Vyberte motorizaci pro VW - PASSAT B8 (3G2, CB2)
- ObsahVýkon kW/HPPočet válců/ventilůVe výrobě
- 1395 ccm392 kW / 125 HP4 / 1611.2014 - 11.2018
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2014 - 03.2024
- 1395 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1602.2015 - 11.2018
- 1495 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1608.2018 - 03.2024
- 1798 ccm3132 kW / 180 HP4 / 1602.2015 - 07.2019
- 1984 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1611.2018 - 03.2024
- 1984 ccm3162 kW / 220 HP4 / 1602.2015 - 03.2024
- 1984 ccm3200 kW / 272 HP4 / 1609.2018 - 11.2020
- 1984 ccm3206 kW / 280 HP4 / 1605.2015 - 03.2024
- 1598 ccm388 kW / 120 HP4 / 1608.2014 - 11.2020
- 1968 ccm390 kW / 122 HP4 / 1607.2020 - 03.2024
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1608.2014 - 03.2024
- 1968 ccm3110 kW / 150 HP4 / 1611.2014 - 03.2024
- 1968 ccm3135 kW / 184 HP4 / 1607.2015 - 05.2016
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1611.2014 - 03.2024
- 1968 ccm3140 kW / 190 HP4 / 1611.2014 - 03.2024
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1608.2020 - 03.2024
- 1968 ccm3147 kW / 200 HP4 / 1610.2020 - 03.2024
- 1968 ccm3176 kW / 240 HP4 / 1608.2014 - 11.2020
- 1395 ccm3115 kW / 156 HP4 / 1606.2015 - 03.2024
Volkswagen Passat B8 (3G2 – sedan, CB2 – Variant/kombi) je osmá generace úspěšného modelu střední třídy, vyráběná od roku 2014. Postaven na modulární platformě MQB přinesl významné zlepšení v oblasti technologií, hmotnosti, spotřeby i bezpečnosti. Passat B8 se stal oblíbenou volbou pro manažery, rodiny i náročné řidiče hledající komfortní, úsporný a spolehlivý vůz.
Hlavní přednosti modelu Passat B8 (3G2, CB2):
Moderní design s LED světly, ostrými liniemi a prostorným interiérem.
Pokročilé asistenční systémy – Travel Assist, adaptivní tempomat, Lane Assist, Emergency Assist.
Široká nabídka motorizací – benzinové TSI, naftové TDI, plug-in hybrid GTE.
Automatická DSG převodovka, pohon předních kol nebo 4Motion.
Obrovský zavazadlový prostor – až 586 l u sedanu a 650 l u kombi Variant.
Časté chyby a problémy modelu Passat B8 (3G2, CB2)
I přes vysokou kvalitu zpracování a spolehlivost se u Passatu B8 objevují některé opakované závady a slabá místa.
1. DSG převodovka (DQ381, DQ500)
Může se projevit trháním, zpožděním řazení nebo cukáním při rozjezdu.
Příčina: opotřebení spojek nebo závady mechatroniky.
Doporučeno: pravidelná výměna oleje každých 60 000 km.
2. Problémy s infotainmentem a dotykovým ovládáním
Systém MIB může mít občasné restarty nebo zamrznutí.
V některých případech pomáhá softwarová aktualizace, případně výměna jednotky.
3. Poruchy EGR ventilu a DPF filtru (TDI motory)
Zvláště u motorů 2.0 TDI (EA288) při častých krátkých jízdách.
Projevy: kolísání otáček, omezený výkon, kontrolka motoru.
4. Potíže s čidly a senzory (ACC, Lane Assist, parkovací senzory)
Nezřídka selhání kvůli znečištění nebo poškození čidla.
U některých vozů nutná kalibrace nebo výměna senzoru.
5. Předčasné opotřebení podvozkových dílů
Zvláště u vozů s vyšším nájezdem a sportovnějším podvozkem (např. R-Line).
Projevuje se vůlemi v ramenech, čepem řízení nebo stabilizátorech.
Doporučení pro majitele:
Pravidelně servisujte DSG převodovku – včetně výměny oleje a kontroly mechatroniky.
Při výběru TDI varianty zvažte typ využití – časté krátké jízdy zkracují životnost DPF a EGR.
Sledujte softwarové aktualizace infotainmentu a kalibraci asistenčních systémů.
Při koupi ojetiny si nechte zkontrolovat celý podvozek včetně silentbloků.
Dieselové motory EA288 jsou spolehlivé, ale citlivé na nekvalitní palivo a zanedbaný servis.
Dostupnost náhradních dílů
Na Passat B8 je široká dostupnost originálních i kvalitních aftermarket dílů. Mezi nejčastěji měněné součásti patří:
Brzdové kotouče a destičky (včetně adaptivních u GTE verzí)
Tlumiče, ramena, čepy
Filtry (olejové, vzduchové, palivové, kabinové)
Snímače, čidla a elektronické moduly
Komponenty DSG převodovek
DPF, EGR ventily a turbodmychadla
Na webu motora.cz můžete najít vhodné díly snadno podle VIN nebo modelového označení.
