Nejste si jistí správným výběrem autodílu pro vaše vozidlo? Vyhledáme jej za vás dle VIN!

BMW F20 je druhá generace řady 1 v karoserii 5dveřového hatchbacku, která se na trhu objevila v roce 2011 a prošla faceliftem v roce 2015.
Jako poslední ve své třídě nabídla klasický zadní pohon, díky čemuž si udržela sportovní charakter a typický projev BMW. Vedle něj ale přinesla i některé bolístky – hlavně u prvních ročníků s diesely a benzínovými čtyřválci.

Co F20 nabízí?
Karoserie 5dveřový hatchback (3dveřová verze F21)
Bohatou výbavu: xenony/LED, iDrive, sportovní sedadla, automat ZF, adaptivní podvozek, tempomat, PDC, navigace, M pakety
Motory od úsporné 114d po silné 140i (M140i)
Pohon: zadní kola nebo xDrive (u vybraných motorizací)
Manuál nebo 8stupňový automat ZF

Časté poruchy a slabiny BMW F20
1. Motory – diesel
N47 (114d, 116d, 118d, 120d do r. 2015)
Největší riziko: rozvody umístěné vzadu u převodovky – známé chrastění a nutnost demontáže motoru
Dále časté: EGR, váha vzduchu, karbonizace sání, DPF

B47 (po faceliftu)
Lepší konstrukce rozvodů, ale stále náchylnost k zanášení a poruchám AGR, DPF
O něco lepší kultivovanost a spotřeba

2. Motory – benzín
N13 (114i, 116i, 118i – do 2015)
Přímovstřikové motory s turbem
Problémy: rozvody, napínáky, VANOS, spotřeba oleje, cívky

B38 a B48 (po faceliftu)
Spolehlivější, s nižší spotřebou a menší hlučností
Přesto se objevují poruchy cívky, turbo hadic nebo výpadky start-stop

M135i a M140i (N55/B58)

Výkonné řadové šestiválce – vysoce ceněné
Obecně spolehlivé, ale náročnější na servis (turbo, vstřiky, čerpadla)

3. Automatická převodovka ZF
8stupňový automat ZF (u většiny verzí nad 116i/116d)
Velmi dobré řazení, ale pouze při pravidelné výměně oleje (každých 80–100 tis. km)
Bez výměny: rázy při řazení, opožděné reakce, chyba mechatroniky

4. xDrive a podvozek
xDrive pohon má spojku mezi nápravami – při rozdílném opotřebení pneu hrozí přetížení
Vůle v ložiskách kol, čepu řízení a silentblocích
U sportovních verzí (M-paket) tvrdší podvozek = rychlejší opotřebení tlumičů

5. Elektronika
Problémy s:
Senzory ABS, parkovacími senzory (PDC), dešťovým senzorem
Výpadky iDrive, zamrzání navigace, poruchy ovladače
Centrální zamykání (řídicí modul komfortu)
U verze se start-stop se občas objevují chyby startéru nebo baterie

Doporučení při výběru
Nejlepší diesel:

118d nebo 120d s B47 – kultivovaný čtyřválec, vhodný i na dálnice
Verze s xDrive zvládne celoroční provoz bez potíží

Nejlepší benzín:

118i/120i s B38/B48 (po faceliftu) – spolehlivější a úspornější

M135i/M140i – pokud hledáš zábavu a výkon bez kompromisu

Na co si dát pozor:

Motory N47 a N13 – rozvody, VANOS, spotřeba oleje
Automat – bez výměny oleje hrozí opravy za desetitisíce
Elektronika iDrive a senzory
xDrive – ověřit správnou funkci, ideálně na mokré/kluzké vozovce

Náhradní díly a servis
F20 má skvělou dostupnost originálních i aftermarket dílů.
Doporučené značky: ZF, Sachs, INA, Bosch, Lemförder, Meyle HD, Hella

Často měněné díly:

Rozvody (N47, N13), vstřiky, EGR, turbo hadice
Ložiska kol, čepy, silentbloky, tlumiče
Váha vzduchu, cívky, svíčky, čidla ABS
Ovladač iDrive, PDC senzory, modul komfortu

Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin