Vyberte motorizaci pro VW - PASSAT B6 (3C2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1390 ccm390 kW / 122 HP4 / 1605.2007 - 07.2010
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 805.2005 - 07.2010
- 1598 ccm385 kW / 115 HP4 / 1603.2005 - 06.2008
- 1798 ccm3112 kW / 152 HP4 / 1611.2009 - 07.2010
- 1798 ccm3118 kW / 160 HP4 / 1605.2007 - 07.2010
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2005 - 07.2010
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1609.2005 - 07.2010
- 1984 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1607.2005 - 07.2010
- 3168 ccm3184 kW / 250 HP6 / 2411.2005 - 07.2010
- 3597 ccm3220 kW / 300 HP6 / 2404.2007 - 07.2010
- 1598 ccm377 kW / 105 HP4 / 1608.2009 - 07.2010
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 803.2005 - 07.2010
- 1968 ccm381 kW / 110 HP4 / 1611.2008 - 07.2010
- 1968 ccm388 kW / 120 HP4 / 1611.2005 - 05.2007
- 1968 ccm390 kW / 122 HP4 / 1608.2005 - 07.2006
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1603.2005 - 11.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 803.2005 - 05.2009
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1603.2005 - 07.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1603.2005 - 08.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 803.2005 - 05.2009
- 1968 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1601.2009 - 11.2010
- 1968 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1608.2005 - 05.2009
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1608.2005 - 07.2010
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1605.2009 - 07.2010
- 1390 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1601.2009 - 07.2010
Volkswagen Passat B6 (3C2): manažerský sedan s moderní technikou a problematickými diesely
Volkswagen Passat šesté generace, s označením B6 (3C2 – sedan, 3C5 – Variant), se vyráběl v letech 2005 až 2010. Oproti předchůdci B5.5 dostal zcela novou platformu PQ46, modernější design a bohatší bezpečnostní i komfortní výbavu. Přestože nabídl vysokou úroveň techniky a prostorný interiér, některé motorizace a převodovky přinesly vyšší riziko poruch, což má vliv na spolehlivost ojetin.
Základní charakteristika modelu Passat B6 (3C2)
Karoserie: sedan (3C2), kombi Variant (3C5)
Motory – benzínové:
1.6 MPI (75 kW)
1.6 FSI (85 kW)
2.0 FSI (110 kW)
2.0 TFSI (147 kW)
3.2 V6 FSI (184 kW, 4Motion)
Motory – naftové TDI:
1.9 TDI PD (77 kW)
2.0 TDI PD (103–125 kW)
2.0 TDI CR (81–125 kW, od 2008)
2.5 V6 TDI (120 kW, omezeně)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6stupňová automatická Tiptronic, 6/7stupňová dvouspojková DSG
Pohon: přední kola, 4Motion u vybraných verzí
Objem kufru: 565 l (sedan)
Výhody Volkswagen Passat B6 (3C2)
Moderní design a kvalitní interiér
Prostorný a pohodlný sedan střední třídy
Široká nabídka motorů a výbav
Vysoká bezpečnostní úroveň (ESP, airbagy, asistenční systémy)
Verze 4Motion → jistější jízdní vlastnosti
Úsporné diesely (hlavně 1.9 TDI PD a 2.0 TDI CR)
Slabiny a časté poruchy Volkswagen Passat B6 (3C2)
1. Motory
1.6 MPI / 1.6 FSI
Spolehlivé, ale slabší dynamika
U FSI riziko karbonizace sacích ventilů
2.0 FSI / 2.0 TFSI
Výkonné a kultivované motory
Spotřeba oleje u TFSI po větším nájezdu
Problémy s vysokotlakým palivovým čerpadlem
3.2 V6 FSI
Silný a spolehlivý motor
Vysoká spotřeba paliva (10–13 l/100 km)
Dražší servis a vyšší cena náhradních dílů
1.9 TDI PD (77 kW)
Jednoduchý a spolehlivý motor
Slabší dynamika, ale velmi úsporný (5 l/100 km)
2.0 TDI PD (103–125 kW)
Nejproblémovější motorizace B6
Poruchy vstřikovačů Siemens, praskající hlavy válců
Problémy s olejovým čerpadlem a turbodmychadlem
2.0 TDI CR (81–125 kW, od 2008)
Spolehlivější common-rail
Nižší hlučnost a menší riziko závad
Citlivý na kvalitu paliva
2. Převodovky
Manuály (5/6st.)
Spolehlivé, běžné opotřebení spojky a dvouhmotového setrvačníku
Tiptronic (6st. automat)
Odolnější než DSG, ale vyšší spotřeba paliva
DSG (6/7st.)
Komfortní, rychlé řazení
Časté poruchy mechatroniky a spojek
Vyžaduje pravidelnou výměnu oleje
3. Elektronika a výbava
Problémy s elektronickou parkovací brzdou
Závady komfortní jednotky (centrální zamykání, alarm)
Vadná čidla ABS, ESP a airbagu
Nestabilní infotainment (zamrzání, výpadky)
4. Podvozek a brzdy
Víceprvková přední náprava → výborné jízdní vlastnosti, ale dražší servis
Vůle v čepech a silentblocích už kolem 100 tis. km
Zadní brzdy méně trvanlivé
Tlumiče a pružiny vyžadují častější výměnu při těžkém provozu
5. Koroze
Karoserie celkově dobře chráněná
Riziková místa: spodní hrany dveří, víko kufru, podběhy
Povrchová koroze výfuku a podvozku u starších kusů
Shrnutí
Volkswagen Passat B6 (3C2) je moderní manažerský sedan, který nabídl vysoký komfort a širokou paletu motorů. Nejlepší volbou je spolehlivý diesel 1.9 TDI PD nebo novější 2.0 TDI CR. Naopak je nutné vyhnout se problematickým motorům 2.0 TDI PD a být obezřetný u převodovek DSG a elektronické parkovací brzdy.