Vyberte motorizaci pro PORSCHE - CAYENNE (92A)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 3598 ccm3220 kW / 300 HP6 / 2406.2010 - 12.2018
- 3604 ccm3309 kW / 420 HP6 / 2410.2014 - 05.2018
- 3604 ccm3324 kW / 440 HP6 / 2402.2015 - 05.2018
- 4806 ccm3294 kW / 400 HP8 / 3206.2010 - 05.2014
- 4806 ccm3309 kW / 420 HP8 / 3206.2012 - 05.2018
- 4806 ccm3368 kW / 500 HP8 / 3206.2010 - 05.2014
- 4806 ccm3382 kW / 520 HP8 / 3210.2014 - 05.2018
- 4806 ccm3397 kW / 540 HP8 / 3206.2010 - 05.2014
- 4806 ccm3405 kW / 550 HP8 / 3210.2012 - 05.2014
- 4806 ccm3419 kW / 570 HP8 / 3201.2015 - 05.2018
- 2967 ccm3155 kW / 211 HP6 / 2406.2010 - 05.2018
- 2967 ccm3176 kW / 239 HP6 / 2406.2010 - 05.2018
- 2967 ccm3180 kW / 245 HP6 / 2406.2011 - 05.2018
- 2967 ccm3184 kW / 250 HP6 / 2408.2014 - 05.2018
- 2967 ccm3193 kW / 262 HP6 / 2410.2014 - 05.2018
- 4134 ccm3281 kW / 382 HP8 / 3210.2012 - 05.2014
- 4134 ccm3283 kW / 385 HP8 / 3210.2014 - 05.2018
- 2995 ccm3245 kW / 333 HP6 / 2405.2011 - 05.2017
Porsche Cayenne II (92A): luxusní SUV s výkonnými motory a vyššími servisními náklady
Porsche Cayenne druhé generace, s označením 92A, se vyráběl v letech 2010 až 2017. Oproti první generaci (9PA) přinesl odlehčenou konstrukci, modernější design a úspornější motory. V nabídce se objevily benzinové, dieselové i hybridní varianty. Cayenne II je prémiové SUV, které spojuje sportovní charakter značky Porsche s praktičností a komfortem pro každodenní používání.
Základní charakteristika modelu Cayenne II (92A)
Karoserie: SUV (5 dveří)
Motory – benzínové:
3.6 V6 (220–220 kW, facelift až 220 kW)
3.6 V6 Biturbo (309 kW, od faceliftu)
4.8 V8 (294–294 kW)
4.8 V8 GTS (309–324 kW)
4.8 V8 Turbo (368–382 kW)
4.8 V8 Turbo S (405–419 kW)
Motory – naftové:
3.0 V6 TDI (176–193 kW)
4.2 V8 TDI (283 kW)
Motory – hybridní:
3.0 V6 Hybrid (279 kW systémový výkon)
3.0 V6 S E-Hybrid Plug-in (306 kW, od 2014)
Převodovky: 6stupňová manuální (vzácně), 8stupňová automatická Tiptronic S
Pohon: 4x4 (stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem)
Objem kufru: 670 l / až 1 780 l po sklopení sedadel
Výhody Porsche Cayenne II (92A)
Výrazně modernější design a kvalitnější interiér než u 1. generace
Široká nabídka motorů včetně plug-in hybridu
Výborné jízdní vlastnosti na silnici i v lehkém terénu
Pohodlný a luxusní interiér s možností bohaté výbavy
Dobrá antikorozní ochrana karoserie
Verze Turbo a Turbo S → extrémní výkon a prestiž
Slabiny a časté poruchy Porsche Cayenne II (92A)
1. Motory
3.6 V6
Základní motor, spolehlivý, ale slabší dynamika pro těžké SUV
Občasná spotřeba oleje
3.6 V6 Biturbo (309 kW)
Silný a moderní motor (facelift)
Riziko poruch turbodmychadla po vysokém nájezdu
4.8 V8 / GTS
Výborný výkon a zvuk
Riziko vyšší spotřeby oleje a závad vstřikování
Vysoká spotřeba paliva (12–14 l/100 km)
4.8 V8 Turbo / Turbo S
Extrémní výkon
Riziko poruch turbodmychadel, chlazení a vstřikování
Velmi nákladný servis
3.0 V6 TDI / 4.2 V8 TDI
Silné a úsporné diesely
Typické problémy s EGR, DPF a vstřikovači
4.2 TDI: riziko drahých oprav turbodmychadel
Hybridní verze
Úspornější při častém nabíjení
Riziko degradace baterie a poruchy elektrického pohonu
Vyšší pořizovací i servisní náklady
2. Převodovka
8st. Tiptronic S
Komfortní a odolná převodovka
Nutná pravidelná výměna oleje (každých 60 tis. km)
U silných motorů (Turbo, V8 TDI) možnost poruch měniče po vysokém nájezdu
3. Elektronika a výbava
Problémy s infotainmentem PCM (zamrzání, nutnost aktualizací)
Poruchy čidel (ABS, parkovací senzory, radary adaptivního tempomatu)
Elektronická parkovací brzda občas selhává
U hybridů poruchy nabíjecího systému
4. Podvozek a brzdy
Vzduchový podvozek → komfortní, ale drahý na opravy (měchy, kompresory)
Vysoká zátěž na brzdy, hlavně u verzí Turbo → častá výměna kotoučů a destiček
Vůle v ramenech náprav po vyšším nájezdu
5. Koroze
Velmi dobrá antikorozní ochrana
Riziková místa pouze při mechanickém poškození
Shrnutí
Porsche Cayenne II (92A) je luxusní SUV, které kombinuje praktičnost, výkon a prestiž. Nejlepší volbou je dieselový 3.0 V6 TDI nebo silný benzínový 3.6 V6 Biturbo po faceliftu. Pro náročné zákazníky jsou k dispozici verze Turbo a Turbo S, ale ty mají vysoké servisní náklady. Slabšími místy jsou složitý vzduchový podvozek, drahé opravy turbodmychadel a elektronika.
