Vyberte motorizaci pro VW - TOURAN (1T1, 1T2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1390 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1602.2006 - 05.2010
- 1390 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1611.2006 - 05.2010
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 807.2003 - 05.2010
- 1598 ccm385 kW / 115 HP4 / 1602.2003 - 01.2007
- 1984 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1610.2003 - 01.2007
- 1896 ccm366 kW / 90 HP4 / 811.2004 - 05.2010
- 1896 ccm374 kW / 100 HP4 / 802.2003 - 05.2004
- 1896 ccm377 kW / 105 HP4 / 808.2003 - 05.2010
- 1968 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1602.2003 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 1608.2003 - 05.2010
- 1968 ccm3103 kW / 140 HP4 / 812.2005 - 05.2010
- 1968 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1612.2005 - 05.2010
- 1390 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1605.2009 - 05.2010
- 1984 ccm380 kW / 109 HP4 / 802.2006 - 05.2009
- 1595 ccm375 kW / 102 HP4 / 811.2006 - 05.2010
Volkswagen Touran I (1T1, 1T2): praktické MPV se spolehlivými diesely a citlivými TSI
Volkswagen Touran první generace, s označením 1T1 a 1T2, se vyráběl v letech 2003 až 2010. Vznikl na platformě VW Golf V a nabízel prostorný interiér až pro 7 osob, variabilní sedačky a velký zavazadlový prostor. V Česku se stal velmi populárním rodinným autem díky dostupným motorům TDI, nízké spotřebě a jednoduchému servisu. V roce 2006 prošel faceliftem (1T2) s modernější maskou a světlomety.
Základní charakteristika modelu Touran I (1T1, 1T2)
Karoserie: MPV (5–7 míst)
Motory – benzínové:
1.6 MPI (75 kW)
1.6 FSI (85 kW)
1.4 TSI (103 kW)
2.0 FSI (110 kW)
2.0 TSI (125 kW, GT)
Motory – naftové TDI:
1.9 TDI PD (66–77 kW)
2.0 TDI PD (100–125 kW)
2.0 TDI CR (81–103 kW, od 2008)
Převodovky: 5/6stupňová manuální, 6stupňová automatická Tiptronic, 6/7stupňová DSG
Pohon: přední kola
Objem kufru: 695 l (5místná verze) / až 1 989 l po sklopení sedadel
Výhody Volkswagen Touran I
Prostorný a variabilní interiér (posuvná a vyjímatelná sedadla)
Možnost až 7 míst k sezení
Úsporné a osvědčené diesely 1.9 TDI a 2.0 TDI CR
Bohatá bezpečnostní výbava (ESP, airbagy)
Kvalitní zpracování interiéru
Levné a dostupné náhradní díly
Slabiny a časté poruchy Volkswagen Touran I (1T1, 1T2)
1. Motory
1.6 MPI / FSI
Spolehlivé, ale slabší dynamika
FSI náchylné na karbonizaci sacích ventilů
1.4 TSI (103 kW)
Rizikový motor → problémy s rozvodovým řetězem
Spotřeba oleje a poruchy turba
2.0 FSI / 2.0 TSI
Silné, ale vyšší spotřeba paliva
Riziko závad vstřikování a turbodmychadla
1.9 TDI PD (66–77 kW)
Nejrozšířenější a spolehlivý diesel
Levný servis, ale hlučnější chod
2.0 TDI PD (100–125 kW)
Časté poruchy vstřikovačů Siemens
Riziko praskajících hlav válců
Problémy s olejovým čerpadlem
2.0 TDI CR (od 2008)
Mnohem spolehlivější než PD
Nižší hlučnost a kultivovanější chod
Občasné problémy s EGR a DPF
2. Převodovky
Manuály (5/6st.)
Spolehlivé, ale běžné opotřebení spojky a dvouhmotového setrvačníku
Tiptronic (6st.)
Odolnější než DSG, ale zvyšuje spotřebu
DSG (6/7st.)
Komfortní, ale riziko poruch mechatroniky a spojek
Vyžaduje pravidelnou výměnu oleje
3. Elektronika a výbava
Časté problémy s komfortní jednotkou (centrál, okna)
Vadné senzory ABS a ESP
Elektronická parkovací brzda (u faceliftu) → poruchy
Klimatizace: netěsnosti a poruchy kompresoru
4. Podvozek a brzdy
Přední náprava: vůle v čepech a silentblocích po 100–150 tis. km
Zadní brzdy méně trvanlivé
Tlumiče a pružiny vyžadují výměnu kolem 150 tis. km
5. Koroze
Karoserie dobře chráněná
Riziková místa: spodní hrany dveří, zadní lemy blatníků
Povrchová rez na podvozku a výfuku
Shrnutí
Volkswagen Touran I (1T1, 1T2) je praktické rodinné MPV, které nabízí dostatek prostoru, variabilní interiér a úsporné diesely. Nejlepší volbou je osvědčený 1.9 TDI nebo novější 2.0 TDI CR. Rizikovými motory jsou hlavně 1.4 TSI a 2.0 TDI PD. Slabší stránkou jsou také převodovky DSG a elektronická parkovací brzda.
