Vyberte motorizaci pro DACIA - SANDERO II (B8_)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 898 ccm366 kW / 90 HP3 / 1210.2012 -
- 998 ccm354 kW / 73 HP3 / 1212.2016 - 09.2020
- 999 ccm374 kW / 101 HP3 / 1211.2019 -
- 1149 ccm354 kW / 73 HP4 / 1605.2015 -
- 1149 ccm355 kW / 75 HP4 / 1610.2012 -
- 1461 ccm355 kW / 75 HP4 / 810.2012 -
- 1461 ccm363 kW / 84 HP4 / 801.2013 -
- 1461 ccm366 kW / 90 HP4 / 810.2012 -
- 1461 ccm370 kW / 95 HP4 / 808.2018 -
- 898 ccm366 kW / 90 HP3 / 1209.2015 -
- 999 ccm374 kW / 101 HP3 / 1211.2019 -
- 1149 ccm355 kW / 75 HP4 / 1610.2012 -
Dacia Sandero II (2012–2020): jednoduchý hatchback za rozumné peníze s několika známými slabinami
Dacia Sandero druhé generace přišla na trh v roce 2012 a zůstala ve výrobě až do roku 2020. Vůz se nabízel jako cenově dostupný pětidveřový hatchback, postavený na osvědčené technice Renaultu. Oproti první generaci přinesla modernější design, lepší výbavu a stále nízké provozní náklady. Kromě klasické verze Sandero existovala i oplastovaná varianta Sandero Stepway, oblíbená díky vyššímu podvozku.
Základní charakteristika modelu Sandero II
Karoserie: 5dveřový hatchback / crossover (Stepway)
Motory:
Benzínové: 1.0 SCe, 0.9 TCe, 1.2 16V, 1.6 MPI
LPG: 1.0 ECO-G, 1.2 LPG
Naftové: 1.5 dCi
Převodovky: 5st. manuál, Easy-R robotizovaná převodovka
Pohon: přední
Objem kufru: cca 320 l
Výbavy: Access, Ambiance, Arctica, Laureate, Stepway
Výhody Dacie Sandero II
Nízké pořizovací a provozní náklady
Jednoduchá konstrukce vhodná pro opravy doma
Spolehlivé motory při pravidelné údržbě
Poměrně prostorný interiér na svoji velikost
LPG verze s tovární úpravou – úspora na palivu
Vyšší světlá výška u verze Stepway
Slabiny a časté poruchy Dacia Sandero II
Sandero II je obecně jednoduchý a nenáročný vůz, ale má své slabiny – zejména u malých přeplňovaných motorů, elektroniky a podvozku.
1. Motory
0.9 TCe (66–90 kW)
Cukání při akceleraci – často vadná zapalovací cívka
Vyšší spotřeba oleje – hlavně u starších ročníků
Zanášení turba a sání při krátkých trasách
Při neodborné montáži LPG dochází k přehřívání ventilů
1.0 SCe (54–75 kW)
Slabší dynamika při plném zatížení
Choulostivost na kvalitu paliva – klepání motoru
U LPG verzí nutnost pravidelné kontroly ventilové vůle
1.5 dCi (55–66 kW)
Potíže se vstřikovači a čerpadlem paliva – u špatného paliva
Ucpávání DPF u městského provozu
Úniky oleje z turba a opotřebení EGR ventilu
2. Převodovky
Manuální převodovka
Vůle v řazení – hlavně u táhel řadicí páky
Spojka odchází dříve u LPG nebo městského provozu
Easy-R robotizovaná převodovka
Trhavé řazení, opožděné reakce
Poruchy mechatroniky a spojky už kolem 80–100 tis. km
Vyšší náklady na opravu než klasický manuál
3. Elektronika a komfort
Zamrzání infotainmentu Media Nav – zejména po startu
Vadné senzory ABS/ESP – svítící kontrolky
Slabší alternátor – neudrží napětí při nízkých otáčkách
Poruchy centrálního zamykání – hlavně zadní dveře
4. Podvozek a řízení
Vůle v předních čepech řízení – vrzání a klepání
Silentbloky zadní nápravy – typicky po 70–100 tis. km
Nevyvážené odpružení u verze Stepway – větší náklony v zatáčkách
Tlumiče často měkčí už z výroby – horší stabilita při dálniční jízdě
5. Karoserie a koroze
Koroze spodních hran dveří a víka kufru – hlavně u starších kusů
Netěsnosti světlometů – orosení, snížená svítivost
Lak náchylný na poškrábání – hlavně základní barvy
Shrnutí
Dacia Sandero II je ideální volba pro řidiče, kteří hledají levný, jednoduchý a praktický vůz. Při pravidelném servisu zvládne vysoké nájezdy, ale je třeba věnovat pozornost motorům 0.9 TCe a Easy-R převodovce. LPG verze mohou být velmi úsporné, pokud je motor správně seřízen. Díky levným dílům a robustní technice je Sandero II vhodné i pro méně zkušené řidiče nebo jako druhé auto do rodiny.
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz, www.motora.cz/vin
