Vyberte motorizaci pro FORD - GALAXY II (WA6)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1596 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1611.2010 - 06.2015
- 1999 ccm3107 kW / 145 HP4 / 1605.2006 - 06.2015
- 1999 ccm3149 kW / 203 HP4 / 1603.2010 - 06.2015
- 2261 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1609.2007 - 06.2015
- 1560 ccm385 kW / 115 HP4 / 802.2011 - 06.2015
- 1753 ccm374 kW / 100 HP4 / 805.2006 - 06.2015
- 1753 ccm392 kW / 125 HP4 / 805.2006 - 06.2015
- 1997 ccm385 kW / 115 HP4 / 1611.2007 - 06.2015
- 1997 ccm396 kW / 130 HP4 / 1605.2006 - 06.2015
- 1997 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1605.2006 - 06.2015
- 1997 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1605.2006 - 06.2015
- 1997 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1603.2010 - 06.2015
- 2179 ccm3129 kW / 175 HP4 / 1603.2008 - 12.2012
- 2179 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1611.2010 - 06.2015
- 1999 ccm3107 kW / 145 HP4 / 1605.2006 - 06.2015
Ford Galaxy II (WA6): pohodlné rodinné MPV se spolehlivými diesely a citlivou elektronikou
Druhá generace Fordu Galaxy, s označením WA6, se vyráběla v letech 2006 až 2015. Oproti předchůdci (WGR) už nevznikala ve spolupráci s VW a Seatem – Galaxy II se vyvinul přímo pod taktovkou Fordu. Auto vyrostlo, získalo modernější design, lepší jízdní vlastnosti a především bezpečnější konstrukci. V nabídce bylo až 7 míst k sezení, prostorný interiér a velký zavazadlový prostor. Díky úsporným dieselům TDCi se stal Galaxy II oblíbeným rodinným a firemním MPV.
Základní charakteristika modelu Galaxy II (WA6)
Karoserie: 5dveřové MPV (5–7 míst)
Motory – benzínové: 2.0 Duratec (107 kW), 2.3 Duratec (118 kW), 2.0 EcoBoost (149 kW)
Motory – naftové: 1.8 TDCi (92–92 kW), 2.0 TDCi (85–120 kW), 2.2 TDCi (129–147 kW)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6stupňová automatická Powershift
Pohon: přední kola
Objem kufru: 435 l (7místná konfigurace) / až 2 325 l po sklopení sedadel
Výhody Ford Galaxy II (WA6)
Prostorný interiér se 7 sedadly a velkým kufrem
Pohodlný podvozek vhodný i na dlouhé cesty
Široká nabídka výbavy a asistenčních systémů
Diesely TDCi – nízká spotřeba a slušný výkon
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Sdílené technické díly s Fordem S-Max → dostupné autodíly
Slabiny a časté poruchy Ford Galaxy II (WA6)
1. Motory
2.0 Duratec / 2.3 Duratec (benzín)
Spolehlivé jednotky, ale vyšší spotřeba (8–10 l/100 km)
Občasné problémy se zapalovacími cívkami
Netěsnosti víka ventilů
2.0 EcoBoost (149 kW)
Výborný výkon, ale citlivější na kvalitu paliva
Vyšší náklady na servis a spotřeba kolem 9–11 l/100 km
1.8 TDCi (92 kW)
Starší diesel, hlučnější chod
Problémy s dvouhmotovým setrvačníkem a EGR ventilem
2.0 TDCi (85–120 kW)
Nejrozšířenější a spolehlivý motor
Zanášení DPF při častých krátkých jízdách
Opotřebení vstřikovačů po vyšším nájezdu
2.2 TDCi (129–147 kW)
Silný a pružný motor, vhodný na dálky
Vyšší servisní náklady
Problémy s turbodmychadlem a dvouhmotovým setrvačníkem
2. Převodovky
5/6st. manuál
Spolehlivé, jen běžné opotřebení spojky a setrvačníku po 150–200 tis. km
6st. automat Powershift
Komfortní, ale slabé místo modelu
Problémy se spojkami a mechatronikou
Vyžaduje výměnu oleje každých 60 tis. km
3. Elektronika a výbava
Občasné výpadky centrálního zamykání
Problémy s parkovacími senzory (vlhkost)
Poruchy elektrického ovládání sedadel a oken
Nestabilní funkce infotainmentu (zamrzání, Bluetooth)
4. Podvozek a brzdy
Vůle v čepech a silentblocích přední nápravy
Rychlejší opotřebení zadních brzdových kotoučů
Tlumiče se opotřebují po 120–150 tis. km
5. Koroze
Karoserie dobře chráněná
Riziková místa: spodní hrany dveří a víko kufru
Podvozek (výfuk, ramena) náchylnější k povrchové korozi
Shrnutí
Ford Galaxy II (WA6) je velké a komfortní MPV, ideální pro rodiny i firemní využití. Nejlepší volbou jsou diesely 2.0 TDCi s manuální převodovkou – kombinují slušný výkon, úspornost a dostupné díly. Slabinou modelu zůstává převodovka Powershift a typické závady elektroniky.