Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

Mercedes-Benz W212 je čtvrtá generace řady E, která navázala na model W211. Vyráběl se jako sedan (W212), kombi (S212), kupé (C207) a kabriolet (A207).
Ve srovnání s předchůdcem je mechanicky jednodušší a robustnější, ale i on má svá slabší místa – zejména u některých motorů, automatických převodovek a vzduchového podvozku.
Facelift v roce 2013 (označován někdy jako „W212.2“) přinesl modernější vzhled, LED světla a upravený interiér.

Co W212 nabízí?
Karoserie: sedan, kombi, kupé, kabriolet

Výbava (závisí na linii – Classic, Elegance, Avantgarde, AMG Line):

Bi-Xenon/LED světla, dvouzónová klimatizace, kožený interiér, COMAND navigace, vzduchový podvozek AIRMATIC, aktivní asistent jízdy v pruzích, tempomat s radarem, 4MATIC pohon

Převodovky:

6st. manuál (základní modely)
7G-Tronic Plus (722.9)
Vzácně 9G-Tronic (u posledních kusů)
Výborná odhlučněnost, klidná jízda, silné brzdné účinky

Časté poruchy a slabiny Mercedes W212
1. Dieselové motory
OM646 EVO (E200 / E220 CDI – do 2011)
jednoduchý a spolehlivý
slabiny: EGR ventil, turbo, karbonizace sání

OM651 (E200 / E220 / E250 CDI – od 2010)

známý problém:
vytahování rozvodového řetězu
vstřikovače Delphi
chybné regenerace DPF
praskání pístních kroužků (u Euronormy 5)
odladěnější až od roku 2013
OM642 (E300 / E350 CDI – V6)
silný a kultivovaný

slabiny:
netěsnosti kolem sacího traktu,
vířivé klapk
DPF a EGR ventily
úniky oleje kolem turba

2. Benzínové motory
M271 (E200 Kompressor / CGI)
častý problém:
vytahaný rozvodový řetěz
vadné variátory vačky
zvýšená spotřeba oleje

M274 (E200, E250 CGI – 1.8 / 2.0 Turbo)
mírně vylepšený, ale stále:
olejové úniky, poruchy cívky, senzor vačky, sací trakta

M276 (E300 / E350 – V6)
celkově spolehlivý, ale:
netěsnosti víka ventilů, DPF u 4MATIC
opotřebení rozvodového kola (vzácně)

3. Automatická převodovka – 7G-Tronic Plus (722.9)
Funguje dobře, pokud se mění olej každých 60–80 tis. km

Pokud ne:

cukání při přeřazení, rázy, chyba řídicí jednotky, únik oleje z konektoru
V pozdějších verzích již robustnější elektrodeska

4. Elektronika a výbava
Zámky dveří – problémy s mikrospínači
PDC senzory, COMAND systém, Bluetooth modul – časté restarty nebo nefunkčnost
ESP/ABS čidla – ztráta signálu, zejména v zimě
Automatické stěrače a světla – selhání senzoru deště/světla
Elektronická parkovací brzda – poruchy modulu nebo aktuátoru

5. Podvozek
AIRMATIC (u výbavy Avantgarde/AMG Line nebo 4MATIC):
poruchy měchů, vadný kompresor, regulační ventily
Zadní náprava (u kombi):
opotřebené silentbloky, ložiska, čepy
Vůle ve stabilizátorech, ramenech, uložení tlumičů – hlavně u verzí s AMG podvozkem

Často měněné díly
Rozvodový řetěz OM651 / M271, EGR ventil, swirl klapky, těsnění sacího traktu
Zapalovací cívky, senzory vačky/kliky, snímače DPF a teploty
Konektor převodovky, elektrodeska, filtr a olej převodovky
PDC senzory, zámky dveří, COMAND moduly, čidla ABS/ESP
Měchy AIRMATIC, kompresor, snímače výšky, zadní tlumiče

Shrnutí
Mercedes-Benz W212 patří k povedeným generacím řady E. Je pohodlný, odhlučněný a při správném výběru motoru i velmi spolehlivý.
Zásadní je dát si pozor na motory OM651 a M271 (rozvody), kontrolovat servis převodovky a stav elektroniky, zejména u výbav s AIRMATIC podvozkem.

Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin