Vyberte motorizaci pro ŠKODA - OCTAVIA I (1U2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1390 ccm355 kW / 75 HP4 / 1609.2000 - 12.2010
- 1397 ccm344 kW / 60 HP4 / 804.1999 - 03.2001
- 1595 ccm374 kW / 101 HP4 / 802.1997 - 12.2007
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 811.2000 - 12.2010
- 1598 ccm355 kW / 75 HP4 / 809.1996 - 09.2004
- 1781 ccm392 kW / 125 HP4 / 2009.1996 - 07.2000
- 1781 ccm3110 kW / 150 HP4 / 2008.1997 - 12.2010
- 1781 ccm3110 kW / 150 HP4 / 2005.2001 - 05.2006
- 1781 ccm3132 kW / 180 HP4 / 2005.2001 - 01.2006
- 1984 ccm385 kW / 116 HP4 / 804.1999 - 05.2007
- 1896 ccm350 kW / 68 HP4 / 806.1997 - 12.2003
- 1896 ccm366 kW / 90 HP4 / 809.1996 - 03.2010
- 1896 ccm374 kW / 100 HP4 / 810.2005 - 12.2010
- 1896 ccm381 kW / 110 HP4 / 808.1997 - 01.2006
- 1896 ccm396 kW / 130 HP4 / 809.2002 - 09.2004
Škoda Octavia I liftback (1U2): průkopnický model, který se osvědčil spolehlivostí i jednoduchostí
Škoda Octavia I, označení 1U2 pro karoserii liftback, byla uvedena na trh v roce 1996 a vyráběla se až do roku 2010 (včetně verze Tour). Šlo o první vůz značky Škoda postavený na koncernové platformě PQ34 sdílené s Volkswagen Golf IV. Octavia I se stala milníkem díky svému prostornému kufru, jednoduché technice, solidní výdrži a široké nabídce motorizací.
Základní charakteristika modelu Octavia I (1U2)
Karoserie: 5dveřový liftback
Motory: benzínové (1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0), naftové (1.9 SDI, 1.9 TDI)
Převodovky: 5stupňová manuální, 4stupňová automatická
Platforma: PQ34 (Golf IV, Audi A3, Seat Leon I)
Pohon: přední / 4x4 (u verzí 1.8T 4x4 a 1.9 TDI 4x4)
Objem kufru: 528 l / až 1 328 l po sklopení sedadel
Výhody Škody Octavia I (1U2)
Spolehlivá a jednoduchá technika – snadno opravitelná
Nízké provozní náklady
Odolné motory – hlavně 1.9 SDI a 1.9 TDI
Kvalitní podvozek – zvládá i horší silnice
Dostupnost levných náhradních dílů
Ideální volba jako první auto nebo pracovní vůz
Slabiny a časté poruchy Škoda Octavia I
Po více než 20 letech provozu se u modelu 1U2 objevují opakující se závady. Ty se týkají zejména elektriky, přední nápravy, koroze a dieselových vstřikovacích systémů.
1. Motory a jejich známé problémy
1.9 SDI / 1.9 TDI (66–96 kW)
Úniky nafty z vysokotlakého čerpadla
Vadné váhy vzduchu – snížený výkon, kouřivost
Turba s vůlí – pískání, horší zátah
Vadné EGR ventily – zvýšená spotřeba, kolísání otáček
Zadřená klapka sání, zanesený intercooler
1.8T (110–132 kW)
Spotřeba oleje – hlavně u vyššího nájezdu
Zanesené sací ventily – vlivem přímého vstřiku
Vadné zapalovací moduly a svíčky – nepravidelný chod motoru
1.6 MPI / 2.0 MPI
Vysoká spotřeba paliva
Vadné cívky, škubání motoru
Problémy s volnoběhem – nečistoty v klapce
2. Převodovky
5stupňová manuální
Slabý synchron 2. stupně – škrábání při řazení
Vůle v táhle řazení
4stupňová automatická (AL4)
Rychlé opotřebení spojek
Trhání při přeřazování
Doporučuje se výměna oleje každých 40 000 km
3. Elektrika a komfort
Poruchy centrálního zamykání a el. oken
Vadné relé č. 109 – auto nestartuje, žádné kontrolky
Problémy s imobilizérem – nelze nastartovat
Výpadky přístrojové desky, špatné kontakty
Nestabilní alternátory, nefunkční dobíjení
4. Podvozek a brzdy
Vymlácené silentbloky ramen – klepání na nerovnostech
Opotřebené čepy řízení a axiální táhla
Zarezlé lanovody ruční brzdy
Pískání a házení brzdových kotoučů – často kvůli nekvalitním dílům nebo přehřátí
5. Koroze karoserie
Koroze zadních lemů, prahů a spodku dveří
Skrytá rez pod plastovými prahy
Zkorodované výfuky a úchyty náprav
U starších verzí často bez pozinkování – nutnost lokálního ošetření
Shrnutí
Škoda Octavia I liftback (1U2) i po letech představuje odolný, dostupný a snadno servisovatelný vůz, který nabízí jednoduchou techniku, nízké náklady na provoz a širokou dostupnost dílů. Nejvíce potíží vzniká u vozů s vyšším nájezdem a u verzí s automatickou převodovkou. Správně udržovaná Octavia I však stále dobře poslouží jako spolehlivé každodenní auto.
