Vyberte motorizaci pro BMW - 1 (F20)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1499 ccm380 kW / 109 HP3 / 1203.2015 - 06.2019
- 1499 ccm3100 kW / 136 HP3 / 1207.2015 - 06.2019
- 1598 ccm375 kW / 102 HP4 / 1607.2012 - 02.2015
- 1598 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1607.2011 - 02.2015
- 1598 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1603.2015 - 06.2015
- 1598 ccm3125 kW / 170 HP4 / 1607.2011 - 02.2015
- 1598 ccm3130 kW / 177 HP4 / 1603.2015 - 06.2016
- 1997 ccm3160 kW / 218 HP4 / 1603.2012 - 11.2017
- 1997 ccm3175 kW / 238 HP4 / 1603.2012 - 11.2017
- 1998 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1607.2016 - 06.2019
- 1998 ccm3165 kW / 224 HP4 / 1607.2016 - 06.2019
- 2979 ccm3235 kW / 320 HP6 / 2407.2012 - 02.2015
- 2979 ccm3235 kW / 320 HP6 / 2411.2012 - 02.2015
- 2979 ccm3240 kW / 326 HP6 / 2403.2015 - 06.2016
- 2979 ccm3240 kW / 326 HP6 / 2403.2015 - 06.2016
- 2998 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2407.2016 - 06.2019
- 2998 ccm3250 kW / 340 HP6 / 2407.2016 - 06.2019
- 1496 ccm370 kW / 95 HP3 / 1207.2015 - 06.2019
- 1496 ccm385 kW / 116 HP3 / 1203.2015 - 06.2019
- 1598 ccm370 kW / 95 HP4 / 1611.2012 - 06.2015
- 1598 ccm385 kW / 116 HP4 / 1603.2012 - 02.2015
- 1995 ccm385 kW / 116 HP4 / 1607.2011 - 02.2015
- 1995 ccm3100 kW / 136 HP4 / 1607.2011 - 06.2019
- 1995 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1607.2011 - 02.2015
- 1995 ccm3105 kW / 143 HP4 / 1607.2013 - 02.2015
- 1995 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
- 1995 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
- 1995 ccm3120 kW / 163 HP4 / 1607.2011 - 06.2019
- 1995 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1607.2011 - 02.2015
- 1995 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1611.2012 - 02.2015
- 1995 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
- 1995 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
- 1995 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1607.2011 - 02.2015
- 1995 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1611.2012 - 02.2015
- 1995 ccm3151 kW / 205 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
- 1995 ccm3151 kW / 205 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
- 1995 ccm3155 kW / 211 HP4 / 1603.2012 - 06.2019
- 1995 ccm3160 kW / 218 HP4 / 1603.2012 - 02.2015
- 1995 ccm3165 kW / 224 HP4 / 1603.2015 - 06.2019
BMW F20 je druhá generace řady 1 v karoserii 5dveřového hatchbacku, která se na trhu objevila v roce 2011 a prošla faceliftem v roce 2015.
Jako poslední ve své třídě nabídla klasický zadní pohon, díky čemuž si udržela sportovní charakter a typický projev BMW. Vedle něj ale přinesla i některé bolístky – hlavně u prvních ročníků s diesely a benzínovými čtyřválci.
Co F20 nabízí?
Karoserie 5dveřový hatchback (3dveřová verze F21)
Bohatou výbavu: xenony/LED, iDrive, sportovní sedadla, automat ZF, adaptivní podvozek, tempomat, PDC, navigace, M pakety
Motory od úsporné 114d po silné 140i (M140i)
Pohon: zadní kola nebo xDrive (u vybraných motorizací)
Manuál nebo 8stupňový automat ZF
Časté poruchy a slabiny BMW F20
1. Motory – diesel
N47 (114d, 116d, 118d, 120d do r. 2015)
Největší riziko: rozvody umístěné vzadu u převodovky – známé chrastění a nutnost demontáže motoru
Dále časté: EGR, váha vzduchu, karbonizace sání, DPF
B47 (po faceliftu)
Lepší konstrukce rozvodů, ale stále náchylnost k zanášení a poruchám AGR, DPF
O něco lepší kultivovanost a spotřeba
2. Motory – benzín
N13 (114i, 116i, 118i – do 2015)
Přímovstřikové motory s turbem
Problémy: rozvody, napínáky, VANOS, spotřeba oleje, cívky
B38 a B48 (po faceliftu)
Spolehlivější, s nižší spotřebou a menší hlučností
Přesto se objevují poruchy cívky, turbo hadic nebo výpadky start-stop
M135i a M140i (N55/B58)
Výkonné řadové šestiválce – vysoce ceněné
Obecně spolehlivé, ale náročnější na servis (turbo, vstřiky, čerpadla)
3. Automatická převodovka ZF
8stupňový automat ZF (u většiny verzí nad 116i/116d)
Velmi dobré řazení, ale pouze při pravidelné výměně oleje (každých 80–100 tis. km)
Bez výměny: rázy při řazení, opožděné reakce, chyba mechatroniky
4. xDrive a podvozek
xDrive pohon má spojku mezi nápravami – při rozdílném opotřebení pneu hrozí přetížení
Vůle v ložiskách kol, čepu řízení a silentblocích
U sportovních verzí (M-paket) tvrdší podvozek = rychlejší opotřebení tlumičů
5. Elektronika
Problémy s:
Senzory ABS, parkovacími senzory (PDC), dešťovým senzorem
Výpadky iDrive, zamrzání navigace, poruchy ovladače
Centrální zamykání (řídicí modul komfortu)
U verze se start-stop se občas objevují chyby startéru nebo baterie
Doporučení při výběru
Nejlepší diesel:
118d nebo 120d s B47 – kultivovaný čtyřválec, vhodný i na dálnice
Verze s xDrive zvládne celoroční provoz bez potíží
Nejlepší benzín:
118i/120i s B38/B48 (po faceliftu) – spolehlivější a úspornější
M135i/M140i – pokud hledáš zábavu a výkon bez kompromisu
Na co si dát pozor:
Motory N47 a N13 – rozvody, VANOS, spotřeba oleje
Automat – bez výměny oleje hrozí opravy za desetitisíce
Elektronika iDrive a senzory
xDrive – ověřit správnou funkci, ideálně na mokré/kluzké vozovce
Náhradní díly a servis
F20 má skvělou dostupnost originálních i aftermarket dílů.
Doporučené značky: ZF, Sachs, INA, Bosch, Lemförder, Meyle HD, Hella
Často měněné díly:
Rozvody (N47, N13), vstřiky, EGR, turbo hadice
Ložiska kol, čepy, silentbloky, tlumiče
Váha vzduchu, cívky, svíčky, čidla ABS
Ovladač iDrive, PDC senzory, modul komfortu
Díly snadno najdete podle VIN kódu na specializovaných webech jako motora.cz - www.motora.cz/vin
