l (MCV)
Výhody Dacia Logan II
Velký kufr a prostorný interiér za nízkou cenu
Levný provoz a snadná dostupnost náhradních dílů
Úsporné diesely 1.5 dCi s průměrnou spotřebou kolem 4,5 l/100 km
Nabídka továrních verzí na LPG
Jednoduchá a relativně spolehlivá technika
Výrazně lepší antikorozní ochrana než u první generace
Slabiny a časté poruchy Dacia Logan II
1. Motory
1.0 SCe / 1.2 16V
Jednoduché a spolehlivé motory
Slabší dynamika, vyšší spotřeba při plném obsazení
0.9 TCe (66 kW)
Svižnější a kultivovanější motor
Riziko vyšší spotřeby oleje
Poruchy turbodmychadla a cívky zapalování
1.5 dCi (55–70 kW)
Nejlepší volba z hlediska spotřeby a životnosti
Slabiny: EGR ventil, vstřikovače, turbodmychadlo při vysokém nájezdu
Citlivost na kvalitu nafty
Verze LPG
Velmi levný provoz
Riziko rychlejšího opotřebení ventilů u starších motorů
Nutné častější seřizování
2. Převodovky
Manuální 5/6st. – spolehlivé, jen spojka odchází po 150–200 tis. km
Easy-R (robotizovaná) – časté problémy s mechatronikou, pomalejší reakce
3. Elektronika a výbava
Občasné poruchy centrálního zamykání a elektrických oken
MediaNav infotainment → zamrzání, pomalé reakce
Vadná čidla ABS a airbagů u starších kusů
Slabší alternátory a problémy s dobíjením
4. Podvozek a brzdy
Tvrdší odpružení, ale odolné na špatných cestách
Vůle v čepech a silentblocích kolem 100–150 tis. km
Bubnové brzdy vzadu – slabší účinnost při plném zatížení
5. Koroze
Výrazně lepší ochrana než u Loganu I
Riziková místa: spodní hrany dveří a podvozek po zimním provozu
Povrchová rez na výfuku a skrytých svarech
Shrnutí
Dacia Logan II je jednoduchý a levný sedan (či kombi MCV), který nabízí velký kufr, úsporné motory a dostupné díly. Nejlepší volbou je diesel 1.5 dCi nebo benzínový 0.9 TCe, případně tovární LPG. Slabší stránkou jsou převodovky Easy-R, občasné závady elektroniky a slabší dynamika u atmosférických motorů.